Тъмното пиво поведе пазара

Зимният сезон сви продажбите на бира

От началото на годината в България са продадени общо 4.504 млн. хектолитра, показват данните на Съюза на пивоварите в България. Това е с близо 14 процента повече в сравнение със същия период на миналата година. Реално продажбите са по-високи, тъй като данните на съюза не включват резултатите на "Леденика & ММ", която не е член на сдружението.


Само през ноември са продадени общо 242.1 хил. хектолитра пиво. Това е спад от близо 29% в сравнение с продадените общо 340.9 хил. хектолитра пиво месец по-рано. Основната причина за продължаващия спад е насъпването на есенно-зимния период, когато пазарът на бира е сравнително слаб. За да компенсират свиването на продажбите през тези сезони, пивоварите залагат на тъмните пива, които са по-търсени в този период. Наскоро "Карлсберг България" пусна на пазара новия тъмен "Туборг", който вече може да се намери в търговската мрежа. Пивото е разработено специално за зимния сезон и се продава в стъклени бутилки и наливно. От началото на този месец "Загорка" също представи "Столично тъмно" в нова опаковка. Бирата ще се продава в стъклена бутилка от 0.5 л. за еднократна употреба. Досега пивото се предлагаше единствено в наливна версия. В момента на пазара сред най-популярните тъмни бири са "Столично" и "Ариана", които се произвеждат от "Загорка", "Каменица", която е собственост на едноименната пивоварна, и "Болярка", която се прави от "Болярка ВТ".


И през ноември най-голям дял в общите продажби има "Загорка" АД, която е собственост на холандската "Хайнекен". През ноември пивоварната е продала общо 77.4 хил. хл пиво с марките "Хайнекен", "Загорка", "Амстел", "Мърфис", "Кайзер", "Ариана" и "Столично". "Загорка" държи и първото място по продажби от началото на годината с 1.438 млн. хл бира. Пазарният дял на пивото с марка "Ариана" през ноември е бил 14.7%, съобщи агенция SeeNews, като се позова на данните на "Ей Си Нилсен" (ACNielsen). Това е отредило на пивото с тази марка първото място на пазара, следвана от "Каменица" с дял от 13.56 на сто. Това става за първи път и се дължи основно на активната маркетингова кампания на "Ариана", обясняват представители на "Загорка", цитирани от SeeNews. На второ място по продажби през октомври се нарежда "Каменица", която е собственост на белгийската "ИнБев". През ноември компанията е продала 73 483 хл пиво. Компанията, която продава марките "Каменица", "Астика", "Бургаско пиво", "Плевен", "Славена", "Стела Артоа", "Бекс" и "Старопрамен", заема и второ място по продажби от началото на годината до ноември с общо 1.4 млн. хл. Третият голям играч на пазара е "Карлсберг България", която е продала общо 65 104 хл. Компанията разполага с две пивоварни в страната и продава бирата с марки "Шуменско", "Пиринско", "Карлсберг" и "Туборг". Тя остава на трето място по продажби от началото на годината с общи продажби 1.089 млн. хл пиво.


Трите компании - "ИнБев", "Хайнекен" и "Карлсберг България", държат общо 76% от пазара на бира в България. За цялата минала година членовете на съюза на пивоварите, който включва още "Болярка - БТ", "Ломско пиво" и "Агрима", са реализирали общо 4.78 млн. хл.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK