Чехи ще проектират трасето на метрото от "Княжево" до жк "Левски Г"

Чехи ще проектират трасето на метрото от "Княжево" до жк "Левски Г"

© Анелия Николова



Метропроект Прага" ще изработи инвестиционния проект за строителството на метрото от "Княжево" до жк "Левски Г" в София. Днес беше сключен договорът с чешката компания, който е на стойност 3.336 млн. лв. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт" със средства от европейския фонд за регионално развитие, съобщиха от Министерството на транспорта.


Срокът за изпълнение на договора е 30 месеца от влизането му в сила. Чехите ще трябва да направят предварителни проучвания за третия метродиаметър на столичното метро. Те ще трябва да разработят варианти за трасе и подробен проект за избрания вариант. Освен това ще подготвят документация за изготвяне на оценка на въздействието на околната среда (ОВОС), както и анализ на разходите и ползите, финансов анализ. "Метропроект Прага" ще подготви и тръжната документация за избор на бъдещия изпълнител на участъка.


Предвижда се кварталите "Княжево" и "Левски Г" да се свържат със скоростен трамвай - т.нар. лека железница, каза преди време Стоян Братоев, директор на "Метрополитен". По думите му от "Княжево" до Руски паметник мотрисите да се движат над земята, по линията на трамвай номер 5, а оттам до "Ботевградско шосе" да влизат в подземни тунели и отново ще излизат от "Ботевградско шосе" до "Левски Г" над земята. Участъкът е дълъг 21 километра, като се предвижда да има 23 спирки.


В момента се строи вторият метродиаметър от жк "Надежда" до бул. "Черни връх" със средства по оперативна програма "Транспорт". Продължава и доизграждането на първия метродиаметър от "Младост" до аерогара "София".

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1010 Весело

    Ако са като ЧЕЗ, и юнаците дето монтираха електронната система за отчитане в градския транспорт--нещем да започват!

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  2. 2 Профил на ivanpeevstyle
    ivanpeevstyle
    Рейтинг: Неутрално

    изключително безперспективно е да не се строи метро, а "лека железница". особено за района на цар борис - там светофарите са на често и няма да има никаква разлика със сега съществуващия трамвай. същевременно метро може да се построи евтино по открития способ - има пространство, няма сгради и сътоветно няма нужда от къртица.

  3. 3 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 540 Неутрално

    абе честно казано, същата фирма е монтирала системи за електронно отчитане в различни градове в чехия, която е доооста по-добре от тази в софия. може би не са толкова виновни те, ами им е дадена кофти спецификация и твърде занижен бюджет?

    както и инекон - правят си доста добри трамваи на доста добри цени хората, ама след като скгт ги изпържиха толкова брутално с трамкар цената на 1 модернизиран трамвай по 5цата стана колкото на нов.

    чез май са доста по-добре от еон и другите монополисти? поне не спира тока като във варна.

    олигофрените от общинските/държавни дружества ако ще и да поръчат на мерцедес да им проектират кола, след уточняването на бюджета и изискванията ще получат каруца. то е до акъл понякога.

  4. 4 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 540 Неутрално

    А относно лекото метро и каква огромна глупост ще излезе накрая:
    http://spasimetroto.org/index.php?p=home
    ето подобна система с подобни автоматики в сащ:
    http://www.youtube.com/watch?v=CV2rdGX4JYc

    петър диков обаче освен да мели глупости и да цоца друго не прави. дано умре час по-скоро.

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Аз съм за варианта естакада по целия "Цар Борис III"

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  6. 6 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 540 Неутрално

    първо, че с естакада един от малкото зелени и широки булеварди в софия ще се наака, второ, че няма да е с естакада, ами мотрисите ще сменят светофара като минават - ефекта на това нещо в действителността на софийският трафик ще е прекрасен





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK