"Национални транспортни оси" даде най-ниска цена за надзора на "Тракия"

Изпълнител на строителството е обединението "Магистрали Трейс"

© Георги Кожухаров

Изпълнител на строителството е обединението "Магистрали Трейс"



Варненското обединение "Национални транспортни оси" даде най-ниска цена за надзора на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Консорциумът от фирмите "Трафикконсулт БГ" и "Рубикон" даде 940 572 лв.


Най-високата оферта беше на "Виа Тракия" - 2.178 млн. лв. За сравнение, прогнозната стойност на участъка дадена от възложителя - агенция "Пътна инфраструктура" беше 2.5 млн. лв.


Тръжната комисия допусна петима участници да отворят ценовите си оферти. Другите са консорциумът между британската "Мотт Макдоналд" и българската "Трансконсулт", които предложиха 1.710 млн. лв., българската "Рутекс" - 1.355 млн. лв., и "Пътинвест-инженеринг" - 1.124 млн. лв.




Комисията не допусна до отваряне на ценовите оферти обединението  между "АДО", "Градиак Консулт" и  "Ен Ар Консулт", консорциумът "Тракия" съставен от испанската "Сипса" и българските -  "Архитектура Изпълнение" и "Мактерконсулт", както и  испанската "Ептиса".


Заради голямата разлика в цените повече от 30% от средната на останалите участници комисията ще поиска допълнителна обосновка от кандидатите, каза председателят на комисията. Победителят се определя по формула, в която са включени ценовите оферти и неустойката за изпълнение. Комисията ще излезе с решение до 26 март. След това тече 10-дневен срок за становище на управляващия орган - оперативна програма "Транспорт", защото финансирането е с евросредства. След тяхното мнение възложителят в 3-дневен срок ще обяви победителят, обясни председателят на тръжната комисия.


За строител на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия" беше избрано българското обединение "Магистрали Трейс". С тях обаче все още не е сключен договор заради обжалването на процедурата от гръцката "Терна", които останаха втори и австрийската "Щрабаг", която беше дисквилифицирана.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на M
    *****
    Неутрално

    Оси, пчели и други бръмбъри

  2. 2 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 809 Любопитно

    Само да не се окажат търтеи...

  3. 3 Профил на abv
    *****
    Любопитно

    За ЛОТ 2 имаше търг за прединвестиционно проучване, идеен проект и изготвяне на тръжна документация за строителство, търг за изграждане и търг за надзор на строителството.
    Това правят и за другите пътища - за строителство, ремонт, поддръжка.
    Питам:
    Какво правят над 2000 души в НАПИ? Организират търгове!
    В последно време поне това правят прозрачно. Ама чак пък 2000 души! Не са ли множко?
    Някой управленци твърдят, че имало криза! Ами ето ви една подсказка как да спестите някой бюджетен, т.е. на данъкоплатеца, лев.

  4. 4 Профил на Ulis
    *****
    Неутрално

    Истината, както винаги, най-вероятно е по-средата. Тези с най-ниската оферта обикновено тръгват да искат увеличаване на сумата след изтичане на определен срок. Примери достатъчно

  5. 5 Профил на Бай транспортна ос
    *****
    Весело

    Да счупим каръка на истината от номенклатурните комунистически фирми на АПИ, МРРБ и ДНСК, които открай време контролират строителния надзор по пътищата. Малко Ви остана да живейте, идва ново поколение от млади хора.

  6. 6 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 605 Любопитно

    Едните ще строят евтино,пък другите щели да ги надзирават още по-евтино?!Ба,си строежа!

  7. 7 Профил на martin
    *****
    Любопитно

    сега разбирам, че трябвало да се сложи и някой да надзирава - какво обаче? през нощта ли, качество на материалите, качеството на работата ли?

  8. 8 Профил на ЧАВДАР
    *****
    Неутрално

    ТЕЗИ ПЪК КОГА СА БИЛИ НАДЗОР ПО ПЪТНАТА ИНФРАСТРУРА





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK