"Пиринско пиво" се цели в 10 процента пазарен дял

"Карлсберг България", третият по големина производител на бира в България, е инвестирал 30 млн. лв. в реконструкцията на своята пивоварна в Благоевград. Това каза изпълнителният директор на компанията Александър Грънчаров в сряда по повод пускането на "Пиринско" в обновена опаковка. Бирата е с нова бутилка, нов етикет и капачка. Засега се продава само в Благоевградско, но от края на декември вече ще се намира в цялата страна на цена около 55 ст. Другата новост е, че на пазара отново се появи и "Пиринско" тъмно, чието производство беше спряно миналата година. То също е с нова бутилка.

От "Карлсберг България" съобщиха, че тяхната цел е да увеличат пазарния дял на "Пиринско" до 10% догодина от сегашните 7 на сто. В Югозападна България обаче "Пиринско" е със 75 процента дял от пазара, каза Грънчаров. "Нашият стремеж е да наложим "Пиринско" като национална марка, както направихме и с "Шуменско", каза Грънчаров. За целта в началото на другата година ще започне мащабна маркетингова и рекламна кампания.

Другите марки на "Карлсберг България" - "Шуменско" и "Туборг", са с общ дял от 12-13 на сто.


По данни на съюза на пивоварите за януари - октомври компанията е продала 799 хил. хектолитра, което я нарежда на трето място след "Каменица" с 1.305 млн. и "Загорка" с 1.238 млн. хектолитра.

Общите продажби на "Карлсберг България" за миналата година бяха 838 хил. хектолитра.

Компанията очаква годишен ръст на продажбите си от 5-7% в сравнение с миналата година. Добрите резултати по думите на изпълнителния директор Александър Грънчаров се дължат основно на представянето на "Шуменско специално" и на "Туборг", която също се вари в България. Интересът към датската марка е нараснал около два пъти и половина, каза Грънчаров.

В другата си пивоварна - в Шумен, "Карлсберг България" са вложили 10 млн. лв. тази година. Инвестицията включва закупуването на нова PET линия.

Общо до момента компанията е направила инвестиции за около 70 млн. лв.. В тази сума не влизат разходите по закупуването на двете пивоварни. Датският концерн "Карлсберг брюърис" придоби мажоритарен дял от пивоварните в Шумен и Благоевград през 2002 г., а през 2003 г. увеличи собствеността си до над 90% от капитала им. През 2004 г. двете пивоварни се сляха в едно дружество - "Карлсберг България", със седалище в София.

---------------

-

"Пиринско пиво"

"Шуменско пиво"
марки

"Пиринско" тъмно и светло

"Шуменско" - светло, специално и червено, "Туборг"

инвестиции 2005 г.

30 млн. лв.

10 млн. лв.
пазарен дял 7% 12-13%
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK