Американската "Емис" купи и "Инфорадио"

Засега програмата остава непроменена

Американската медийна компания "Емис" (Emmis Internationa) купи 100% от дяловете на "Инфорадио". Сделката, която беше обявена официално в понеделник, беше потвърдена от Светослав Петров, който е един от досегашните съсобственици на българската медия. Не мога да конкретизирам сумата, за която беше сключен договорът, но новите собственици гарантираха да запазят формата на радиото поне в близките 6-7 месеца, обяви пред "Дневник" Петров. Според него "Инфорадио" вече се е наложило като марка и оцеляването му на пазара през последните 7 години доказва, че в България има перспектива в развитието не само на музикални формати, но и на специализирани информационни станции. Засега екипът на медията и нейното ръководство остават непроменени. "Емис" дори предвиждали наемането на допълнително хора за правенето на програмата. Затова не виждам нищо тревожно в сключената сделка, обясни Светослав Петров.


"Инфорадио" е третата верига, купена от "Емис" в България, след като компанията придоби дялове във "ФМ+" и радио "Фреш". Информация за финализираната в понеделник сделка се появи още през лятото. "Тази покупка доказва нашата убеденост, че българската икономика ще продължи да се развива, особено след включването на страната в Европейския съюз. Доволни сме да разширим присъствието си в страната чрез трета радиомрежа и приветстваме служителите, клиентите и слушателите на "Инфорадио" с добре дошли в семейството на "Емис", коментира президентът на компанията Пол Фидик. "Инфорадио" е с покритие в 18 големи града на България и излъчва новини и анализи на всеки 15 минути. "Емис" притежава национални радиостанции и вериги в Белгия, Унгария и Словакия. През лятото стана ясно, че американците проявяват интерес и към закупуването на веригата "Мила голд".


Сделката на "Емис" за "Инфорадио" продължава тенденцията на окрупняване на радиобизнеса в България. В момента около 20 от близо 30-те станции в София са част от четири големи чужди компании. Освен "Емис", това са SBS Brodcasting Group, ирландската Communicorp Group и "Радиокомпания CJ", която е свързвана със собствениците на Би Ти Ви. След стъпването си на българския пазар всички те промениха форматите на придобитите радиостанции, като ориентираха звученето им към поп музиката. В момента не е ясно дали и ръководството на "Емис" ще пристъпи към подобни промени в уникалния формат на "Инфорадио". Собствениците на радиокомпании в България открай време коментират, че окрупняването на пазара има положителен ефект върху развитието му и върху увеличението на рекламните бюджети.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK