Рекламата в интернет се увеличи с 60%

Телекомите отново са с най-големите бюджети - Около 3% е делът на рекламата в мрежата

Българският пазар на рекламата в интернет е достигнал през миналата година нетни обеми в размер на 12 млн. лева, сочат данните от проучването на "Инвестор БГ". Това представлява 60% ръст в сравнение с 2006 г., когато той е бил 7.5 млн. лева. Прогнозите на компанията са, че до края на тази година интернет пазарът в страната ще генерира близо 18 млн. лева нетни приходи. В момента делът на онлайн рекламата е 3 на сто от общите разходи, като се очаква през следващите няколко години той да нарасне между 5% и 10%.


Най-активни рекламодатели отново са били телекомуникационните компании, като БТК (в това число "Вивател") и "Мобилтел" са с най-сериозни бюджети. Наред с тях традиционно в нета рекламират банките ДСК, ОББ и Първа инвестиционна банка. Автомобилната индустрия, авио- и технологичните компании, като "Хюлет-Пакард" също предпочитат мрежата пред традиционните медии.


Самата "Инвестор БГ", която поддържа петнайсетина сайта, оценява пазарния си дял на 12.5%. "Това може би изглежда малко, но за силно конкурентен сектор като интернет е доста", каза изпълнителният директор на компанията Любомир Леков. Прогнозите на компанията са, че до края на тази година делът й ще нарасне до 15 на сто. За миналата година приходите й от продажба на услуги са били над 1.4 млн. лв. В рамките на следващите пет години дружеството планира те да нараснат до няколко пъти и през 2012 г. да достигнат 12 млн. лв. и нетна печалба от 3 млн. лв.




"Наблюдава се сериозно разместване на пазара на реклама в интернет, особено с навлизането на компании, които имат бизнес в други сфери като печатни медии и радиа", каза Леков. В момента се правят сериозни инвестиции в този сегмент не само от пионери като "Нет инфо" и "Дир. БГ", които са в челната тройка, но и от нови играчи. Той очаква, че навлизането на компании като "Нилсен", които вече наблюдават онлайн пазара в България, ще доведе до повече прозрачност в този сегмент.


Турският пазар на интернет медии проучва в момента "Инвестор БГ". Компанията е разработила версия на турски език на сайта си start.bg. Пазарът в южната ни съседка е много труден и успехът на него зависи от намирането на местен партньор, обясняват от фирмата. Мениджърите й обявиха, че са в напреднал стадий на навлизане и на други чужди пазари, без да съобщават подробности. Засега компанията не планира покупката на нов сайт. През миналата година тя реализира сделка на стойност 50 хил. евро за придобиването на сайта за тийнейджъри www.teenproblem.net.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dw
    *****
    Неутрално

    да се приема за меродавно мнението на един играч, публична компания, зависеща от борсовите флуктуации е меко казано... несериозно. колко от публикуваните "нетни приходи" се падат на бартерите? метнете един поглед на пазарната им капитализация, после да си говорим





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK