Търси се фирма да сканира досиетата на търговците

Поръчката на Агенцията по вписванията е за 5 млн. лв.

Фирмените дела на поне половин милион търговци ще трябва да бъдат качени на електронен носител през следващите три години. В момента фирмите в България са около един милион, но повечето от тях отдавна не извършват дейност и се очаква да бъдат заличени до края на 2010 г.

© Юлия Лазарова

Фирмените дела на поне половин милион търговци ще трябва да бъдат качени на електронен носител през следващите три години. В момента фирмите в България са около един милион, но повечето от тях отдавна не извършват дейност и се очаква да бъдат заличени до края на 2010 г.



Поръчка за близо 5 млн. лв. за сканиране на фирмените дела, обяви Агенцията по вписванията. Ведомството търси фирма, която през следващите три години да качи в електронен вид досиетата на търговците, които се пазят в 28-те окръжни съдилища и в Софийския градски съд.


Официалното наименование на поръчката е "Сканиране, индексиране и въвеждане на фирмените дела в търговския регистър". Новият фирмен регистър трябва да заработи на 3 януари 2008 г. При него вписването на нови търговци и на промени в регистрацията на старите ще става изцяло по електронен път. Не само заявленията за вписване ще могат да се подават с електронен подпис, но т.нар. фирмено дело на всеки търговец вече ще съществува освен на хартия и в онлайн базата данни на Агенцията по вписванията. По закон всички фирми, които не искат да изпаднат принудително в ликвидация и да бъдат заличени, имат срок от три години, в който да поискат да бъдат вписани в електронния регистър. Това ще става и при регистриране на промяна в обстоятелствата - например избор на нов управител или промяна на борда на директорите. Именно тук идва задачата на фирмата, която ще спечели обществената поръчка. Нейните служители в продължение на трите години на пререгистрация ще сканират фирмените дела, които Агенцията по вписванията ще взема от съдилищата и ще вкара в електронната си база данни. Държавата реши да аутсорсва тази дейност, тъй като тя ще се извършва само временно и няма да е рентабилно да се назначават служители, които след изтичането на тригодишния срок за пререгистрация ще останат без работа.


Изискваниятa към кандидатите освен стандартните документи са да представят копие от годишните си финансови отчети за последните 3 години и да удостоверят оборот за всяка от тях от минимум 3 млн. лв. Освен това кандидатите трябва да докажат, че имат опит в сканирането и индексирането на документи, като представят изпълнени договори или фактури за поне 2.5 млн. копия. Изисква се опит и в работата с подвързани документи, каквито са делата. През последните 3 години кандидатът трябва да е спечелил поне една обществена поръчка за над 1 млн. лв. Освен това фирмата изпълнител трябва да е има персонал от поне 100 души и трима специалисти със специфичните за областта сертификати, като предимство ще е CDIA+, както и отличното владеене на български език. Другото изискване е да има на разположение поне 10 юристи с опит в търговското право.




Гаранцията за участие в поръчката е 10 хил. лв., а документацията струва 100 лв. Срокът за подаване на оферти е 18 декември и изтича в 17.30 ч. Те ще бъдат отворени на следващия ден в 10.30 ч. в сградата на Агенцията по вписванията на бул. "Александър Стамболийски" 239. Договорът с изпълнителя ще се сключи след 1 януари 2008 г., тъй като тогава ще влезе в сила Законът за търговския регистър.


Новият търговски регистър беше отлаган няколко пъти и при последния му фалстарт на 1 юли се разрази голям скандал, при който се заговори за корупция. Оказа се, че в Агенцията по вписванията няма назначени достатъчно служители юристи, които да вписват фирмите. Преди месец по нареждане на министъра на правосъдието Миглена Тачева беше направена проверка на ръководството на агенцията. Тя установи серия от нарушения, които бяха изпратени на прокуратурата.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nora
    *****
    Разстроено

    Защо да се избере лесен път, щом като съществува по-труден?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK