В БДЖ работели 200 счетоводители

Комбинирани билети влак-автобус и превозване на чуждестранни товарни автомобили по влакове трябва да подобрят икономическото състояние на БДЖ<br />

© Мария Съботинова

Комбинирани билети влак-автобус и превозване на чуждестранни товарни автомобили по влакове трябва да подобрят икономическото състояние на БДЖ



Въпреки огромните си дългове в дружеството "Български държавни железници" (БДЖ) има изключително раздута администрация, стана ясно на пресконференция за първите 100 дни от управлението на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков. "В БДЖ има 200 счетоводители, което е рекорд за държавата", даде пример Цветков.


Железниците към момента дължат 150 млн. лв на доставчици и още 100 млн. лв на кредитори. Заради авансово изхарчена субсидия пък железничарите не получаваха заплатите си навреме няколко месеца подред, заради което и готвеха стачки. Така се стигна до ситуацията министерството на транспорта да съобщи, че на практика "компанията е във фалит".


Транспортното министерство планира съкращения в железниците, което трябва да достигне 2 хил. души. Александър Цветков обясни, че по-голямата част от тях ще засегнат администрацията. Като антикризистни мерки за жп транспорта се предвижда продажбата на комбинирани билети за влак и автобус, както и превоз чрез влакове на транзитно преминаващи през България товарни автомобили.

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jovan
    Jovan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Дано не остане само на думи организирането на Ro-La превозите, защото те са много печеливш бизнес.

    От свиня, славей не става.
  2. 2 Профил на сдф
    *****
    Неутрално
  3. 3 Профил на bat-plamen
    *****
    Весело

    Супер... има ли място за мене... за 1500 лв. мога и да доѝда...?

  4. 4 Профил на lud
    *****
    Неутрално

    Ама то бива некомпетентност и популизъм ама вече спира да е смешно. Г-н министър това, че счетоводителите са 200 и това е рекорд за държавата нищо не значи. За да има анализ трябва първо да се каже колко трябва да бъдат 50 ли, 100, 220 ли, после да се каже колко са и след това да се направят изводи. След като ни уведомихте, че са двеста, току виж сте назначили още 50 ваши хора, защото смятате, че трябва да са 250.

  5. 5 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 875 Весело

    Ти наистина си луд. 200 счетоводители в руските железници може и да не са много, ама съвсем не е сигурно. За българските е сигурно.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  6. 6 Профил на Бай Ставри
    *****
    Любопитно

    Ей заради това си отиде и социализма в источния блок. Други мнения?

  7. 7 Профил на y.yon
    *****
    Неутрално

    Стига сте плакали! Работете!

  8. 8 Профил на Al Bundi
    *****
    Весело

    Ха ха ха ха хаааа,
    а има по малко кондуктори!

    -Да живей електронното правителство!

  9. 9 Профил на Bogomil Kostoff AVRAMOV-HEMY
    *****
    Неутрално

    ПРИ ЕДНА ПАРЛАМЕНТАРНА МОНАРХИЯ - ТОВА ЕДВА ЛИ БИ БИЛО ВЪЗМОЖНО ...

  10. 10 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    Абе то и в Мострой сигурно има 500 нискоквалифицирани строителни работници, заради осигурителните прагове, ама хората мостове правят. Така че прав е номер 4, дайте анализ трябват 50, а те са 200 или нещо подобно. Иначе само голи числа нула ефективност - 100% популизум. Ясно е че ще съкращавате, то при 250 млн задължения няма и какво да правите, но все пак....
    Просто билетите са много евтини, безчет социални функции от соца и лошо управление. Това е в момента БДЖ.

  11. 11 Профил на ХМ
    *****
    Неутрално

    Гака като се замисля, май 200 счетоводители не са драстично много. Като се преброят основните гари и дейности - пътнически, товарни, международни превози и т.н. не че разбирам, но май 200 са много в сравнение със 180, но и за това не съм сигурен.

  12. 12 Профил на 111
    *****
    Неутрално

    До # 9 , да прав сте при една - АВАНТАРНА- монархия ще краде само Мадридския Шейтан и на другите няма да има нищо.

  13. 13 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Е как да излязат на печалба
    Що не го продадат това ами само мъчат хората. Отделно смучат пари от държавата с БДЖ и Кремиковци.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  14. 14 Профил на Чакащ възмездие
    *****
    Неутрално

    "Лок. депо Пловдив - ул. "Сергей Румянцев" № 1". На този адрес само колко, "баластра" стои и чака да бъде "изрината".Но отново ще съкратят тези от които имат ной-голяма нужда.

  15. 15 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Докато счетоводителите не станат 2000 "дружеството" няма да го бъде.

  16. 16 Профил на mishle
    *****
    Неутрално

    socializma v BG oshte ne si e otishal.kakto varvi oshte 20god.nqma da stignat dokato go pratim v istoriqta prizraka na socializma

  17. 17 Профил на 10101011101011
    *****
    Гневно

    Един от трите основни закони на бюрокрацията гласи че една работа която може да се върши от пет човека, може да се върши и от петдесет, може и от петстотин, може и от повече. Плачат за частници всичките!

  18. 18 Профил на лапач
    *****
    Неутрално

    на държавната софра всеки се натиска-хаймани.няма край шуробаджинащината в нашата страна.дали ще се намери някой да сложи край-колкото по-скоро,толкова по-добре.уви,от десетилетия сме така.

  19. 19 Профил на Maria
    *****
    Неутрално

    Не е важно колко счетоводители работят в БДЖ. Важното е, че самото БДЖ не работи.

  20. 20 Профил на писна ни
    *****
    Неутрално

    айде да го приватизират това БДЖ (Боже, докарай ме жив) и да се приключва с агонията. който крал - крал. не искам данъците ми да се наливат в някаква западнала структура, която е очевидно че НЕ РАБОТИ.

  21. 21 Профил на Пеню
    *****
    Неутрално

    В НКЖИ работели 16 хил. души.Толкова били и в БДЖ.
    Според мен жепето е изпята песен.Пътните превози били на загуба.А какво производство за жепепревоз има в България?Така или иначе след няколко години няма да го има.А в проектобюджета а следващата година за транспортна дейност били предвидили 2 млрд лева!?Да плачеш ли да се смееш ли?

  22. 22 Профил на Пеню
    *****
    Неутрално

    В НКЖИ работели 16 хил. души.Толкова били и в БДЖ.
    Според мен жепето е изпята песен.Пътните превози били на загуба.А какво производство за жепепревоз има в България?Така или иначе след няколко години няма да го има.А в проектобюджета а следващата година за транспортна дейност били предвидили 2 млрд лева!?Да плачеш ли да се смееш ли?

  23. 23 Профил на Дaни
    Дaни
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Малко са.
    Я да чуем в НЕК и БТК колко имало?

    Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.
  24. 24 Профил на траян
    *****
    Неутрално

    Ами в БНТ колко имитатори работят?

  25. 25 Профил на Счети
    *****
    Неутрално

    Изглежда това са подбраните с конкурс най-некадърни счетоводители в България. И как да не са много - та те май са по един на всяка една гара. При наличие на множество компютърни програми за счетоводство! Какво правят 200 души? Сигурно преписват един от друг данни и правят справки. Един път справка с редици и колони. Втори път справката се обръща - колоните стават редици, а редиците вече са колони. И пак, и пак.

  26. 26 Профил на перо
    *****
    Неутрално

    Това благословено от Господ земно кътче, трябва да се освободи за свестни хора!
    П.С.Примерно едни скандинавци биха направили там действителен рай!
    А те горките мръзнат доволни от живота

  27. 27 Профил на Блогът за железници
    *****
    Неутрално

    Мнения на клиенти, анализи, коментари
    www.rail.blog.bg

  28. 28 Профил на Дaни
    Дaни
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Авторката обаче с тая снимка е много секси.

    Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.
  29. 29 Профил на  aз до не така
    *****
    Неутрално

    Абе едни простаци ще цоцат други простаци , докато последните не вземат сопите и покажат че не са чак такива простаци.

  30. 30 Профил на Whiskey&Gunpowder
    Whiskey&Gunpowder
    Рейтинг: 551 Неутрално

    почти мога да се обзаложа , че в мин. на финансите и БНБ накуп няма толкова много счетоводители

    Американската пропаганда трие мозъци!
  31. 31 Профил на Пътников
    *****
    Неутрално

    Като съкратят 2000 човека ефекта щял да бъде 1,5 милиона годишно (пишеше го в други статии). При 250 милиона дългове след колко години ще се усети ефекта от съкращаването на тези 2000 човека? А как ще се отрази на държавата като тези хора идат на борсата?

  32. 32 Профил на аа
    *****
    Неутрално

    имат една първобитна счетоводна програма, могат и повече да назначат, организацията на работа е като за 20 век

  33. 33 Профил на contacol
    contacol
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Такова безотговорно изявление може да направи човек, който не познава сложната корпоративна структура на железниците!Аз не съм против съкращаването на персонала на железниците, но да бъде премислено и обосновано. На такива изказвания може да ръкопляскат само полуграмотни "пенювци", които въобще понятие си нямат от железопътен транспорт и не знаят колко много дейности са събрани в едно. А работата на тези дейности трябва да се отразява счетоводно защото в таи окаяна държава все пак има закони и те трябва да се спазват.Ще се съглася с министъра да се намалят тези 200 души ако създаде условия за тези съкращения т.е. автоматизира процеса на осчетоводяване/КОЕТО НЕ Е НАПРАВЕНО/ и по този начин да отпаднат излишните счетоводители. А такива условия НЯМА! Счетоводството е качено на счетоводна програма, но НЯМА ЦЕНТРАЛЕН СЪРВЪР в "БДЖ" ЕАД или в НК "ЖИ". И оттам- всеки месец се правят стотици баланси, които нагоре по тризвенната структура се консолидират/сборуват/. Колкото дали да има или да няма държавна железница, правителството трябва много добре да премисли нещата, защото приватизираната железница ще се кланя само на един бог - ПЕЧАЛБАТА. А не забравяйте, че железницата е СОЦИАЛНА ПРИДОБИВКА НА ОБЩЕСТВОТО! Тоест когато няма печалба частникът ще закрие линиите ще продаде всичко за скраб и транспортните връзки ще изчезнат. Оттам производството, търговията, туризмът и т. н. А ако е едно силно правителство то ще се стреми да увеличи капиталовложенията за нова техника в железниците и така ще стимулира косвено прогреса на цялата икономика в страната.

    Не трупайте пари! Те са средство за живот. Ползувайте ги всеки ден!(Ванга)
  34. 34 Профил на нямам думи
    *****
    Неутрално

    Съгласен с коментар #32.Пълна тъпотия и мизерия.

  35. 35 Профил на АХ МОРЕТО
    *****
    Весело

    Голямо откритие след 100 дни

  36. 36 Профил на АХ МОРЕТО
    *****
    Весело

    Голямо откритие след 100 дни

  37. 37 Профил на Ангел
    *****
    Неутрално

    До коментар [#33] от "contacol": Мисля, че това е най-смисленият коментар по темата. И само да подсетя № 25, че счетоводителите не си възлагат сами на себе си кога, каква справка да направят, а някой друг го изисква от тях. Друг е въпросът дали някой може да чете, разбере и анализира тези справки.

  38. 38 Профил на гневен
    *****
    Гневно

    А в моята фирма е един. Що за глупави гербаджийски коментари. Единственото им умение е да приказват, подражавайки на лидера си Боко. До края на управлението си ще съсипят всички държавни компании с некадърността си.

  39. 39 Профил на Кали Юга do 33
    *****
    Неутрално

    А не забравяйте, че железницата е СОЦИАЛНА ПРИДОБИВКА НА ОБЩЕСТВОТО!

    Затова ли "обществото" пътува на половин цена, плащайки на ръка на контрольорите а моите данъци отиват в незнам чии джобове, защото аз БДЖ не ползвам ...
    Я стига вече соц ...

    Нека са 200 счетоводителите, но да работят като хората ...

  40. 40 Профил на maria
    *****
    Неутрално

    до 4 - Ами смятай дали са малко или много, след като браншовият им вестник Железничар, издържан от железницата, има ДВАМА счетоводители при трима журналисти общо. Ама като има да се троши народна пара, що да не я трошат, нали?

  41. 41 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#6] от "Бай Ставри":

    кой блок я кажи пак?

    иЗточен

    о май диър....

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  42. 42 Профил на Да пробват
    *****
    Неутрално

    да наемат счетоводна къща. Пускат един кОнкурс и ще се види колко струва да се коландри документооборота на БДЖ.
    Брой 200 само по себе си не значи нищо.

  43. 43 Профил на lp
    *****
    Неутрално

    При десетдневният ми престой в България установих, че хранителните стоки при Била, Кауфланд и Сие са на германско ниво, но цените на билетите за транспорт при автобусите и влаковете не са се променили: преди 2 години София-Хасково с автобус беше 18 лв, сега 19 лева. Цените на електрониката в България е по-скъпа или на същото равнище, като стоката в Техномаркет я намирам за остаряла, тоест неща, които са се предлагали в Германия в Медиа Маркт преди година и повече на същата цена. Единствено цените на транспортните услуги и наемите не са на немско ниво. Освен познатите от години разлики в цената на цигарите( алкохола е 25% по-евтин): 1,60€ кутия цигари в България, 4,70€ в Германия

  44. 44 Профил на дрън-дрън
    *****
    Неутрално


    До коментар [#43] от "lp":

    а заплатите? на какво ниво са?

    А билетите в БДЖ не са толкова евтини, че да ги предпочета пред автобуса!

  45. 45 Профил на Инкасо
    *****
    Неутрално

    до №30
    Не се обзалагай. Категорично си загубил. Само в БНБ са около 1300 познай от първия път предимно какви.

  46. 46 Профил на lp
    *****
    Неутрално

    до #44

    Предпоследната ми заплата в Германия за 30 работни дена за 240 (смяна на местоработата поради забавяне на заплащането от страна на работодателя) часа беше ~3800 лева нето, последната за 7 пълни работни дена(8,5 на ден) беше 1040 лева нето. Заплатите в Германия не са високи, трябва да минимум 16 евро на час, а не като сега наполовина, при положение че на същите заплатите на наполовин цени на хранителните стоки съм работил през 2006 година. Рай няма и там, и в България.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK