Сделката между "Крайслер" и ФИАТ най-накрая беше одобрена

Съдилищата в САЩ дадоха зелена светлина за структуроопределящото сливане

Сделката между "Крайслер" и ФИАТ най-накрая беше одобрена

© Reuters



"Крайслер" (Chrysler) е само на крачка от изхода от протичащата в момента процедура по банкрут в компанията, след като Върховният съд в САЩ одобри сделката по придобиване на активите на дружеството, формирайки т.нар. "Нов Крайслер". Дългоочакваното развитие по въпроса стана възможно след отхвърлянето на жалбите на пенсионните фондове от щата Индиана, които в ролята си на кредитори имаха възражения към сделката, уточнява "Блумбърг".


Откриването на пътя към осъществяване на продажбата на ценните активи на


"Крайслер" на италианския консорциум ФИАТ (FIAT) дава възможност на компанията да приключи започналия на 30 април процес по защита от кредитори. Параметрите по сделката предвиждат капиталът на новата компания да бъде разделен между профсъюза UAW (55%), ФИАТ (20%) и САЩ и Канада (25%), като делът на италианския производител може да бъде увеличен в бъдеще до 35%. Директната помощ за преструктуриране, която конгломератът ще получи от Белия дом, е 6.6 млрд. долара. Другата стъпка, която беше жизненоважна за постигане на успех в делото по банкрут, също беше постигната с успех. Планираните закривания на търговски представителства на "Крайслер" в САЩ бяха одобрени от съдията по делото Артур Гонзалес. Представители на предприятието са уверили, че непродадената стока ще бъде реализирана чрез други канали, като закритите дилъри ще бъдат обезпечени.




С приключването на съдебните процедури, сагата около "Крайслер" може да завърши още в края на седмицата, след като компанията успя да се впише в поставения от ФИАТ срок за одобряване на продажбата - 15 юни. Анализатори предвиждат, че производството в предприятията може да бъдат възобновени през юли, а разработването на нови модели в смесената компания ще отнеме още поне година.


Пътят към "Новия Крайслер"


- 100 млн. долара на ден губи компанията по време на банкрута


- 789 търговски представителства ще бъдат закрити


- 6.3 млрд. долара са дълговете, които трябва да бъдат рефинансирани през 2009 г.


- Серджо Марчионе ще е новият главен изпълнителен директор на компанията


- 18 месеца може да изминат до продажбата на първия италиански автомобил от "Крайслер"

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на мирянин
    *****
    Неутрално

    Всъщност "новите" собственици на компанията са ...старите профсъюзи UAW с 55% дял в компанията.
    Най-големите губещи в случая са бившите работници, чиито пенсионни фондове отдавна не съществуват.
    Държавата пък с парите на данъкоплатците ще понапълни изпразнените каси на дружеството.
    Това не се нарича банкрут, а кражба. Един път са обрани пенсионните фондове и второ крадат се парите на данъкоплатците.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK