Шофьорите ще имат фиксирано време за почивка

Солени глоби грозят нарушителите

Транспортните компании ще имат седмичен лимит от 56 часа за шофиране от 11 април, когато влиза в сила нов регламент на Европейския съюз за управлението на автомобилите и почивката на водачите. Това съобщи главният експерт в АЕБТРИ Антоанета Иванова. С него се определя пълна седмична почивка на шофьорите на всяка втора седмица. При шофиране на всеки 4.5 часа трябва да има почивка от 45 минути. Въвежда се правилото първата почивка да е по-кратка, а втората да е по-продължителна. Досега този лимит бе двуседмичен, а почивките можеха да са две или три, което позволяваше на компаниите по-голяма гъвкавост при управлението и кормуването. С новите изисквания шофьорът задължително трябва да почива 45 часа, а не както досега 24 часа.


Ново изискване налага транспортните компании да имат място, където единият от двамата шофьори да почива, защото водачът почива в камиона или автобуса, а това не смята за отдих, обясни Иванова.


Ако шофьорът вози туристи, почивката на седмия ден е задължителна, което увеличава престоя на едно място, наемането на втори шофьор или местен водач. За превоза на туристи също се изисква задължителна почивка на шестия ден. Новото изискване ще увеличи времето за престой на едно място и ще затрудни организацията на екскурзиите, обясни Иванова.




Засилва се и контролът за спазването на времето за почивка и управление на автомобилите. Проверката ще обхваща и тахографите на превозните средства, които пазят запис на спиранията за 21 дни назад за аналоговите, а при дигиталните - за 28 дни. Глобите за неспазване на регламента са солидни, като например в Испания те достигат 4600 евро, посочи Иванова. Тя препоръча на шефовете на транспортните компании да не изпращат шофьорите на път, без да са ги запознали с новите изисквания. При нарушения вече освен отговорност от шофьора се търси такава и от шефа на предприятието, спедитора или туроператора. Въвежда се задължението проверките през 2008 г. да обхващат 2% от работните дни на шофьорите, а през 2010 г. - 3%. В случай че водачът е направил нарушение на територията на една страна, може да бъде санкциониран на територията на друга страна от общността и за старо нарушение.


Интересът на транспортните компании към новите изисквания е голям голям и затова АЕБТРИ провежда курсове за обучение.


*************************************


Нови ТИР карнети при транзитно преминаване


Международният автомобилен съюз (ИРУ) пуска пробно ТИР карнети за превози до страни от ЕС и транзитно преминаване през страни извън общността. С ТИР карнета АЕБТРИ гарантира пред митниците, че стоката в тировете е проверена и запечатана. Условие за ползването на новите карнети е превозът да започва от България и да завършва в друга страна от ЕС. Новите документи са подходящи да се използват при превози от България, транзитно преминаване през Сърбия и влизане през Унгария или от България през Румъния - транзит през Украйна и влизане в ЕС през Полша, Словакия или Унгария.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK