Автомобилният пазар у нас отбеляза ръст след пауза от 23 месеца

Поглед към пазарните дялове на дилърите показват, че "Тойота" остава лидер с 1786 продажби, или дял от 10.78%

© Надежда Чипева

Поглед към пазарните дялове на дилърите показват, че "Тойота" остава лидер с 1786 продажби, или дял от 10.78%



Българският автомобилен пазар отчита през ноември ръст на месечна база спрямо миналата година за първи път от 23 месеца насам, сочат данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните официални представители(ААП). През предпоследния месец на годината са били продадени 1920 нови леки, лекотоварни автомобили, мотоциклети, камиони и автобуси, което е с почти 9% по-добро постижение от същия месец на миналата година.


Продажбите през годината
Ноември – 1920
Октомври – 1650
Септември – 1447
Август – 1574
Юли - 1712
Юни – 1910
Май – 1647
Април – 1474
Март – 1567
Февруари – 1373
Януари – 1215

Това е и рекорд за годината, като до момента, най-много покупки бяха отчетени през юни – 1910. "Всички се надяваме това да е началото на едно възраждане на автомобилния пазар", каза снощи на церемонията "Автомобил на годината за България" председателят на ААП Стоян Желев.


На годишна база обаче нещата не изгледат толкова добре, тъй като от януари до ноемри тази година са били купени 17 327 нови моторни превозни средства, срещу 24 643 за същия период на миналата година. Това е спад с 29.6%, но все пак трябва да се има предвид, че за десетмесечието отстъплението беше 32.86 на сто, а за деветте месеца на годината 37.8%.




"Основно паднаха продажбите на автомобили за частни лица, като те няма да започнат да купуват преди да имат сигнали, че кризата е отминала, което пък им гарантира заплатите", коментира ситуацията Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби в "Мото-Пфое"(дилър на "Форд", "Волво", "Ягуари", "Ленд Роувър" и "Рейндж Роувър"). Според него при лекотоварните коли, купувани основно от фирмите, е другият сегмент със сериозен отлив.


Поглед към пазарните дялове на дилърите показват, че "Тойота" остава лидер с 1786 продажби, или дял от 10.78%. "Форд" запазва втората позиция (1547 сделки, 9.34% дял). Бронзът остава за "Фолскваген" с 1506 продажби(9.09 на сто от пазара). Следват "Пежо", "Дачия", "Шкода", "Ситроен", "Опел", "Рено" и "Шевролет".


При камионите и автобусите "Ивеко" има малка преднина пред "Мерцедес". При мотоциклетите "Пежо" е без конкуренция, като държи над 40% от пазара.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK