"Тойота" изтегля 17% от годишната си продукция от пазара

"Тойота" изтегля 17% от годишната си продукция от пазара

© Reuters



Японският автомобилен концерн "Тойота" ще изтегли над 1.35 млн. свои автомобила от световния пазар, предаде Ройтерс, цитирайки изявление на компанията. Замразената продукция се равнява на 17% от годишното производство на корпорацията за миналата година.


Три модела от каталога на "Тойота" ще бъдат изтеглени - Belta, Ractis и Vitz (познат в България като "Ярис"). Дружеството ще проведе акцията едновременно на пазарите в САЩ, Европа и Япония. Става дума за автомобили, които са произведени между 2005 и 2008 г. Мярката е от съображения за безопасност, а не поради слабото търсене на пазара. Компанията е установила, че нарочените за изтегляне автомобили имат различни дефекти - проблеми с предпазните колани, ауспусите и др., които могат да доведат до пожар и смъртни случаи.


Японският гигант предупреди наскоро, че може да намали с 20% глобалното си производство тази година заради свиването на пазара. Компанията реши да затвори за 11 дни всичките си заводи в Япония, сигнализирайки, че намаляващите продажби и скъпата йена издуват разходите й. Дружеството очаква годишна оперативна загуба от 1.7 млрд. долара, което не се е случвало от десетилетия. На практика само веднъж в историята си "Тойота" е имала отрицателен финансов резултат и това е по времето на корпоративния й дебют. По данни на японските медии още през декември компанията е свила с 24.9% японското си производство спрямо същия месец година по-рано, което според статистическите данни досега не се е случвало никога. И други японски автопроизводители са направили подобна стъпка - "Нисан" например е намалила местното производство с цели 35.9 на сто през последния месец на годината.




Миналата година "Тойота" за пръв път измести "Дженерал мотърс" от лидерската позиция по продажби сред автопроизводителите на световния пазар. Така американският концерн изгуби челната си позиция, която държеше 77 години. Въпреки това "Тойота" отчете спад на годишните продажби от 4% до 8.97 млн. автомобила. Дневник


Не се планира сервизна кампания в България


От трите засегнати от кампанията модела в България се продава само "Ярис", уточниха от представителството на "Тойота" у нас. За европейския пазар обаче колата се прави във Франция, като се използват и различни доставчици за част от компонентите. В момента за Европа и България няма искане за започване на сервизна кампания за "Ярис" и за този модел такава не е имало от няколко години.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK