"Фикосота синтез" купи част от бизнеса на украинска компания

Дружеството преговаря още за две предприятия за битова химия

Производителят на перилни и почистващи препарати и продукти за лична хигиена "Фикосота синтез" придоби активите и марките на втория по големина украински производител на дамски хигиенни продукти УПП, съобщи Илина Рачева, директор на подразделението за битова химия в шуменската компания. Тя обясни, че украинската компания е с пазарен дял от 8-9% на местния пазар. Балансовата стойност на активите на УПП е 5.24 млн. долара.


"Придобихме машини, съвременно оборудване с висока производителност, готова продукция, материали и др., но не и задълженията и сградите на УПП", каза Рачева и добави, че засега в Украйна ще се използва наложената марка за дамски превръзки Angels. По думите й целта на придобиването е разширяване на пазарното присъствие на "Фикосота синтез" на украинския пазар и повишаване на възможностите за произвеждане на широка гама продукти.


Рачева обясни, че това е първата стъпка на компанията от дългосрочната стратегия за присъствие на украинския пазар. "Водят се преговори за придобиване още две други предприятия за битова химия в Украйна, като резултатът ще е известен до два месеца", каза още Рачева.




"Фикосота синтез" има три завода в Шумен за производство на сапуни, дамски превръзки и детергенти. Дружеството притежава още контролни пакети от две фабрики в Украйна за производство на течни почистващи продукти. Компанията очаква оборот 75 млн. лева за 2006 г. и 20 млн. долара в Украйна.


"Фикосота синтез" има годишен ръст между 30 и 50 на сто в областта на битовата химия и държи пазарен дял от 35-40% в България с продуктите си, заявяват от дружеството. В продуктовата ама на компанията са сапуните "Тео" и "Тет-а-тет", праховете за пране с марки "Ехо савекс" и "Тема", препаратите за съдове "Фея" и "Ехо хидробалсам", омекотител "Семана", дамски превръзки "Евърбел". Компанията се представя успешно на пазарите в региона - Македония, Сърбия, Румъния, Молдова, Украйна. Дружеството е носител и на наградата "Златен компас" за 2005 г. за най-успешно представяне на българска фирма на външни пазари.


Втората компания, която получи статуетката "Златен компас", беше "Монбат". Тя беше отличена в категорията "Индустриални стоки". "Монбат" е специализирана в производството и продажбата на стартерни акумулаторни батерии. Фирмата изнася продукцията си в над 30 държави от Европа, Азия и Африка.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK