"Тойота" остава най-големият производител на автомобили в света

Една от причините за успеха на "Тойота" е широкото портфолио от хибридни модели, като "Приус".

© Ройтерс

Една от причините за успеха на "Тойота" е широкото портфолио от хибридни модели, като "Приус".



Въпреки проблемите с масово отзоваване на няколко модела през миналата година "Тойота" остава най-големият производител  на автомобили в света и през 2010 г., предаде "Ройтерс". Японската компания дори отбелязва ръст на търсенето на своите продукти с 8% до 8.418 млн. бройки.


В тази статистика влизат и продажбите на контролираните от "Тойота" производители на леки коли "Дайхацу" и камиони "Нино мотърс". Без тях ръстът остава същият, но сделките са 7.528 млн.


Втората позиция е за "Дженеръл мотърс", които отбелязват с 12% по-добри резултати от 2009 година и са намерили 8.390 млн. клиенти за своите коли. Една от основните причини за добрия резултат на GM са добрите резултати в Китай и САЩ, където са продадени под над 2 млн. автомобила


Както е известно, "Дженерал мотърс" беше детрониран като най-голям производител на автомобили от "Тойота" през 2008 година след близо 80 години лидерство.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на извинявам се
    извинявам се
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Тойота? Автомобил? А стига бе

    да го ева
  3. 3 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#2] от "entropy":

    Като гоуфо друго нема, а, перничанке?

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Ако им оправят дизайна и ги пригодят за Запада, ще ударят джакпота.
    Все пак има разлика в критериите за красота и естетика.
    Европейски дизайн + японска прецизност = златна кокошка.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  6. 6 Профил на sting
    sting
    Рейтинг: 515 Неутрално

    доскоро рекламата на мазма беше че се правят само в Япония.Сега те е така

  7. 7 Профил на Cacafuego
    Cacafuego
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#5] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Лексус също са част от Тойота и са правени специално за щатите. Доколкото знам се справят доста добре в конкуренция с БМВ и Мерцедес.

    Едно съобщение е новина, само ако някой не иска то да бъде публикувано. Всичко останало е реклама!
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#7] от "Cacafuego":

    Може. Аз говоря за средната тойота или някоя друга източна кола.
    Макар че в последните години дори западните дизайнери се изкалпазаниха и правят смешни коли.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на wissen
    wissen
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#2] от "entropy":

    Да, Тойота са едните от добрите коли в света.
    Най-добрата реклама е саудитските пустинни държави.
    Най-караният джип там е Тойота.
    Другите не са пригодени за тежки условия, а пясъчните бури не прощават))))

    От русофобията Pусия няма да загине!... ами ще ни затрие нас, българите като нация...
  10. 10 Профил на wissen
    wissen
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#7] от "Cacafuego":

    Лексус не се прави само за щатите.
    В Япония се карат много. Но там името им е по различно.
    Забравил съм го, тъй като преди 6 години съм бил в Токио, спомням си че започва с >>>М<<<.

    От русофобията Pусия няма да загине!... ами ще ни затрие нас, българите като нация...
  11. 11 Профил на Martin Dechev
    Martin Dechev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Добре, че японците съществуват на този свят, защото ако не беше техният перфекционизъм и желание за работа, комбинирани с демокрация, капитализъм и колективистко общество, до никъде нямаше да я докараме с културата и начина на мислене на жителите на 'Обетованата земя'.

    Колкото и да се заяждат някои хора с Тойота поради неприятен дизайн или производствени грешки, те ще си останат най-иновативният и най-отговорният авто-производител. Да не говорим, че при тях съотношението цена-качество е твърде атрактивно.

    А пък как Дженеръл Мотърс успяха да излязат от 'депресията', в която бяха паднали, просто не мога да разбера. Но и тук за пореден път се доказват мотивите за лобизма, корпоративното влияние и американския политически ултра-капитализъм.

    http://www.shoppixbg.com - Съвършенство в потребителското обслужване
  12. 12 Профил на _
    _
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Привет Дневник,

    Забелязах няколко дребни грешки в статията:

    "Без тях ръстът остава същиЯТ, но".

    "[...]където са продадени под над 2 млн. автомобила" - под или над, едва ли сте има ли в предвид и двете.

    Поздрави

  13. 13 Профил на wissen
    wissen
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#5] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Не ти харесва дизайна на Тойота?
    Тази кола долу на снимакта карам аз. Изброй ми недостатъците и, моля те)))))

    http://www.toyota.at/cars/new_cars/avensis/index.aspx

    От русофобията Pусия няма да загине!... ами ще ни затрие нас, българите като нация...
  14. 14 Профил на wissen
    wissen
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#11] от "Martin Dechev":


    Ти малко политически го изкара, но всяка дума е вярна и затова имаш моята пълна подкрепа.

    От русофобията Pусия няма да загине!... ами ще ни затрие нас, българите като нация...
  15. 15 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Страхотни коли са Тойотите... За нова кола дават най добрите оферти като съотношение качество:лукс:цена.. Като говорим главно за малките и средните им класове.

    единственият им проблем са пластмасите около калниците и под бронята ама там проблемът е повече в нашите пътища.

    Pure Chewing Satisfaction
  16. 16 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#15] от "serpico":

    Ако визираш пластмасовите калници и брони има ги не само при Тойота но и при Лексус и са нарочно сложени такива, за да се огъват и да не се пукат при леки удари, а само с възстановяване на лаковото покритие да си готов. Имал съм два Lexus-а (единият го имам все още) и на двата това ми направи впечатление. Иначе гредите под тях са много масивни и здрави, така че сигурността изобщо не е жертвана.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  17. 17 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1038 Любопитно

    До коментар [#16] от "Пловдивски":

    Тъй де... и аз карам Тойота и затова ги коментирам... Гредите е ясно че са здрави, предната съм я тествал дори за съжаление. Обаче пластмасите дето говоря са от вътрешните страни на калниците и под бронята (тя че е пластмасова - такава е... но такива са на 70% от колите сигурно , в случая не говорим за нея). Те са на щифтове захаванати и почнат ли да се откачат - сменяш цялата част. А за пластмаси, хич не са евтини.

    Pure Chewing Satisfaction
  18. 18 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#13] от "wissen":

    Всъщност, това е май най-добре изглеждащата съвременна тойота, доста по-добре стои от предишния Авенсис, например. Не че няма кусури, но сега не искам да ги коментирам и те поздравявам за избора.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  19. 19 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 966 Неутрално

    До коментар [#10] от "wissen":

    До нас има магазин на Лексус. Продават си ги точно като "Лексус". Иначе на жаргон могат и да ги наричат по някакъв друг начин.

    "Да, България"
  20. 20 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#17] от "serpico":

    Явно говорим за различни неща, извинявам се. Там не съм запознат, аз съм от този тип шофьори които и крушки не си сменят сами ами в сервиза...


    До коментар [#19] от "errata":

    Наричат си се Lexus, това за М-то е странно твърдение. Част от моделите на Lexus преди са се продавали в Япония под бранда на Тойота, но вече не.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  21. 21 Профил на KOBA_STALIN
    KOBA_STALIN
    Рейтинг: 1303 Весело

    "Тойота" остава най-големият производител на автомобили в света

    А аз силно се надявах "Тойота" да бъде изместена от "Запорожеца" на другаря Хрушчов. Лошо Никита Сергеевич, лошо..

  22. 22 Профил на huh
    huh
    Рейтинг: 515 Неутрално

    добре са си японците, ами китайците нали се беха фанали с нас и гриша ганчев коли да правят у ловеч - някой има ли информация докъде са стигнали завалиите?

  23. 23 Профил на huh
    huh
    Рейтинг: 515 Неутрално

    бая пара има да пере щом се е засилил автомобилен завод да прави, ако видя борисов да открива завода на гриша ганчев, тогава вече се отказвам безвъзвратно и от герб!

  24. 24 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#22] от "commenting___":

    Тези дни сложиха фасадата на халетата, някъде лятото или есента са плановете да излезе първият сглобен автомобил.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  25. 25 Профил на извинявам се
    извинявам се
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#3] от "Пловдивски":

    Не ползвам и голф. само мерцедеси.

    да го ева
  26. 26 Профил на извинявам се
    извинявам се
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#9] от "wissen":

    ок. Обаче аз съм демоде

    да го ева
  27. 27 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 625 Неутрално

    ентропи, наистина си демоде
    Знаеш ли какво значи, това което си написала в коментар 26?

  28. 28 Профил на Darin Mladenov
    Darin Mladenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "hunt":

    А ти разбра ли какво е написал wissen в коментар №9, защото аз по-неграмотен коментар не съм виждал.

  29. 29 Профил на Itzoto:otoztI
    Itzoto:otoztI
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#13] от "wissen":

    Пич, по грозни са само ЗАЗ и ВАЗ!

  30. 30 Профил на kensiko
    kensiko
    Рейтинг: 612 Неутрално

    тенденцията е GM да си възвърне позицията на световен лидер в близко бъдеще ...

  31. 31 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#30] от "kensiko":

    ... абе тенденцията или това е ПР-а, реалността е че GM просто са много назад и не знаят как да отговорят на търсенето на пазара ... затова и за малко не умряха ... другото е че Тоиота взе инжинерите на Детроитските големи и просто няма кои да отговори на развитието ... с прости/евтини, но ефективни трикове като местене на семеиства от Детроит, които е много зле, на Западния бряг, частни училища и тн ... нещо което Европеиските призводите правят от деситилетие в ЛА, Детроитските се сетиха преди 2 години, след като изпаднаха в клинична смърт, да работят от наи-големия и конкурентен пазар на автомобили в света ... ама на Изток те учат трудно ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  32. 32 Профил на kensiko
    kensiko
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#31] от "ivanchoLA":
    наистина бих предпочел Лексус пред Кадилак но мисля и вярвам че един ден Кадилак отново ще е предпочитаната ам. кола.

  33. 33 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#32] от "kensiko":
    ... тоя пример специално не е много удачен, защото Кадилак до след борбата за равнопоставеност на цветнокожите е имало неписан правило към дилърите, тази марка да не се продава на цветнокожи ... сега се получава точно обратното и белите не я купуват ...
    Иначе от 7 години си сменям колите през 6 месеца с нови заради газарията дето трябва да представяме в индустрията и мога да се подпиша с двете ръце наи-безпроблемната и добра кола която съм имал е първата ми нова Тоиота, която си купих на деня в които завърших универтситета ... може да е щото това ми беше първата нова кола, но в сръвненив с колите 4-5 по скъпи които карам сега, Тоиотата нямаше нито един проблем докато не ме разплескаха на 405/101 ... но ми спаси живота ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  34. 34 Профил на извинявам се
    извинявам се
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#27] от "hunt":

    Ами незнам. Открехни ме

    да го ева
  35. 35 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 909 Неутрално

    И друг път съм го писал - Тойота се постараха много да станат Номер едно и си плащат цената за това. Качеството им е далеч от това преди 20 години, но най-неприятното е, че колите им са "мъртви души". Няма емоция в управлението им. Нищо не ги отличава от другите конкуренти.

    Разбира се по-горното не важи за TLC. Другият модел, който заслужава признание е Приус и по-точно налагането на нова хибридна технология на пазара. Самата екологичност е много под въпрос на този етап, но все пак в случая гледаме малко по-общo картинката.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  36. 36 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 669 Весело

    Окей,но не е за МЕН(европееца".

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  37. 37 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#35] от "NK":

    Колата е инструмент. Има добри инструменти, има и не толкова добри. Има и луксозни инструменти, произведения на изкуството, но те са по-скоро символизъм. Тойота е един здрав инструмент без излишен лукс.
    Добрият майстор иска надежден инструмент, пък емоциите ще си ги направи сам.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  38. 38 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#37] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Това за здравината и надежността на Тойота... е в миналото... вече история...

    А относно емоциите - явно тенденцията на пазара е такава и всички и се поддават, за съжаление. Добре че тук-там се прокрадват изключения, но са твърде малко в общия кюп.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  39. 39 Профил на Салвадор Дали Вали
    Салвадор Дали Вали
    Рейтинг: 425 Весело

    Карат, карат коментарите и накрая се забиват в дребни заяждания между двама-трима надъхани форумци. И все останали неразбрани. И те, разбира се карат най-хубавите Тойоти. Защото статията е за Тойота. Е, има и отегчени аристократи...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK