БНТ скъса договора си GfK за данни за пийпълметрията

Българската национална телевизия (БНТ) прекратява сключения през миналата година договор за доставката на рейтингови данни и мониторинг на рекламата с дружествата "ГФК - България, Институт за маркетингови изследвания" и "ФЕСЕЛ - ГФК" - Виена, съобщиха от медията. БНТ беше единствената телевизия, която сключи договор с GfK, а услугата предоставяше създадената впоследствие структура "GfK Аудиънс рисърч България - ГАРБ".


Като причина за решението се посочва ненавременната доставка на рейтингови данни и липсата на информация за рекламата. "Въпреки проявеното от БНТ разбиране и едногодишния срок за привеждането на системата в действие, GfK не успя да реши основни проблеми, свързани с адаптирането на системата за изследване на българската зрителска аудитория", посочва в официалното съобщение. Предстои телевизията да обяви нова процедура по Закона за обществените поръчки.


Изпълнителният директор на ГАРБ Мира Янова отхвърли обвиненията за забавяне на данните. "Пийпълметричната ни система е изградена така, че потребителите сами влизат в нея и използват необходимите им данни", каза тя. По думите й разтрогването на договора с БНТ действително хвърля негативна светлина върху имиджа на ГАРБ, но компанията ще се опита да изглади отношенията с държавната телевизия и да я върне като клиент. Повече подробности обаче ще станат ясни през следващата седмица, когато ГАРБ ще излезе с официална позиция.




Янова ще е изпълнителен директор до средата на месеца, след това ще бъде сменена от швейцареца Джордж Лукс. Ще остана само консултант по проекта, обясни тя. Джордж Лукс е главен мениджър на медийния фестивал, който всяка година се провежда в курорта Албена.


Павел Станчев, изпълнителен директор на "Нова телевизия", която също използва данните на ГАРБ, каза, че засега са доволни от услугите им.


Междувременно в Комитета на потребителите на пийпълметрични данни за телевизионната аудитория (КППДТА) тече обсъждане дали той да не се преструктурира в индустриален комитет и вместо само да използва данните за гледаемостта, да бъде техен собственик. Това означава обединение на всички потребители (телевизии, рекламни агенции и рекламодатели) в една структура, която ще избере една система за пийпълметрия. "Такива обсъждания имаше в борда на комитета, а на общото събрание идеята ще бъде предложена на всички членове", каза председателят на КППДТА Евгения Стоичкова.


По думите й, ако бъде постигнато съгласие, преструктурирането може да завърши до края на годината, след което да се пристъпи към избор на една система. "Това е световната практика и ако я приложим и тук, няма да се стига до такива ситуации като с БНТ и GfK", каза Стоичкова.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivo
    *****
    Неутрално

    Stiga s "пийпълметрията", namerete bulgarsko ime

  2. 2 Профил на Спеакер
    *****
    Неутрално

    типично по български Gfk се пръкна в БГ по повод недоволството на Нова ТВ, къде резонно, къде не, от данните на TV Plan/TNS на Гергов, близка до бТВ. А какво съвпадение е, че Мира Янова се оказва изпълнителен директор на ГАРБ, същата Мира Янова, която на седмицата по веднъж - дваж гостува на различни предавания на Нова.
    Е, г-н Станчев как няма да сте доволни от ГАРБ при все, че достатъчно мащабно беше оповестен резултатът от сблъсъка VIP Brother2 vs. Music Idol... размазващо предимство невероятно блестящо ...
    ...с две думи нищо ново под слънцето

  3. 3 Профил на Влад
    *****
    Неутрално

    На всички е ясно, че втората система бе стартирана (пряко или косвено) от хора, които по една или друга причина не вярваха на данните, подавани от първата. В един момент се оказа, че рейтинговите данни на двете системи в голяма степен се препокриват (включително относно VIP Brother и Music Idol), което само по себе си обезмисля наличието на втора система, още повече, ако тя не предлага мониторинг на рекламите и модул за планиране. Нормалният ход е потребителският комитет да се трансформира в дружество купувач на данните, което да избере по-добрата оферта и да предоставя данните от единствения доставчик на участниците в дружеството.

  4. 4 Профил на Влад
    *****
    Неутрално

    До 1 - нещо от рода на "драсни, пални клечка" би ли било подходящо според теб?
    И аз не съм фен на излишните чуждици, но в случая нямаме подходящо българско наименование по простата причина, че допреди няколко години пийпълметрия в България нямаше.

  5. 5 Профил на 404 NOT FOUND
    *****
    Неутрално

    "преброяване на дивите зайци" и изобщо коя според #1-Иво е БГ-думата за "форточка"?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK