Китайци и индийци искат легендарното дизайнерско студио "Пининфарина"

Една от последните разработки на "Пининфарина" е <a href="http://www.dnevnik.bg/skorost/2010/05/23/905583_pininfarina_otbeliazva_svoia_80_godishen_jubilei_s/">електромобила Нидо EV</a><br />

© Пининфариа

Една от последните разработки на "Пининфарина" е електромобила Нидо EV



Китайски и индийски компании проявяват най-голям интерес към покупката на италианското дизайнерско ателие "Пининфарина" (Pininfarina S.p.A), съобщи сайтът Automotivenews. В Топ 10 на потенциалните нови собственици са китайските Beijing Automotive Industry Holding Corp., Brilliance China Automotive Holdings Ltd., China's Anhui Jianghuai Automobile Co и индийските Mahindra & Mahindra и Bajaj Auto Ltd. 


Канадско-австрийският доставчик на компоненти за автоиндустрията Magna International също има интерес към дизайнерското студио. Всъщност именно изтекла на 17 ноември информация, че "Магна" иска "Пининфарина", стана повод в пресата да се появи новината, че италианската компания се продава.


От "Пининфарина" уточняват, че за момента само събират имената на потенциалните купувачи, а когато се стигне до сериозни преговори, своевременно ще информират медиите.




Основаното през 1930 години дизайнерско ателие придобива световна известност, след като работи по легендарните спортни автомобили, като "Алфа Ромео Спайдър" (1966 г.) и "Ферари Тестароса" (1984 г.). През различните години "Пининфарина" прави дизайна на коли за "Мазерати", "Ролс-Ройс", "Кадилак", "Ягуар", "Волво", Ланча" и др.


Въпреки култовия си статут от години компанията е в тежко финансово положение. Според последни данни в периода 2007 - 2009 година "Пининфарина" е натрупала загуби за 358 милиона евро.
През август 2009 година италианската компания използва услугите на търговската банка "Леонардо", за да обяви за продажба 50.7% дял, държан от Pincar – една от семейните фирми на фамилията Пининфарина. Продажбата е част от споразумение, сключено в края на 2008 г. с банките кредитори, с които се опрощават 180 милиона евро заеми.


Впоследствие пакетът от акции за продажба достигна 76.1% от капитала на "Пининфарина", като срещу допълнителните дялове ще бъде заличени още 70 млн. евро дългове. Приходите от продажбата на акциите ще отидат за погасяване на заемите на компанията към финансовите институции. Според последни данни за "Пинифарина" работят около 3000 души в Европа, Мароко и Китай. 

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Kalter
    Kalter
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Е, не. Това е вече прекалено.

  2. 2 Профил на borvil
    borvil
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "sleepy_devil":

    Донякъде е така, но..... идват времената на евтините и практични неща, когато марката няма да бъде 70% от себестойността на стоката.

    Аз с голям кеф бих си купил Алфа Ромео (страхотен дизайн), ако беше по-здрава кола................. при избора между
    а/ надежност и разумна цена, срещу
    б/ добър външен вид и висока цена

    избирам надеждност.... и май все повече хора избират това...... на никой не му се виси по автосервизи....

  3. 3 Профил на bobara58
    bobara58
    Рейтинг: 450 Неутрално

    защо други не проявяват интерес,а китаици и индиици?

    ess
  4. 4 Профил на Barionas
    Barionas
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivi 997":

    Защото те си правят сметка да произвеждат явно.

  5. 5 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivi 997":

    Има много натрупани долари и евро за разкарване. Най-читавия начин да ги разкараш е да купуваш собственост в съответните страни.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  6. 6 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#5] от "Реконструктор":

    Собственост, но най-вече и производното и - специалисти, технологии, опит.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  7. 7 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivi 997":

    Проявяват - Фолксфаген купува Итал Дизайн Джуджаро.

  8. 8 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Т.е. няколко дизайнери са взели под формата на заплати пари от които фирмата не е могла да възстанови €358 млн.
    И защото много добре се движи на пазара - опрощават и €180 млн.
    Да заминават по пързалаката.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK