"Тойота" започва борба за връщанe на позициите си на американския пазар

Президентът на "Тойота" Акио Тойода посети за първи път автомобилно изложение в САЩ и лично представи новите модели на компанията



Японската компания "Тойота" няма намерение да се примири с отстъпените позиции на американския пазар и през следващите месеци ще направи всичко възможно, за да възстанови поразклатеното си реноме. Това се казва в анализ на в. "Ню Йорк таймс". Според изданието фактът, че президентът на компанията Акио Тойода е посетил автомобилно изложение в САЩ за първи път, е достатъчно ясен знак колко сериозни са намеренията на "Тойота".


Пред репортерите в Детройт внукът на основателя на японския производител на автомобили е заявил, че "Тойота" ще продължи да се бори за доверието на клиентите в САЩ. Тойода лично е представил новите хибридни модели на фирмата, като е акцентирал колко иновативна компания управлява.


Ударът
Миналата година беше най-тежката за "Тойота" в САЩ, след като бяха изтеглени общо над 7 млн. коли заради проблеми с педала на газта и спирачките. Медиите разказаха надълго и нашироко за случаите, при които автомобилите са се ускорили сами, което е довело и до катастрофи със смъртни случаи.




Федералните служби наложиха и глоба от 48.8 млн. долара на компанията заради липсата на реакция след първите сигнали за потенциални проблеми. Цялата кампания се отрази на продажбите, като "Тойота" стана единствената компания, която през 2010 г. лансира по-малко коли от 2009 г. (-0.4%), при положение че пазарът на леки автомобили нарасна с 13.4 на сто.


Мерките
Според "Ню Йорк таймс" пред малка група репортери в Детройт президентът на "Тойота" е обяснил, че служителите на компанията ще вложат своето сърце и душа във всеки един автомобили. "Ще произвеждаме нашите коли с такова внимание, с каквото една майка приготвя храната на своето дете", казал още Акио Тойода.


Той споделил още, че "Тойота" планира да изгради изследователски център в Мичиган, който ще работи за това колите на фирмата да са по-сигурни и добре изглеждащи. Фирмата вече е назначила шеф по въпросите на качеството в американския си клон, като дилърите са инструктирани да събират и изпращат в централата всички оплаквания от клиенти.


Признанието
Междувременно на международна конференция, организирана от вестник Automotive News, президентът на "Тойота мотор сейл САЩ" Джеймс Ленц е заявил, че днес той ръководи една коренно различна компания, която няма да допусне отново подобен удар по своето реноме. Ленц е изразил надежда, че лансирането на 11 нови хибридни и електрически модели до края на 2012 година ще върне клиентите към марката.


Шефът на "Тойота САЩ" е признал, че през годините компанията не се е вслушвала достатъчно в гласа на купувачите и не е реагирала адекватно на оплакванията. Всичко това обаче било останало в миналото и новият стил на работа вече давал резултати.


"Нашите лоялни клиенти се върнаха. Тези, които успяхме да спечелим от други марки, започнаха да се връщат, но все пак не са толкова много, колкото преди сервизната акция", обяснил още Ленц пред гостите на конференцията. Той е изразил надежда, че компанията върви по пътя на възстановяване на позициите си.


Анализаторите са скептични
Редица анализатори, до които изданието се допитва обаче, изразяват мнение, че връщането на доверието няма да е толкова лесно. Според Ребека Лидлънд от IHS Automotive до 2015 година пазарният дял на "Тойота" в САЩ ще спадне под 15% при 15.2 на сто сега. Лидлънд е на мнение, че компанията е загубила своята харизма особено що се отнася до младите купувачи, които не са израснали с "мистерията Тойота".


Изследване на специализираното издание за клиентско задоволство Consumer Reports показва, че през миналата година едва 19% от анкетираните са посочвали колите на японската компания като качествени, което е спад от над 30% спрямо 2009 година. Така "Тойота" се е сринала от първо на трето място сред автомобилните компании.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1004 Весело

    човек като земе да се има за велик тъй става... от 15 години (с изключение на един приъс) нищо ново немат... решиха че само на гола слава и звездички от кансюмър рипорц мое да я карат... ама тукашната средна класа колку и да е улава нема се бръкне 2-3-5 хиляди повече за накичена с лъскава пласмаса некогашна слава... освен туй детройцките профсъюзи съвсем не са толкоз беззъби... още...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK