Продажбите на "Теско" се повишиха с близо 10%

Много добро остава представянето на веригата на международните пазари

Продажбите на третата по големина търговска верига в света - "Теско", отчетоха повишение от 9.7% за първото тримесечие на финансовата година, която за компанията започна в началото на март, предаде Ройтерс. Добрият резултат се дължи основно на ръста на продажбите на международните пазари.


Финансовият директор на "Теско" Лори Маклуи заяви, че засега е рано да се говори за възстановяване на пазарите, на които оперира. "Все още сме подготвени за тежка година", каза той, добавяйки, че потребителите остават ориентирани към по-ниските цени. Компанията планира да намали дълговете си с 1 млрд. паунда през тази и следващата година. В момента те възлизат на 9.6 млрд. паунда, което е с около 1.6 млрд. паунда спрямо година по-рано. Това се дължи на увеличените разходи на "Теско", както и заради направените инвестиции на китайския пазар.


Веригата притежава над 4300 магазина в 14 страни. За нея работят близо 470 хил. души. Продажбите й във Великобритания се увеличиха с 4.3% спрямо ръст 3.7%, отчетен през предходното тримесечие. "Това е най-доброто представяне на "Теско" във Великобритания за последните няколко тримесечия", коментира Клайв Блек, анализатор за "Шор кепитъл". Веригата, на която се падат почти една трета от всички пари, похарчени в британските супермаркети, губеше пазарен дял на Острова в продължение на месеци. За май той достигна 30.8% от 31.1% за същия период на 2008 г.




Международните продажби на компанията се увеличиха с 20.1%. Много добро е представянето на "Теско" в Азия и то успява дори да компенсира случващото се в Европа. Големите търговски вериги започват да разчитат все повече на развиващите се пазари за растеж. Доказателство за това е обявената от "Уол-Март" експанзия в Индия. Компанията планира да отвори 15 магазина в азиатската страна през следващите 3 години. В началото на месеца стана ясно и намерението на веригата да стъпи на руския пазар.


В условията на криза се наблюдава тенденция търговските вериги, предлагащи стоки с отстъпки, да се представят по-добре от своите конкуренти в сектора. Причината е, че потребителите ще се стремят да намаляват разходите си като резултат от световната криза, което ги насочва към по-евтините магазини. Представянето на "Теско" е поредното доказателство за това. След новината акциите на компанията отчетоха ръст от 1.4% на Лондонската фондова борса до 361.1 пенса.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK