Авиокомпаниите на "Химимпорт" може да не се слеят

Авиокомпаниите на "Химимпорт" може да не се слеят

© Дневник



Националният авиопревозвач "България ер" и малката компания "Хемус ер" може да останат две отделни компании и да не се слеят. Въпреки идеята на собствениците "Бългериан авиейшън груп", част от групата на "Химимпорт", да слеят двете основни въздушни компании в портфейла си още от края на 2007 г. процесът се забавя и може да не се стигне до юридическото обединение и оптимизация на структурата.


"Сливането на "България ер" и "Хемус ер" не се забавя. Напротив. Много вероятно е "България ер" и "Хемус ер" да не се слеят, а дружеството "България ер" да отговаря за редовните линии, а "Хемус ер" - чартърна авиокомпания и даваща самолети под наем", заявиха официално от "Химимпорт". Те поясниха, че в приватизационния договор на "България ер" има клауза за сливането, което е възможно след изпълнението на 95% от инвестиционната програма. С обновяването на авиопарка на компанията обаче инвестиционната програма е преизпълнена, допълниха те.


За да има сливане според приватизационния договор, мажоритарните собственици трябва да поискат одобрението на държавата, която държи една златна акция в




компанията. Такова искане обаче не е отправено, обясниха от Агенцията за следприватизационен контрол, която ще осъществява контрол над компанията до 2011 г.


"Сливането на двете авиокомпании не е на дневен ред на този етап", потвърди и Александър Керезов, прокурист на двата превозвача и зам.-председател на УС на "Химимпорт". Той поясни само, че това се дължи на определени срокове и пазарни обстоятелства.


В момента двете компании имат общо ръководство и разполагат с две свидетелства за авиационен оператор, което е ценен актив и не е осъществено само формалното юридическо обединение. Свидетелствата дават възможност двете компании да летят и да имат различни полетни номера, както и да запазят часовете за кацане и излитане на дадено летище.


В групата авиокомпании има седем самолета, които работят на лизинг извън граница, като два от тях са предоставени на нискоразходната "Скай Юръп". След приватизацията на "България ер" новият собственик постепенно подменя самолетите "Боинг" с "Ербъс". В момента тя лети с три самолета "Ербъс", осем "Боинг 737", осем БА и два малки АТР, като се очаква до пролетта да бъдат доставени още две или три машини от същия тип. С доставените от "България ер" машини може да се каже, че обновяването на парка завърши и имаме модерна авиация, коментира председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов.


Очакванията са за увеличение на обема на чартърните полети през 2008 г., обясни изпълнителният директор на "България ер" Димитър Павлов. Основните пазари, на които превозвачът работи, са Франция, Израел, прибалтийските републики. Компанията ще извършва целогодишни чартърни полети до Египет и Турция. Развитието на чартърите ще зависи от туризма и не може глобалната криза да не се отрази върху тези полети, прогнозира Станулов. Според Павлов компанията може да предложи самолети с различен брой места - 110, 148 до 180, според изискванията на туроператорите.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK