Веригата "Метро" подменя картите на всички клиенти

На новите ще има и снимка

Търговската верига "Метро кеш енд кери" подменя картите на всичките си клиенти с нови, на които ще има не само имена, но и снимка. Веригата е единствената на българския пазар, в която може да се пазарува само срещу показването на поименна карта.


Причината за смяната на старите карти от компанията обясняват с предлагане на по-голямо удобство на клиентите. Старите карти са картонени и в нестандартен формат. Новите ще са по-малки и във формата на обикновена кредитна карта, която може да се носи в портфейла. Освен името на клиента обаче на нея ще има и негова снимка.


Подмяната на старите карти ще продължи дотогава, докато и последният клиент не се пререгистрира, казаха от компанията. Дотогава в магазините на "Метро" може да се пазарува с двата вида карти.




Веригата "Метро" е от типа кеш енд кери, което налага и пазаруването с карти. Идеята за подмяната беше лансирана за първи път още преди повече от две години, още докато Емилиян Абаджиев беше генерален директор. В момента Абаджиев е регионален мениджър за няколко страни. Още преди време той обясни, че поставянето на снимки на картите трябва да преустанови практиката различни хора да си разменят картите и да пазаруват с чужди карти.


"Метро" е специализирана верига за пазаруване на едро, предназначена да обслужва по-малки търговци. За да си издаде карта на веригата, клиентът трябва да има регистрирана фирма. В момента веригата прилага и практиката да издава еднодневна карта на място за клиенти, които са си забравили своята. Друга причина за подмяната на картите е, че веригата си актуализира базата данни с клиенти, коментират търговци, които пазаруват в магазините й.


Търговската верига в момента има осем магазина и строи деветия си обект. Той ще се намира във Велико Търново и трябва да е готов до март следващата година. Наскоро веригата обяви, че е преосмислила стратегията си за България и планира да строи нови пазари. Новите магазини на "Метро кеш енд кери" ще бъдат построени и отворени през периода 2008-2010 г., каза генералният директор на веригата в България Вили Байсхайм. До края на годината компанията трябва да реши дали да строи магазин и в Плевен. Дружеството вече има терени и в други градове, за които сега не се казват подробности.



КАРЕ


Други търговски вериги също имат практиката да издават карти на клиентите си, но те не са задължително условие за пазаруване в тях. Картите се издават с маркетингова цел и за въвеждането на различни програми за клиенти. Така например българската верига "Пикадили" има своя програма да издава на клиентите си карти, на които при всяко пазаруване се трупат точки. Срещу точките клиентите могат да получават награди и допълнителни продукти и стоки. От друга страна, веригата използва този инструмент да наблюдава потребителското поведение.



Снимка


Подмяната на старите карти ще продължи дотогава, докато и последният клиент не се пререгистрира

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боне Крайненеца
    *****
    Неутрално

    Алоу, това е ебаси старата новина ... в Русе в "Метро" това е факт от повече от една година!

  2. 2 Профил на yasko
    *****
    Неутрално

    В Русе може и от 5 години да са сменени картите, като се има предвид че общият им брой е 9. Тук(столицата) нещата са по сериозни, доста хора имат карти и определено подмяната ще продължи дълго.

  3. 3 Профил на ..
    *****
    Неутрално

    а според мен е дискриминация. клиенти на Метро могат да са само лицата от снимката. Ако картата се загуби, имаме риск за злоупотреба с лични данни. Навярно става въпрос за много пари, защото нито една държавна служба не се поинтересувала какви са условията. и защо само у нас на физически лица карти не се издават.

  4. 4 Профил на IB
    *****
    Неутрално

    А какво ще правят с Румънците, които правят голям оборот и възнесоха Метро-Русе до първите места?..

    А за първия коментар ми се иска да кажа само, че за дискриминация на Метро няма - това е хипермаркет за търговци и това, че в БГ ние сме го направили по нашенски е друг въпрос...

  5. 5 Профил на до долния с двете точки
    *****
    Неутрално

    А бе, охлюв,щом ти се струва дискриминация и не искаш карта със снимка ,бегай да си пазаруваш в "кореком" или във "валентина",а може и в магазина за карантия в града в който живееш.Това са им условията ,ако искаш.

  6. 6 Профил на The Boss
    *****
    Гневно

    Тези от Метро за какви се мислят? За паспортна служба ли? Или като овце да ни броят ли искат? коя точно овца колко яде ли? Абе напоследък всички почнаха да се превземат... за кви се мислят. Айде юруш всички вече в Кауфланд (докато те не почнат със същото).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK