ЕС ще разглежда коректността на процеса по продажба на "Опел"

ЕС ще разглежда коректността на процеса по продажба на "Опел"

© Дневник



Критика от Брюксел и жалба пред Европейската комисия (ЕК) успяха да помрачат ентусиазма на Берлин за получаване на дългоочакваното решение за продажба на мажоритарния дял на "Дженерал мотърс" (General Motors) в "Опел" (Opel). Само часове след като европейското подразделение на американския автомобилостроител се доближи до финансовото си спасяване, изникналите нови трудности пред компанията доказват, че борбата няма да привърши скоро.


Ролята на Германия в преговорите по избор на инвеститор в GM Europe и бъдещата стратегия за развитие на компанията се появиха във фокуса на регулатори, предаде Ройтерс. В понеделник Европейският парламент ще разглежда условията по сделката по искане на водача на Европейската либерална партия и бивш министър-председател на Белгия Ги Ферхофщат.


Жалбата е свързана с осигуряването на честна конкуренция при бъдещите решения на мениджърите в "Опел". Притесненията на белгийски и британски експерти е, че закриването на заводите в Антверпен и Лутън, каквито новият собственик планира, не се базира на изцяло пазарни мотиви. Огромната финансова подкрепа, която Берлин осигури за стабилизирането на "Опел", и натискът, който германските управници оказаха върху решението на "Дженерал мотърс", най-вероятно са успели да купят сигурност на работниците в централата на автомобилостроителя. Все пак съкращения в най-голямата европейска икономика също ще има, но те са под 45% от планираното намаление на работните места с 10.5 хил. за Стария континент. Работещите в Германия са 55% от всички служители на GM Europe и именно това е изиграло прекалено важна роля в преговорите с "Дженерал мотърс" и "Магна".


Допълнителна работа на надзорните органи, а и на мениджърите в редица компании ще създаде въпросът за технологичната тайна между отделните производители. Според условията на сделката, която се очаква да бъде финализирана до края на ноември, "Магна" ще се превърне от доставчик на части и сглобяващ отделни модели автомобили за гиганти като "БМВ" (BMW), "Даймлер" (Daimler) и "Форд" (Ford) в ключов конкурент за някои сегменти. От американския автомобилостроител вече заявиха, че за тях няма да е проблем бъдещото усложняване на търговските взаимоотношения с производителя на автомобилни части. Притеснение изказват от германските концерни, но очакванията на мениджъри и от двете компании са за коректно отношение от страна на засегнатите страни, уточнява Ройтерс.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 37
    *****
    Неутрално

    Къде е прословитата пазарната икономика ?
    Защо ли се бръкат в частна фирма?
    Защо ги е страх от Русия?

  2. 2 Профил на реалист
    *****
    Неутрално

    И да разглеждат или не - все тая. Това да не е България , да и диктуват какво да затвори и какво не, в зависимост от интересите на политико-корпоративните кръгове в Брюксел.
    Путин ще им набие канчето и толкоз. И затова изправя страната си, която в мечтите на някои беше само един суровинен евтин протекторат, ръководен от пияния Елцин или алчния комсомолец Горбачов. Мечти,мечти....

  3. 3 Профил на 37+
    *****
    Неутрално

    Голям страх от москвич, жигула (фиат 124) и телевизор 5-то полколение "Електрон".

  4. 4 Профил на 37++
    *****
    Неутрално

    То си е за страх.
    Представяш ли си ги да ти са в къщата (москвича, жигулата и самозапалващия се телевизор)?
    Просто една малка АЕЦ "Белене" с реактор 6-то поколение цъка ли цъка в гаража и хола едновременно.

  5. 5 Профил на 37
    *****
    Неутрално

    Абе мйката т и бащата ти те отгледаха с тези прибори и я виж какъв човек са те направили,да сега седиш пред компа да блещиш .Ти сигурно караш американска кола ,американски телевизор...........................

  6. 6 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Сделката е колкото икономическа толкова и политическа.
    Русия ще вземе едни лицензии за 3 двигателя и 4 ск.кутии и ще са щастливи.

    Историята на руския автопромишлен комплекс:

    http://www.webpark.ru/comment/54266

    The biggest risk in life is not taking one.
  7. 7 Профил на Чингиз Хан
    *****
    Неутрално

    може и да няма сделка - препоръката на тръста на Опел към борда на GM, прилича повече на част от предизборната кампания на ХДС отколкото на сериозно предложение. GM постави някои условия които са невъзможни за руснаците и биха възпрепятствали прехвърлянето на акции от Сбербанк към ГАЗ (самите германци също нямат интерес ГАЗ да е част от сделката), освен това сделката ще бъде разгледана от комисията по конкуренция на ЕС и вече предварително е ясно че държавни гаранции не могат да бъдат обвързвани с условия за запазване на работни места в Германия за сметка Кралството са следващите две страни които ще подадат оплаквания срещу сделката и този сериал има потенциала да се проточи до нова година или до влизането на Опел във процедура по фалит. Така Меркел ще има оправданието че е направила всичко по силите си и вторият предпочетен купувач RHJ може отново да излезе на терена.

  8. 8 Профил на Чингиз Хан
    *****
    Неутрално

    хммм нещо съм изтрил от постинга си без да искам

    "...е ясно че държавни гаранции не могат да бъдат обвързвани с условия за запазване на работни места в Германия за сметка на закриване на такива в Белгия, Испания, UK и Полша."

  9. 9 Профил на BON
    *****
    Неутрално
  10. 10 Профил на OPEL
    *****
    Неутрално

    Че от къде руснаците имат пари - нали са бедни?

  11. 11 Профил на ceci_
    *****
    Неутрално

    Белгийски клоуни

    Германците ще дават държавна събсидия за работни места в Испания, Белгия и Англия ... да бе

  12. 12 Профил на КоМундарите - на сапун!
    *****
    Весело

    Преброяване на дивите русолизци? За това ли е темата?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK