Големите компании излизат с нови продукти срещу кризата

Дори пазарните лидери търсят нови ниши, за да компенсират спада в приходите

Спадът в потреблението на домакинствата в глобален мащаб принуди и големите корпоративни играчи като "Майкрософт", "Старбъкс" и "Нокиа" да излязат с нови, по-агресивни маркетингови стратегии. Всяка от компаниите, които са пазарни лидери, обяви през последните дни планове да увеличи продажбите си с нови продукти и услуги.


Американската верига заведения "Старбъкс" обяви, че от следващия месец ще навлезе на пазара на особено популярното в САЩ кафе на прах. Очаква се подобен ход да раздвижи сериозно приходите на компанията в условията на намаляващо световно потребление на по-скъпите продукти на марката. От корпорацията засега фиксират цена $2.95 за 3 пакета от новия продукт, който ще имитира вкуса на традиционното кафе, продавано в магазините от веригата. Световният пазар на кафе на прах се оценява на $17 млрд., като най-голям дял се отрежда на САЩ - източник на около 70% от приходите на Starbucks за последното тримесечие.


Агресивен подход към потребителите ще осъществи и софтуерният гигант "Майкрософт". Според говорител на най-големия производител на софтуерни продукти, цитиран от "Блумбърг", корпорацията ще отвори верига от собствени магазини по света. Въпреки че липсва яснота около тази стратегия, се очаква новият маркетингов подход на "Майкрософт" да компенсира за загубените позиции спрямо конкурента "Епъл".




Финландският концерн "Нокиа" пък реши да пристъпи към по-масово налагане на музикалната услуга Comes with music. След успешното тестване на концепцията за получаването на безплатна музика във Великобритания от компанията са преценили, че могат да я пуснат и на други пазари. Налагането на продукта в държави като САЩ, Сингапур и други се очаква да подобри значително продажбите. Лидери в музикалната индустрия също влагат надежди, че осъществяването на проекта ще компенсира за намалелите продажби на дискове, както и ограничаване на пиратските сваляния на музика.


Какво предприемат:


"Майкрософт" - собствена верига магазини


"Старбъркс" - кафе на прах с марката на компанията


"Нокиа" - ще предлага музикалната си услуга на повече пазари


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хахахаха
    *****
    Неутрално

    Най-тъпа е идеята на Майкорсофт. Как ви звучи "Ще отскоча до магазина на Майкрософт на ъгъла, да метна в кошницата 2-3 офис-пакета". Хахахахахахахаха!

  2. 2 Профил на Conservative
    Conservative
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Майкрософт ще отхапят от дела на дистрибуторите си. Идеята не е тъпа, тъй като всеки ще иска да си пазарува директно от производител. Жалко за дистрибуторите, все пак. На съответните пазари дистрибуторите може би ще изчезнат и ще останат най-много риселърите, които продават на крайните клиенти.

  3. 3 Профил на Бил ДеГейтс
    *****
    Весело

    Все едно
    3 в 1 на цената на едно от МикроМек - няма да видим !

  4. 4 Профил на R13
    *****
    Неутрално

    До №2 - Най - после някой да каже нещо умно!

  5. 5 Профил на mo
    *****
    Неутрално

    №2 не е съвсем прав. М-т всъщност продават много други неща освен Уиндоус и Офис. В магазините вероятно ще се подават хардуерните им продукти. Да се излезе на крайния пазара за софтуер е рисковано и свързано с доста разходи по поддръжка. Не случайно сега го продават партньорите им.
    Да започнат да предлагат директно Дайнамикс означава да се наемат милиони програмисти, а те в момента уволняват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK