Руснаци са на прага на "Опел"

И последната пречка пред контролирания банкрут на GM беше премахната

Руснаци са на прага на "Опел"

© Associated Press



Руската банка с държавно участие Сбербанк и автомобилният производител ГАЗ, зад който стои милиардерът Олег Дерипаска, си осигуриха участие в германския концерн "Опел" (Opel). Компаниите приеха ролята на спасители на европейския лидер в портфейла на закъсалия "Дженерал мотърс" (General Motors - GM), подкрепяйки офертата на канадско-австрийския производител на автомобилни части "Магна" (Magna).


Искането от страна на GM офертите на инвеститорите да бъдат подобрени в последния момент не беше прието с лека ръка от финалиста в преговорите за мажоритарен дял в "Опел" - ФИАТ. Италианците напуснаха разговорите, заявявайки, че "животът продължава", а към момента за тях "приоритетна е сделката с "Крайслер", която трябва да бъде подписана в понеделник, уточнява в. "Файненшъл таймс". Профсъюзите в Италия обаче не са на същото мнение и изразяват остра критика към правителството, което "не е подкрепило офертата на ФИАТ по начина, по който са процедирали други държави".


Късно в петък представители на германското правителство и консорциума около "Магна" подписаха предварително споразумение, определящо параметрите на сделката. Според нея руската банка, гарантираща инвестицията в автомобилостроителя, ще си осигури равностоен на оставащия в ръцете на GM дял в капитала на новото дружество. "Магна" трябва да придобие 20 на сто, а служителите на "Опел" - останалите 10% от акциите на предприятието. ГАЗ ще предостави свои мощности за разрастване на производствата на "Опел" на неразработения руски пазар, докато от настоящите предприятия се очаква да бъдат освободени до 11 хил. души.




Същевременно GM успя да постигне всички условия за стартиране на процедурата по защита от кредитори днес. Облигационерите на компанията дадоха своето съгласие за прехвърляне на дължимите им 27 млрд. долара в капитал от новото дружество. След тези преоформяния на дяловете САЩ ще държат 54%, а облигационерите - 25% от акциите на бъдещия GM. Активите на европейските брандове на GM ще бъдат обединени в доверителен фонд, който трябва да предпази компаниите от контролирания банкрут на дружеството майка, допълва Ройтерс.


Параметри на сделката с "Опел"


- 70% от акциите в дружеството ще бъдат разпределени равностойно между Сбербанк и "Дженерал мотърс"


- 300 млн. евро ще бъдат заети от "Магна" за покриване на краткосрочни дългове


- 700 млн. евро ще бъдат инвестирани от победителите


- 1.5 млрд. евро ще бъдат заети от Берлин за успешно преструктуриране на "Опел"


- 3 млрд. евро ще бъдат гаранциите за допълнителни заеми към концерна


- 2.6 хил. работници ще бъдат освободени в Германия


- 5 души ще управляват доверителния фонд, който ще оперира с активите на GM - Europe


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ха!
    *****
    Неутрално

    Не съм им фен, но голям удар направиха.

    Срещу само 700 млн. ще се доберат до всички нововъведения в автомобилния сектор.

  2. 2 Профил на Амаду
    *****
    Неутрално

    патентите използвани за производството на Опел са собственост на GM. Никой не спомена дали това е част от сделката, ако не е то Магна са купили заводите на Опел и нищо повече от това. Това е една добра сделка за GM и много лоа за Германия която е гарант по сделката с милиарди евро. Сделката е лоша и за немските профсъюзи защото няма никакви гаранции че производството на масовите модели на опел няма да бъде прехвърлено в заводите на ГАЗ. В дългосрочен план това е зле и за Опел защото евентуално прехвърляне на производството в Русия ще свали качеството на продукцията и ще направи Опел неконкурентен. Основна вина за глупавата ситуация в момента обаче носят немските профсъюзи които поставиха правителството на Меркел под такъв натиск, че в крайна сметка това доведе до сегашните прибълзани действия. Германците трябваше да изчакат влизенето на GM в процедура по банкрут. Сега всички губят само GM печели.

  3. 3 Профил на Грую
    *****
    Неутрално
  4. 4 Профил на Дерепаска-ГЪЗ
    *****
    Неутрално

    Жалко за Опел-мужиците ще го ограбят и съсипят.

  5. 5 Профил на ЗЕВЗЕК
    *****
    Неутрално

    Ми да го беше купил Ваньо Костов бе! "Геният на икономиката" щеше да осъвремени "ОПЕЛ" и да го даде на оная ГАД ЗЕЕВА

  6. 6 Профил на ха!
    *****
    Неутрално

    Това е идея България можеше да приватизира БДЖ, ТЕЦ Марица изток или нещо друго и да купи Опел с държавни пари.

  7. 7 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    .

    № 1,

    за какъв удар говориш?

    Ако това беше изгодна сделка щеше да има огромна опашка от кандидати с високи оферти.

    Това е все едно утре някой да купи Кремиковци за 100 лв. и ти пак да кажеш "Ей , голям удар - такъв голям завод за без пари".

    Значи най-важното в бизнеса е печалбата.

    Иначе се предлагат много "реномирани" фирми за без пари и никой не иска да ги купи.

    .
    .
    .

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  8. 8 Профил на Ламби
    *****
    Неутрално

    Амаду
    Неутрално

    * 2
    * 17:04
    * 31 май, 2009



    патентите използвани за производството на Опел са собственост на GM. Никой не спомена дали това е част от сделката, ако не е то Магна са купили заводите на Опел и нищо повече от това.


    Не се притеснявай, още вчера съобщиха по немските радиостанции, че патентите и сградите влизат в споразумението. Руснаците не са тъпи, Путин стои зад тази сделка. Приел е задачата за осъвременяване на руската автомобилна промишленост като своя лична.

  9. 9 Профил на Ламби
    *****
    Неутрално

    Амаду , ти по професия черногледец ли си ? Работниците и профсъюзите бяха от самото начало за МАГНА, която няма да прекрати производството на Опел-ли, както мислеха да направят ФИАТ. МАГНА запазва и четирите завода на Опел в Германия, макар че ще има съкращения на работни места.

  10. 10 Профил на Амаду
    *****
    Неутрално

    Ламбо, да не би да си мислиш че Путин се итересува от работните места в Германия? Или искаш да кажеш че Сбербанк ще плаща заплати на немските монтьори?

  11. 11 Профил на God
    *****
    Разстроено

    Гадни закъсали руснаци, от къде ги вадят тия пари?
    Газ купува акции на дженерал. Та те нали руснатците са по зле от американците.
    Нищо вече не мога да разбера.

  12. 12 Профил на Ламби
    *****
    Неутрално

    Амаду, Путин се интересува от ноухауто и технологиите на ОПЕЛ. Опел-и ще се сглобяват в Нижни Новгород, където са заводите ГАЗ. Освен това в ГАЗ искат да произвеждат окомплектовка за Опел-и, ще се ползва по-евтината руска работна ръка. Лично аз виждам добри перспективи за Опел. Всички проблеми на Опел идваха от ГМ, който точеше Опел за да си решава американските проблеми. Всичко това е вече история и Опел може да почне самостоятелен път на развитие, но с доминация на руснаците!

  13. 13 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    ....Руснаците не са тъпи, Путин стои зад тази сделка.

    Е, редно е Батюшка сам да разбере, защо арабите не си пръскат за заводи. Навремето Сталин разглоби линиите на Опел и какво направиха руснаците? Цвъкаха маса време довоенен модел автомобили. Все пак рекордът в това отношение принадлежи на ВАЗ, още правят 2105/2107.

  14. 14 Профил на Ламби
    *****
    Неутрално

    Което е правил Сталин е правено след ПСВ и ВСВ от англичани, французи и американци. Ти чувал ли думата репарация?

    Арабите са мехлюзи хора, не се интересуват от фабрики. Но Русия е необятен пазар и определено Опел-и могат да се продават много добре.

  15. 15 Профил на paris
    *****
    Неутрално

    ламби, руснаците са толкова тъпи, колкото не може6 дч си представи6

  16. 16 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    ....Но Русия е необятен пазар и определено Опел-и могат да се продават много добре.

    За това иде и реч, едно е да си необятен пазар, а друго е да си производител. Ето по това си приличат с другарите араби.

  17. 17 Профил на 4-ти Отряд
    *****
    Неутрално

    много разбирачи има тук, много фенове на ГАЗ, личи си че служителите на едно чуждо посолство не спят, а що се отнася до арабите - те са акционери в повечето автопроизводители.

    Ако Дженеръл Моторс подпишат, това според мене ще е края на Магна и Опел, а сметката ще я плащат немските профсъюзи

    Някога, през 1946 руснаците откраднаха цяла линия от завода на опел в лайпциг за производство на модела кадет. Резултатът всички го знаете - гордостта на съветската автомобилна индустрия МОСКВИЧ!

    Да сглобяваш в нижни новгород коли е все едно да отглеждаш банани на северния полюс!

  18. 18 Профил на бате Серго
    *****
    Неутрално

    ако купят Опел, Магна се превръщат от производител на резервни части в производител на автомобили и като такива в директни конкуренти на досегашните си клиенти като ГМ, Фиат и т.н. Тоест, е ще трябва да си търсят нови пазари и къде според вас са тези пазари? В Сибир?

  19. 19 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    Гришата Ганчев избърза с китайците. Ако беше изчакал, щеше да се включи в наддаването....

  20. 20 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    .

    №17 (4-ти Отряд),

    Руснаците не бяха ли демонтирали завод на БМВ в Ейзенах?

    Между другото англичаните и французите също масово са демонтирали и пренасяли немски заводи. Това е военна плячка за победителите. Само американците не са го правели - те са инвестирали в Германия и са реализирали огромни печалби за първите 10 - 20 години.

    Експертите твърдят обаче, че една от главните причини за бързото развитие на Западна Германия е стартирането през 50-те години с най-модерните за времето си технологии.

    Някои от старите немски машини са все още в експлоатация при французи, руснаци и англичани.

    .
    .
    .

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  21. 21 Профил на Амаду
    *****
    Неутрално

    До Ламби

    да не си слушал радио "говорит Масква"?

    До момента е договорена само финансовата рамка на предстоящото за подпис споразумение. Относно патентите - GM трябва да са луди за да ги дадат просто ей така. GM запазват 35% дял в Опел, което означава че те или ще споделят платформите или ще лицензират Магна (а не ГАЗ). Естенствено те няма да лицензират най-новите платформи за да не си създават излишна конкуренция. Така че според мен пред бъдещия авто-производител стоят повече въпроси отколкото отговори

  22. 22 Профил на 4-ти Отряд
    *****
    Неутрално

    до Kobold

    наистина е бил завод на BMW в който руснаците (колкото и смешно да звучи) са произвеждали BMW-та. После го връщат на източногерманците за да се роди друга легенда на соц. автомобилостроенето - Wartburg. В завода на Audi в Цвикау започват да сглобяват IFA, версия на довоенното DKW.

    Цялата история е поучителна с едно нещо - добри автомобили се създават в конкурентни пазарни икономики. Такава ли е Русия? Дълбоко се съмнявам. Русия е добър пазар за евтини коли и производител на некачествена и евтина автомобилна продукция, която по никакъв начин не е конкурентна на световния пазар, дори и в сравнение с китайското производство. В Магна трябва да са взели за мениджър Хари Потър щом са толкова сигурни че ще успеят.

  23. 23 Профил на Харалампи
    *****
    Неутрално
  24. 24 Профил на Starec
    *****
    Неутрално

    Отрядник 4,
    По-точно руснаците взеха като репарации "Опел", заедно с технологията за "Опел-Олимпия". Първите Москвичи са с външен и вътрешен вид на Олимпия. После излизат 407, 403 и т.н. Дотук нищо лошо - победители са.
    Тъпото им е, че не развиха нататък технологиите и докато светът произвеждаше истински Опел, Форд и пр., те си останаха на Москвич 408, респ. на 412 - с (мисля) БМВ двигател. Същото не направиха и с Фиат 124 - и сегашните им Лади са горе долу на платформата на Фиат-а. Единствена чисто тяхна платформа си остана "Запорожец" - доколкото той може да се приеме за лека кола.
    Та ако за трети път вземат готова технология и не я развият за да си напълнят държавата с модерни коли - значи наистина могат да правят само ракети (и калашници).

  25. 25 Профил на Харалампи
    *****
    Неутрално

    КамАЗ деветкратен победител в Рали Дакар

  26. 26 Профил на Mima
    *****
    Неутрално

    Руснаци поемат контрола над Opel

  27. 27 Профил на Slash
    *****
    Весело

    Нека радвам се за братюшките

  28. 28 Профил на 4-ти Отряд
    *****
    Неутрално

    До Starec

    няма такива репарации - Опел е собственост на GM от 1929 година. Няма как Щатите да са плащали репарации на мужиците. Съветските окупационни власти просто са откраднали производствена линия собственост на Опел.

  29. 29 Профил на АбОсРусь
    *****
    Весело

    на руснаците трябва да им се дава шанс да си пилеят валутата иначе започват да произвеждат дефектни ядрени подводници с които тровят природата

  30. 30 Профил на Ahmed
    *****
    Неутрално

    Американците станаха един евтин битак и всеки си купува за без пари каквото му скимне

  31. 31 Профил на Кнут Хансен
    *****
    Неутрално

    Германският министър на икономиката Карл Теодор цу Гутенберг е изключително скептичен по отношение на подготвяната сделка с Магна - "Die Einigung auf einen Einstieg des kanadisch-österreichischen Zulieferers Magna bei Opel stößt bei Wirtschaftsminister Karl-Theodor zu Guttenberg (CSU) auf große Skepsis. "Ich habe eine unterschiedliche Risikoeinschätzung als die an den Opel-Verhandlungen beteiligten Kollegen. Ich konnte daher dem Magna-Konzept bis zuletzt nicht zustimmen und habe eine Planinsolvenz als Neustart für Opel vorgezogen", heißt es in einer Erklärung des Ministers."

  32. 32 Профил на rodilni myki
    *****
    Неутрално

    НАЙ- НАКРАЯ И ТЕ ГОРКИТЕ СЕ УРЕДИХА С ПО-ХУБАВА КОЛА.......Да им е честито!....../щото толкова години сухи напъни/





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK