Малкълм Мъри: Все повече потребители се насочват към луксозните продукти

Ще пуснем два нови луксозни продукта в следващите месеци, казва посланикът на марката "Дюърс"

Малкълм Мъри

© Дневник

Малкълм Мъри



Малкълм Мъри е посланикът на уискито с марка "Дюърс" по света. Той посети България, за да представи на българския пазар новото 12-годишно уиски с тази марка. Мъри работи в алкохолната индустрия от 25 години, а в момента се занимава с представяния, води обучения и изнася семинари по целия свят. "Дюърс" е част от концерна "Бакарди Мартини", която е третият по големина производител на вина и алкохолни напитки. Официалният дистрибутор на марката "Дюърс" в страната е "Софсток"


Защо решихте да представите новото 12-годишно уиски и на българския пазар?


- Тази марка се продава в световен мащаб от три или четири години. В България тя се продава вече от няколко месеца. Целта ни е да привлечем по-голямо внимание към тази нова марка и това е и основната причина да гостувам на "Софсток" в България. Освен това сме планирали и други маркетингови дейности, с които искаме да популяризираме новия си продукт. Той ще е подкрепен от външна реклама и телевизионни клипове.




Концернът "Бакарди Мартини" купи "Дюърс" преди 7-8 години. Кратко време след това ние решихме да пуснем на световния пазар, включително и в България, един наистина луксозен продукт от по-висок клас. Причината за това е, че в световен мащаб се наблюдава тенденцията клиентите ни да се насочват именно към по-луксозни и по-качествени продукти. Това важи и за всички останали стоки, не само за уискито, а и се наблюдава с пълна сила и в България. Смятам, че основната причина за това е предстоящото приемане на страната в Европейския съюз, повишаването на доходите на населението и повишаването на стандарта ви на живот. Българските клиенти, както и потребителите ни по света започват да ценят по-качествените продукти и наблюдаваме значително покачване на търсенето им.


За да го посрещнем и да отговорим на новите пазарни условия, решихме да разработим един наистина луксозен продукт, който да задоволи това ново търсене.


Процедурата, по която се приготвя 12-годишният "Дюърс", е малко по-различна от тази, по която се приготвят останалите ни продукти. За да се приготви блендирано уиски, ние дестилираме два вида уиски - едномалцово и еднозърнено уиски. След това подбираме подходящите уискита и ги смесваме. В една бутилка от новото 12-годишно уиски има 40 различни еднозърнени и едномалцови усикита, смесени по специален начин. Процедурата на приготвянето му е специална с това, че има още една допълнителна стъпка. Тя се изразява в това, че всички тези над 40 различни еднозърнени и едномалцови усикита се оставят да отлежат допълнително време заедно в специални бъчви. Това трае около половин година. Тази допълнителна фаза е много скъпа.
Какви са впечатленията ви относно българския потребител?


- Определено смятам че и българските потребители, както и в повечето страни по света, се насочват към консумацията на по-луксозни продукти и търсенето им се увеличава. В световен аспект мога да каже, че проучванията ни сочат, че гърците са нацията, която има най-голяма консумация на уиски на глава от населението, отколкото всеки друг народ.
Какви са бъдещите ви планове?


- Мога да кажа, че в световен мащаб "Дюърс" е подобрила изключително представянето си и вече заема лидерски позиции на пазари като САЩ, Доминиканската република и т.н Компанията реализира и доста голям растеж.


От гледна точка на продуктова гама планираме да разширим портфолиото си с още два луксозни продукта в най-скоро време. В близките месеци ще представим на пазара 18-годишния "Дюърс" и "Дюърс сигничър" (Dewar's signature), който ще се продава и на по-висока цена от около 200 долара за бутилка. Първо ще ги пуснем на пазарите в Америка и Австралия, а след няколко месеца ще се върнем в Европа, включително и на българския пазар. Смятам, че пазарът в България предлага много големи възможности за развитие и растеж. Очаквам бизнес климатът след приемането ви в Европейския съюз да се подобри много.
Как оценявате сивия сектор на пазара на вносния алкохол в България?


- Това със сигурност е пречка за бизнеса ни, още повече че размерът му е много трудно да бъде оценен. Според някои източници той възлиза на 15% до 30% от общия пазар на уиски в страната. Въпреки това очакванията ни са оптимистични, тъй като очакваме след присъединяването на страната в Европейския съюз той значително да намалее в резултат на затегнатите гранични проверки и контрола. Освен това ние също работим в тази насока с цел да ограничим възможностите за фалшификация на наши продукти. Разработили сме специална капачка за бутилките си, която, веднъж премахната, не може да се върне, без това да личи. Продаваме тези свои продукти на някои от пазарите си, включително и в България.
Какви са проблемите, с които се сблъсквате у нас?


- Разбира се, всеки пазар има свои предимства и недостатъци, които произлизат основно от конкуренцията, регулациите, рекламата и условията за внос. Очаквам условията за внос и износ от страната значително да се улеснят, след като членството ви в ЕС стане факт. Освен това много от регулациите в тази насока ще изчезнат за сметка на затегнатия контрол по границите. Освен това ще има и някои промени при облагането с различни видове данъци и такси най-вече при вноса и износа на стоки. Някои от тях ще отпаднат, други ще бъдат наложени и крайният резултат ще е подобреният стокообмен.


Очакванията ми са много оптимистични, тъй като това би трябвало да повлияе положително на пазара, който да стане по-прозрачен. Освен това сивият сектор значително ще се свие и ще подобри условията за търговия. Затова виждаме много възможности тук. Според мен пазарът все още не е развит и има много пространство за растеж за в бъдеще. Очаквам това да се задържи и през следващите 15-20 години.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK