Приходите от автополицата "Каско" отбелязват ръст от 9%

Четири дружества застраховат 70% от колите у нас

Приходите от автополицата "Каско" отбелязват ръст от 9%


Приходите по автомобилната полица "Каско" отбелязват годишен ръст 8.78% по данни към края на септември спрямо същия период на миналата година. В същото време пазарът на застраховки като цяло расте с малко над 6 на сто, показва статистиката на Комисията за финансов надзор. Приходите по "Каско" за деветмесечието на тази година достигнаха 281.6 млн.лв., което представлява 40% от всички постъпления на компаниите в сектора. Това е и най-голямото перо в постъпленията на застрахователите. На следващо място с около 22% дял в премиите е "Гражданска отговорност". През септември 2005 г. каското е донесло на дружествата 258 млн. лв., като увеличението 12 месеца по-късно е с 22.7 млн. лв. В същото време само новите коли са се увеличили с 34 хиляди, сочат данните на вносителите. Според работещи в бранша високият процент на застрахованите коли по задължителната "Гражданска отговорност" (последно от КФН обявиха към 8 октомври обхват от 98%) обезсмисля в голяма степен купуването и на "Каско", тъй като това се явява дублиране на полиците. Добре е да се уточни, че един от най-сериозните рискове - "Кражба", не се покрива от "Гражданска отговорност". Освен това при лизинг застраховането по "Каско" е абсолютно задължително.


Според сега действащите тарифи на застрахователите средната премия се изчислява на база 5-6% от оценката на моторното превозна средство. Това означава, че за кола с цена от 20 хил. лв. (колкото струват най-масово купуваните) застраховката ще струва за една година 1200 лв. Застрахователи очакват през следващата година обаче поскъпване на полицата поне с два пункта. При посочения пример това би означавало оскъпяване с около 400 лв. В момента няколко дружества рекламират цена от 3.5% от оценката, но тя важи за нови автомобили. Фирмите, които пазаруват неупотребявани автомобили, също се радват на добри отстъпки.


Анализът показва, че четири дружества са събрали 70% от приходите по "Каско". С най-голям пазарен дял е "Бул инс", който държи малко над една четвърт от пазара. Следват го ДЗИ, "Булстрад" и "Алианц" (виж графиката). Сред дружествата със сериозни намерения в този сегмент е "Армеец". Всички компании, влизащи в топ 10 по тази полица, отбелязват ръст в приходите си по нея с изключение на ДЗИ, където се отбелязва лек спад. От надзора наскоро препоръчаха на клиентите по "Каско" да застраховат колите по действителната им стойност, за да не се получава подзастраховане или надзастраховане. В първия случай се плаща по-ниска премия, но при събитие се плаща незадоволително малко обезщетение. Във втория оценката е по-висока от действителната цена на колата, съответно по-скъпа е и полицата. При катастрофа или кражба обаче клиентът получава точно толкова, колкото е оценката на момента, а не повече.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Стоян С.
    *****
    Неутрално

    трябва да е заглавието на статията!

  2. 2 Профил на npa
    *****
    Гневно

    С каско или без ,винаги плащаш ремонта на нарочно блокиран двигател!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK