Инспектори ще проверяват поне веднъж годишно летищата

Лицензите на операторите ще са безсрочни

Главна дирекция "Въздухоплавателна администрация" (ГДГВА) ще проверява най-малко веднъж годишно летищата и персонала им за изпълнение на издадения лиценз и спазване на изискванията за безопасност. Това предвижда проектонаредба за удостоверяване на експлоатационната годност на летищата, която е обявена за обществено обсъждане на страницата на транспортното министерство. Очаква се новата наредба да бъде приета до края на 2006 г. Тя ще замени сегашната наредба, която беше приета през 1999 г. Ако при проверките се установят нарушения, инспекторите на ГВА ще дават задължителни указания за отстраняването им. Когато нарушенията не са отстранени и застрашават сигурността на полетите и живота на пътниците, ще се ограничават или спират правата на летищата. Проектът предвижда удостоверения за експлоатационна годност да получават багажните ленти, гишетата за регистрация на пътниците, информационните системи, автобусите, които возят пътниците до самолетите, и цистерните за зареждане с гориво.


Лицензите на летищните оператори ще са безсрочни и за издаването им те трябва да докажат финансова стабилност, наличието на квалифициран персонал с опит и необходимата техника и организация. За оператор на наземно обслужване, което включва обработката на товари и багажи и поща, зареждане с гориво, обслужването на самолетите и пътниците, наземен транспорт и кетъринг, ще се изисква шефовете му за международни полети да имат най-малко три години опит, а за вътрешните - 1 година. Лицензът може да е за всички дейности или само за някои от тях. Когато летищата имат над 2 млн. пътници и товари над 50 хил. тона годишно, ще се изисква наличието на два оператора. Те не трябва да свързани пряко с авиокомпанията, която превозва 25% от пътниците или товарите на дадено летище. Този текст означава, че на летищата във Варна и Бургас, чиято концесия от германската компания "Фрапорт" влезе в сила, трябва да бъде допуснат още един оператор. Според зам. транспортния министър Юджел Атила по този начин България ще изпълни европейските изисквания за достъп до пазара. Същите изисквания ще се отнасят и за софийското летище, където пътниците отдават достигнаха 2.4 млн.


Транспортното министерство трябва да информира Европейската комисия за приемането на наредбата и за допускането на конкуренцията в наземното обслужване, предвижда още проектът.


До шест месеца след влизането в сила на новата наредба удостоверенията за експлоатационна годност, лицензите на авиокомпаниите и на операторите за наземно обслужване ще бъдат заменени с нови.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK