"Рамстор" освободи всичките си магазини в София

На тяхно място влизат ЦБА и "ВП маркет"

След като продаде единствения си собствен магазин в София, турската верига за хранителни стоки "Рамстор" освободи и обектите, в които беше под наем, показва проверка на "Дневник". На мястото на "Рамстор" в столичния квартал "Овча купел" ще влезе веригата ЦБА, а в "Дървеница" - литовската "ВП маркет". С това "Рамстор" окончателно се изтегли от търговията на дребно у нас, въпреки че от компанията твърдят, че няма да напускат българския пазар.


От ЦБА обявиха в четвъртък, че ще отворят новия си обект в "Овча купел" най-вероятно през следващата седмица. В момента той се зарежда и вече е променен в корпоративните цветове на веригата. Паралелно с него компанията ще отвори още един магазин в същия квартал. Така общият брой на магазините на ЦБА в столицата ще стане 11. До края на месеца предстои веригата да отвори нов обект в Шумен, след като миналата седмица стана готов и магазинът в Плевен. През последните две години търговската верига ЦБА, изградена по модела на едноименната унгарска компания, отвори значителен брой нови магазини, като в момента техният брой е приблизително 160.


През последната година "ВП маркет" също се фокусира върху отварянето на нови обекти не само в София, а и в някои други градове на страната. Магазините на компанията са с малък формат и със стратегия за ниски цени (тип "дискаунт"). Освен в София, където "ВП маркет" има близо 10 магазина, компанията присъства вече и в Перник, Пловдив, Враца и Асеновград. Дружеството развива мрежата си под марката "Т маркет".




"Рамстор" продаде магазина си на бул. "Ал. Стамболийски" в средата на февруари. Новият собственик е компанията с израелски собственици "Он България", регистрирана през 2005 г. Цената на сделката беше 8.5 млн. евро.


Турската верига търсеше купувач на магазина си от средата на миналата година. Представители на пазара на недвижими имоти още тогава обявиха, че веригата иска да излезе и от магазините, в които е под наем. Според конкуренти на "Рамстор" причината за затварянето на магазините е неуспешна стратегия и слаби финансови резултати.


"Рамстор" е собственост на компанията "Мигрос", част от холдинга "Коч". Веригата стъпи на българския пазар през 2001 г., след като вече беше започнала дейността си в в Русия, Казахстан и Азербайджан. През 2005 г. тя стигна и до пазара в Македония чрез "Рамстор България". През първите девет месеца на миналата година компанията има оборот в България и Македония общо 12.6 млн. евро. Общият оборот на "Мигрос" във всичките и подразделения за деветте месеца е 1.7 млрд. евро. Според информацията от миналия месец "Рамстор България" генерира по-малко от 1% от оборота на "Мигрос".

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Измъчен
    Измъчен
    Рейтинг: Неутрално

    Много ми е мъчно за техния скапан магазин...

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  3. 3 Профил на Пръч холдинг
    Пръч холдинг
    Рейтинг: Неутрално

    Феноглу ефенди, какво е в Швайцаристан няма никакво отношение към качеството на магазините им в България.
    Така че запазете си духането за себе си, че и утре ще ви трябват сили да се блъскате с другото гастарбайтер у мигроса в маалата.
    Аре со здраве и у лево!

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  5. 5 Профил на Измъчен
    Измъчен
    Рейтинг: Неутрално

    Преди 5-6 години "Рамстор" беше един от първите супери в София. Реших да се заредя от него за рожедения си ден - мислех че ще е по-евтино от кварталните магазинчета, ще има повече разнообразие и т.н. Какво беше учудването ми, че ЦЕНИТЕ ТАМ БЯХА ДОСТА ПО-ВИСОКИ , а стоката.....една такава никаква. Правеше впечатление, че вътре няма никакви хора и особено пенсионери, което е важен инидикатор). Повече да съм ходил още 2-3 пъти - за дребни неща.
    Така е в частния бизнес - едни успяват, други не. Може да имат бизнес и в Лапландия , но у нас бяха пълна скръб.

  6. 6 Профил на Нахранен
    Нахранен
    Рейтинг: Неутрално

    От РАМСТОР си мислиха, че като напълнят магазина с баклава, петмез и китайски боклуци и българинът ще ахне. Освен това политиката им беше да се свържат не с български, а с турски производители, което си е нерентабилно. Какво да ги правиш - КОЧове.

  7. 7 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: Неутрално

    Migros v Turtzia ot godini niama nishto obshto s Migros v Switzerland. Poslednia si e hubav, no tova ne e povod za psuvni


    http://en.wikipedia.org/wiki/Migros_T%C3%BCrk >

  8. 8 Профил на бай Мамут
    бай Мамут
    Рейтинг: Неутрално

    До фена от Швейцария - "Мигрос" (доколкото зная) е швейцарска компания, която основава магазини в Турция съвместно с турски бизнес среди. По-късно турският й филиал е купен от Коч холдинг, но запазва името си. Разликата в стоките, качеството и цените им е огромна. Все едно да сравняваш швейцарски часовник "Тисо" с менте "Тасо", същото по външен вид, ама правено в Турция.

  9. 9 Профил на Nebulo
    Nebulo
    Рейтинг: Неутрално

    В началото Рамстор стартираха успешно, но сбъркаха в ценовата политика. Не реагираха гъвкаво на пазара. Клубните карти, които предлагаха са добра идея, но не по този начин. Реално в тази верига нямаше дискаунт и това ги извади в периферията.

  10. 10 Профил на Коч
    Коч
    Рейтинг: Неутрално

    Абе тъпанари, вие не четете ли: Общият оборот на "Мигрос" във всичките и подразделения за деветте месеца е 1.7 млрд. евро. Според информацията от миналия месец "Рамстор България" генерира по-малко от 1% от оборота на "Мигрос".
    Пука му на Коч дали ще има магазин в мижева България. Само в Москва има 30.

  11. 11 Профил на R
    R
    Рейтинг: Неутрално

    Първите няколко години. Като организа;ия и пространство -- като типичен американски grocery store, с това предимство че имаше български вкуснотии. Имаше и боклучава кинкалерия, но общо взето намирах матазина за много удобен /в първите му години/.

  12. 12 Профил на x
    x
    Рейтинг: Неутрално

    абе тъпите журналисти защо не проверите малко повече информациийката бе. магазини на тези вериги има и в много други градове. а за рамсторето на коч байрам къмпани нема да ревем

  13. 13 Профил на Коч
    Коч
    Рейтинг: Неутрално

    Еми да,нема да ревем. Ще пазаруваме от Европейските Билли, че да се срутват по главите ни.

  14. 14 Профил на анонимен
    анонимен
    Рейтинг: Неутрално

    Те много магазини ще затворят.Защото джобовете ни са празни.Големите магазини гонят оборот то да не е квартална бакалия.Тьрговията в страната е плачевна.Като влезе и еврото Ще почне голямото друсане на клона.А сега отварят магазини и хора кьдето нямат и хабер от тьрговия.Щом големите затварят там пари няма.

  15. 15 Профил на CAN
    CAN
    Рейтинг: Неутрално

    VSEKI SI GLEDA PECALBATA KATO NAMA PECALBA NAMA SMISAL DA STOI TAKA OTVORENO ZASTO NE ZATVARAT RAMSTOR V RUSIA KAZAKISTAN ??? ZASTOTO NAVARNO TAM PECELAT S TIA ZAPLATI V BG HORATA TRUDNO JIVEYAT

  16. 16 Профил на аз бе
    аз бе
    Рейтинг: Неутрално

    Ми кво да кажа, от малко повече от половин година има 2 много добри български супера в двата големи мола, сам не срам - като си погледнах точките на клубната карта съм си изхрачил парите за мак минито там. Спирам дя ям от утре, ама.. как

  17. 17 Профил на Lili
    Lili
    Рейтинг: Весело

    Migros, nie tapanarite ne chetem za mizevata Bulgaria, a za Maskvata isabshta net. A at Bilie sashto ne kapuvame. Gledame za bulgarski verigi, pone da padrepyame visokite ceni na nashi predpriemachi ili malki magazincheta. Ili gladuvame, to i bez tui e palezno





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK