Анализатори очакват срив на продажбите на нови автомобили в Европа

Продажбите на нови автомобили в Европа през третата и четвъртата третина на 2010 г. и през следващата година вероятно ще намалеят значително заради W-образната крива на излизане от кризата, при която периодите на подем ще бъдат последвани от такива на спад. Това прогнозираха анализатори от JD Power Automotive Forecasting, цитирани от сайта just-auto.com.


До скоро прогнозите бяха, че през тази година търсенето на нови автомобили в Западна Европа ще нарасне с 9.2% спрямо 2009 г. и ще достигне 18.25 млн. бройки. Към момента обаче по-вероятният сценарий е продажбите да се свият с 8% до 17 млн.


В частност при леките автомобили очакваният спад е 5% до 12.95 млн. коли, като през следващата година има нов срив от 2.5 на сто до 12.6 млн. бройки. Най-оптимистичният сценарий към днешна дата предвижда все пак да има ръст в продажбите на леки, лекотоварни автомобили и камиони, но той да е само с 5.5%, а не с 9.2 на сто.




Според анализаторите известни основания за оптимизъм дава пазарът в Германия, който след срива заради спиране на скрапинг програмите (даване на финансова субсидия при замяната на стара кола с нова), тръгна нагоре благодарение на отстъпките, давани от производителите. Като цяло икономиката на страната също тръгна, като се забелязва увеличаване на производството и намаляване на безработицата.


Правителството на повечето европейски страни обаче говорят за свиване на разходите в публичната сфера, което подсказва на потребителите, че кризата не е отминала и покупката на нов автомобил в тази ситуация не е добър избор.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK