"Виваком" е спряла да продава големи имоти временно

Бернар Москени очаква понижение в оперативната норма на печалба на компанията до 38% през 2011 г. заради спадащите приходи от фиксирания бизнес

© Цветелина Ангелова

Бернар Москени очаква понижение в оперативната норма на печалба на компанията до 38% през 2011 г. заради спадащите приходи от фиксирания бизнес



Виваком", търговското име на БТК, е спряла временно да продава големите си имоти, съобщи изпълнителния  директор на бившия държавен монополист Бернар Москени на среща с журналисти. Причината е в липсата на движение на пазара на имоти в страната и наложените от държавата ипотеки върху над 800 обекта на БТК, заради претенции към предишните и собственици.



Компанията ще продължи да продава по-малките си имоти под 500 хил. лв. Като цяло това временно преустановяване на продажбата на имотите на телекома няма да се отрази съществено на плановете за оптимизация на БТК, уточни Москени. В момента тези постъпления движат крайният финансов резултат на телекома, тъй като оперативната му печалба се свива заради силната конкуренция на пазара на фиксирани, мобилни и интернет услуги.




Приходите на компанията за деветмесечието се понижават с малко под 5%, именно заради повечето постъпления от мобилни услуги. Те растат с около 30 на сто за целия период и почти успяват да компенсират спада от 15% в приходите от фиксирана телефония.


Той не изключи в рамките на следващите две три-години "Виваком" да изнесе своята IT поддръжкта си на външна компания. През март БТК изнесе поддръжката на своята фиксирана и мобилна мрежа на "Алкател-Лусент", от което кумулативния ефект е понижаването на разходите с общо 22%, уточниха от компанията.


"Новата година няма да е лесна, но ще продължим да следваме целите си", каза още Москени за предстоящото разтивие на "Виваком". Българският оператор ще инвестира в национална фиброоптична мрежа, за което вече е получено одобрение от борда на компанията, заяви още Москени. Инфраструктурата ще достига сградите по технологията FTTB (Fiber to the building). Без да уточнят колко ще инвестират в това от компанията поясниха, че може да придобият и интернет доставчици. Стратегията на компанията е разделена на две части, да развива собствена мрежа и да придобива или интернет доставчици или пакети с техните клиенти, поясни Москени.


Мобилното звено на "Виваком" се цели в 25% дял от пазара до две години, обяви още изпълнителния директор на компанията. Към момента дружеството има под 2 млн. мобилни клиенти. Според доклад на Комисията за регулиране на съобщенията към края на 2009 г. "Виваком" има дял от 13.7% от пазара, "Мобилтел" - 50.6%, а "Глобул" - 35.7%.


За 2010 г. спадът в броя потребители на "Мобилтел е 0.1%, на "Глобул" - 1.7%, a мобилните абонати на "Виваком" се увеличават с 3.8%", твърдят анализатори на Informa Telecoms & Media. По данни на самата "Виваком" пък за трите месеца между юли и септември мобилните им абонати нарастват с 13% при спад от 1.6% и 4.5% съответно за "Мобилтел" и "Глобул".


Сателитната телевизия, която "Виваком" предлага от септември, ще привлече 30 хил. абонати до края на 2010 г., прогнозира мениджърът на компанията.


По отношение на преструктурирането на компанията за намаляване на дълговете й и както и тези на собствениците й, преговорите между кредиторите продължават без това да има ефект върху оперативната работа на компанията, поясни Москени. По думите му БТК е напълно независима от процеса по преструктуриране на задълженията на собсветниците й, макар част от тях да са прехвърлени в баланса на компанията.


Очаквайте подробности

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jay Gould
    Jay Gould
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "Компанията обмисля дали да изнесе своята IT поддръжка на външна компания" - яко източване на компанията ще падне

    investments.dir.bg
  2. 2 Профил на незнайния войн
    незнайния войн
    Рейтинг: 572 Разстроено

    Бях клиент на Ей Ди Ес Ел. Никога повече Виваком. Нагли, неуки.
    Държат по 40 минути на кол-центъра разни момиченца. Работят по 100 човека заедно и повече, а единия не знае какво правят другите.Налага се да обясняваш по 20 пъти едно и също нещо, а когато заплашиш че ще си прекратиш договора - ти казват, че тази няма да стане. Униклано прости парчета. Постоянно ми късаше връзката, което е особено неприятно докато банкираш онлайн. Абе кошмар...

    Дано да фалират.

    "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George Best
  3. 3 Профил на Калоянчо
    Калоянчо
    Рейтинг: Неутрално

    От статията става ясно не, че е спряла да продава имоти, а че не им ги купуват.

  4. 4 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 624 Неутрално

    А аз се отказах от АДСЛ-а не защото не работеше, а защото мразя да съм на годишни договори. Намерих си ЛАН доставчик на подобна цена с по-голяма скорост без договор.

    икономист - неграмотник с диплома
  5. 5 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    И аз бойкотирам годишните договори. Това е против интересите на потребителите и се чудя защо разни комисии за защита на потребителите не си гледат работата и не осъдят всички компании които предлагат услугите си само с дългосрочно обвързване. Срока трябва да изчезне - колкото желае потребителя толкова.

    Отделете време навреме.
  6. 6 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 600 Весело

    Между другото и Ментел и Злобул са същите гадни мошеници.

    Хеле първите, които половин година не могат да си напасват системата за сметки.
    За живее червея, който ги яде..

    Тоягата има два края.

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  7. 7 Профил на ДДД
    ДДД
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#2] от "незнайния войн":

    Да разбирам, че напълно успешно могат да си партнират с Близу ?

  8. 8 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да се изнасят , за мошениците тука пари нема ,нема и да има .

  9. 9 Профил на незнайния войн
    незнайния войн
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#7] от "ДДД":

    Хм...не знам за Близу. Но бягай от БТК. Другото, което е дразнещо при БТК са го написали другите след мен - тази компания определено предпочита да работи с договори с клиентите си.
    Аз също не съм фен на договорите. Интернет от Мегалан /не ги рекламирам, има и други/ 25 лева, без договор . Що ти трябва да се обвързваш с БТК.

    "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George Best
  10. 10 Профил на bate_bojko
    bate_bojko
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Виваком е номер 1!!! Запомнете го. Покриват 90% от населението на БГ с високоскоростен интернет и абонатите им нарастват с 25% годишно! Изкарват по някой нов продукт всеки месец и имат най-добре развита мобилна мрежа. Резултатите говорят най-добре. Аз имам АДСЛ и съм ултра доволен, защото го сравнявам с предходните си доставчици. За 6 месеца нито един път не съм останал без нет! Имам договор за 10 МБ, а ми доставят 11 МБ. Супер са!!!

  11. 11 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Проблемът не е в срочните договори, а в липсата на реална конкурентна среда.
    Ценовата политика и пазарното поведение на трите мобилни оператора, в определени моменти подозрително напомня на картелно споразумение.
    Този бизнес се роди в епохата на Евгени Бакърджиев и неговият известен изpaeлски партньор, когато на целокупният БГ gsm-потребител бе дадена възможност да "избира" между безумно надутите цени и нищото.
    Таксуваха го по 1 левче за минута разговор и му пробутваха пластмасови играчки за 370 лв. , чиято реална цена не надхвърляше десетина евро.

  12. 12 Профил на незнайния войн
    незнайния войн
    Рейтинг: 572 Любопитно

    До коментар [#10] от "bate_bojko":

    В кой клон на Виваком бачкаш ?

    "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George Best
  13. 13 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#12] от "незнайния войн":

    Хубав-лош, ADSL-а - а на Виваком за сега си остава най-добър. Или поне - най-малкото зло от всички.
    Хората не са балъци, няма какво да ги заблуждаваме. Почти всеки е сменил поне по един-двама доставчика и вече имат изградено мнение и база за сравнение. Не сме ние, дето ще им даваме акъл.
    Колкото до gsm- услугите, ако питаш мен - всички са един дол дренки и са си плюли един на друг в суратите.

  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#10] от "bate_bojko":

    Ххахахаха! Добре!!!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 873 Разстроено

    Свиваком ? !
    Айде махайте я, тъпата статия от ВОДЕЩИТЕ НОВИНИ ! ....

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  16. 16 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Гоуем теуеком, нема що, щом финансовите резултати от продажба на имоти ги държат над водата.... Наистина Близу са единствените, които могат да се конкурират с тях по низост в обслужването. Те даже нямат и имоти. Жалка история

  17. 17 Профил на boho_boho
    boho_boho
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Услугите на БТК не са лоши, по поддръжката е под всякаква критика в частта кол-център. Тотално некомпетентни, нагли и упорити папагали научени да рицитират до припадък клишета.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1373 Гневно

    Служителите на Виваком да не се бъхтят да възхваляват работодателя си в този форум... Едва ли ще получат коледен бонус за това. Твърденията, че Виваком е номер 1 могат да предизвикат единствено смях във всеки, който някога е ползвал услуга, за която има алтернатива.
    Разбира се, най зле от всичко при Виваком е така наречената "поддръжка". Имам фиксиран телефонен пост... всъщност от 10 дни нямам. На шестия ден успях да се свържа с така наречената "поддръжка", след 20 обаждания и висене по 3-4 минути да слушам тъпи авто реклами, музика и за разнообразие от време на време нагли твърдения, че моето обаждане е важно за тях...
    И за да науча, че имало кабелна повреда, която ще отстранят след още 3 дни. Утре изтичат въпросните 3 дни, повече от сигурен съм, че повредата няма да бъде отстранена.

  20. 20 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ами може да изчакат, ако си купил нещо за 200 млн. , а то струва поне 7-8 пъти повече, можеш да си изчакаш за каквито си искаш цени, въпросът е защо държавата не взе 1200 млн., а продаде БТК за 200 млн., за отговори към Мики Маус(ники Василев, Миленчо Велчев, Крадлив симеончо) и пр. паплач от НДСВ

    ZeroOne




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK