Веригата "Фамилия" ще отваря магазин извън София

Компанията пуска собствена марка на пазара

Изпълнителният директор на "Фамилия" Джорджи Овари говори за развитието на търговията на дребно в България и в други страни от Централна и Източна Европа

© Георги Кожухаров

Изпълнителният директор на "Фамилия" Джорджи Овари говори за развитието на търговията на дребно в България и в други страни от Централна и Източна Европа



Търговската верига за бързооборотни стоки "Фамилия", която е собственост на "Екуест", планира да отвори магазини извън София. Мениджърите на веригата вече са подписали места за някои терени извън столицата. Информацията съобщи изпълнителният директор на веригата Джорджи Овари, който представи плановете за развитие на компанията.


В момента "Фамилия" управлява 26 обекта, като всички от тях са в София. Обикаляме цялата страна и търсим подходящи места за магазините ни, каза Овари, който обаче не пожела да назове градовете, за които веригата вече има сключени договори. През тази година може да се очаква, че "Фамилия" ще отвори между пет и десет нови обекта, съобщиха новите собственици на компанията.


Оттук нататък магазините на "Фамилия" ще се правят по нова стратегия. Те ще са по-големи с размер около 500 кв.м. В тях трябва да има между 3000 и 3500 артикула. Акцент в асортимента ще са свежите продукти, както и горещите точки за местни ястия и хлебни изделия. Веригата ще запази концепцията за удобни магазини (Convinience Stores), които са близо до клиентите. Компанията се насочва към две категории - домакини между 20 и 65-годишна възраст, както и към хората, които работят в близост до магазините. Според данни от маркетингови изследвания на компанията в момента около 80 на сто от клиентите пазаруват всеки ден в кварталните магазини.




Целта на мениджмънта на "Фамилия" е да е достъпна за две категории клиенти - както за средните домакинства, така и за потребителите с по-високи доходи.


В момента компанията за първи път използва собствена марка за различни артикули в хранителната и нехранителната област. "Ориндж лайн" (Orange Line) за момента е в тестов период и не е уточнено какъв ще е асортиментът й. Тенденцията в търговията на дребно е да се предлагат собствени марки, с които веригите държат ниски цените, каза Овари и посочи за пример дискаунт веригите, които изграждат асортимента си до голяма степен от собствени марки.


"Екуест" стана собственик на веригата в средата на миналата година. Преди това инвестиционният фонд имаше миноритарен дял от 30% във веригата. През миналата година "Фамилия" имаше сериозни финансови проблеми, които доведоха до отлив на доставчици. В средата на 2006 г. магазините на компанията бяха почти празни. За периода досега новите собственици са възстановили взаимоотношенията с доставчиците, каза Овари. В момента веригата работи с около 150 компании, докато преди те са били поне два пъти повече.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хриси
    *****
    Любопитно

    Какви са тия месТни ястия?! Имате ли коректори изобщо?!

  2. 2 Профил на Купувач
    *****
    Неутрално

    "Фамилия" - удобни магазини? Това печели конкурса за най-кратък виц. В магази

  3. 3 Профил на Една
    *****
    Гневно

    Мога ли да попитам колко ви платиха за да напишете подобна статия?Сумата витае в пространството, само потвърдете!Това дето го пишете няма нищо общо с действителността, а тоя ТОЛУМ Овари, е най големия некадърник.Концепцията намагазините, е коренно различна от това което е било.Сега е нкакъв хибрид между Convinience Stores и Hard Discounter - те такова животно нема!

  4. 4 Профил на Купувач
    *****
    Неутрално

    "Фамилия" - удобни магазини? Това печели конкурса за най-кратък виц. В магазина на "Оборще" трябва да се промъкваш през 80 см. процеп между колоните и стената, за да стигнеш до касите. На "Мадрид" е мръсотия и хаос. Дават по една торбичка на клиент и ти вдигат скандал, ако поискаш повече. С тоя мениджмънт направо си заминават.

  5. 5 Профил на Купувач
    *****
    Неутрално

    Съжалявам, предишният ми коментар всъщност се отнася за "Фантастико". Във "Фамилия" обслужването е поносимо, но цените са необосновано надути.

  6. 6 Профил на Потребител
    *****
    Неутрално

    Номер 4, хич не ти е грешен коментара, въпросната верига е най-скапания магазин за хранителни стоки, който някога съм виждал. Живея в Младост, тук има от всички вериги, мога да сравня, е дори кварталната бакалия пред блока ми е по-добра от Фамилия. Беден, беден асортимент, високи цени и лошо обслужване - това са повечето Фамилии, в които съм влизал, оставам с впечатлението, че тва или е няква мутренска перачница, или е пример за абсолютно некадърен мениджмънт...

  7. 7 Профил на т
    *****
    Неутрално

    "Фамилия" имат ужасно обслужване. В магазина на Раковска охранителят (или там какъвто е) миналата година постоянно вдигаше скандали на хората. Щеше да ме набие веднъж, че съм тръгнал да влизам от грешната страна на касата и започна да ме обижда. Не знам дали още работи там, аз вече пазарувам в клек-шопа отсреща.

  8. 8 Профил на nrphx
    *****
    Гневно

    за съжаление живея в близост на "фамилия" на стамболийски до дпс, и след почти перфектното обслужване на 345 в лозенец, бях отчаян влизайки във фамилията. празни рафтове или само с един повтарящ се продукт (като в соц-а), масово стоки с изтекъл срок на годност, високи цени, развалени зеленчуци.. обслужването... 3-4 адски мързеливи лелки, отвратени от живота.. за първи път там касиерка си задели бакшиш от рестото ми!!! за първи път там (от кварталните супермаркети) отказаха да ми сложат продуктите в торбичка и след като най учтиво попитах защо, след като бях единствен клиент, ми направиха скандал - една изплувала от соц-а лелка ми се развика най неуважително на "ти", и ми каза да не и давам тон в живота, да не се правя на много важен и викна (!) останалите лелки да ме видели какъв съм нагъл!!!!
    неразбираем е за мен е и факта че използват отвратителни торбички и за да нося 4 бири ми монтират една допълнителна. явно веригата е много закъсала и от това най много страдат нормалните клиенти, желаещи просто годни продукти и човешко обслужване.

  9. 9 Профил на Канопус
    *****
    Неутрално

    Фамилия е някакво недоразумение, вътре няма нищо, единственото нещо в изобилие е празното пространство, човек може да почуства необятността на космоса вътре. Друга работа е 345 (но им куца хигиената и са скъпи), Фантастико също им куца хигиената и торбичките им се късат. Пикадили е типична варненска мутрафония - скъпо до безбожие, няма много български стоки, но поне е разнообразно. Абе никой не може да бие Метро по евтиния и добър избор~

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  11. 11 Профил на ВИС 3
    *****
    Неутрално

    Простете, ама никой ли не знае, че Фамилия бяха (перачница) на ВИС?
    Никой ли не му прави впечатление, че точно квазиирландските комсомольцы от Екуест купиха Фамилия? Същите, които купиха и Сити-то от кумчо вълчо? И какво ли още не...
    Просто другарите си прибират вересиите от муцуните, това е - кой прал - прал, за останалите Ехо Савекс и Ехо Масквы...

  12. 12 Профил на ВИС 3
    *****
    Неутрално

    А статията е от рубриката "Платени публикации, за които съвсем случайно забравихме да ви кажем, че са платени" - то си е пределно ясно и надали някой си е правил илюзията, че ще бъде приета по друг начин.

  13. 13 Профил на запознат
    *****
    Неутрално

    Как може да занимавате аудиторията с тия бакалии. Щели да откриват магазин в провинцията, ами там им е мястото, софиянци отдавна са свикнали да пазаруват в европейски изглеждащи супермаркети. А колкото до мениджмънта им те просто нямат такъв. Не може хора събрани от кол и въже с географски и спортни дипломи да си играят на мениджмънт.

  14. 14 Профил на на кой му пука
    *****
    Неутрално

    абе мислих си... дали някой го чете това? от магазините де... щото ако аз съм от собствениците, ще потъна в земята от срам.

  15. 15 Профил на ГНЕВНИ ХОРА
    *****
    Неутрално

    От известно време в магазин "Фантастико" ни изнудват с платени торбички - по 10 ст. До скоро имаха и безплатни, но вече не ги предлагат. Отказваме се да пазаруваме в тази верига, ако не върнат безплатните торбички. И без това обслужването не е добро. Говорим за "Фантастико" до Окръжна болница, но вероятно и в другите е така.

  16. 16 Профил на Nemo
    *****
    Гневно

    Навсякъде ги направиха платени. Не пазарувайте от там.

  17. 17 Профил на от копувач
    *****
    Неутрално

    тези управници от фамилия имат ли представа на кого са доверили парите си? тази вечер на Оборище попаднах на познато лице-бивша колешка от фантастико,уволнена преди време за кражби и системна употреба на алкохол. За мое най голямо очудване,работеше на каса!Явно в тази верига прибират тези които другаде ня да ги вземат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK