"Тойота" отзовава още 1.7 млн. автомобила



Проблемите на "Тойота" с отзоваването на автомобили явно ще продължат и през тази година, след като компанията обяви днес, че вика в сервизите 1.7 млн. коли. Причината за кампанията са няколко дефекта, като най-мащабният от тях обхваща 1.34 млн. автомобила и е свързан с потенциален проблем на горивната помпа и свързан с нея тръбопровод.


Това е най-голямата подобна кампания за "Тойота" от шест години насам и втория най-сериозен за единичен дефект, уточни говорителят на компанията Шиори Хашимото. Той не съобщи колко ще струва на фирмата отстраняването на дефектите. От 2009 година насам броя на обхванатите от сервизни акции автомобили на "Тойота" става близо 16 милиона.


Според съобщението на компанията сред засегнатите модели са минивана Ноа, продаван основно в Япония и седана "Авенсис". От "Тойота" твърдят, че дефектът не е причинил инциденти.




През сервизите ще трябва да минат и 335 000 собственици на "Лексус", 245 000 от които в САЩ, тъй като е открит проблем със сензор за налягането, монтиран на един от бензинопроводите на мотора. Проверката на склонната към дефекти част ще отнема около два часа, като евентуална смяна ще става за още три часа.


През миналата година "Лексус" остана най-продаваната луксозна марка в САЩ с 230 000 реализации, но вторият - "Мерцедес" стопи дистанцията до 5000 коли. Германците отчетоха ръст на търсенето на техните модели с 15%, срещу 6 на сто за "Лексус".


Луксозната марка на "Хонда" - "Акура" повиши продажбите си с 26%, а "Инфинити" (собственост на "Нисан") има ръст от 27%.


Съобщението на "Тойота" за изтегляне на колите доведе до понижаване на стойността на акциите на компанията с 1.9% на борсата в Токио до 3400 йени. Както е известно въпреки проблемите и през 2010 година компанията остана най-големият производител на автомобили в света.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    "Отзовава"?! Да не са посланици с картончета?
    Дневник, научете писачите си да превеждат с речник.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на specialnia
    specialnia
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Феновете на японските коли, КЪДЕ СТЕЕЕЕЕЕЕЕЕ?!

  3. 3 Профил на guspata
    guspata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    От две години карам Тоѝота,РАВ 4.Големи ядове бера с нея.Голям боклук излезе.Съжалявм че си купих кола от тази марка.

  4. 4 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Да си най-големият производител е тежка корона и Тойота я носят все по-трудно през последните две години. Ако трябва спонтанно да избирам Лексъс или Инфинити, без колебание ще се спра на второто, нищо, че първото е първо в щатите.

    generator
  5. 5 Профил на Talib
    Talib
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#3] от "guspata":

    И аз карам Рав 4 - от 1 година и съм повече от доволен! Е, да, ако харчеше по-малко щеше да е супер

    सत्यमेव जयते
  6. 6 Профил на Viper_c
    Viper_c
    Рейтинг: 299 Весело

    Аз пък карам БМВ и нямам оплаквания

    П.П. "склонната към дефекти час"? Час или част? Или системно бягство от час по български?

    Комунист и на некролог да го видиш - пак му удари шамар!
  7. 7 Профил на kensiko
    kensiko
    Рейтинг: 621 Неутрално

    ако сте в Америка си американски коли ако са ви скъпи немските
    сега те са по добре направени и от японските

  8. 8 Профил на bayern
    bayern
    Рейтинг: 466 Неутрално

    немското е най доброто

    Welthauptstadt Germania
  9. 9 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#7] от "kensiko":
    ... напраяво не се траят немските, пследните 6 години чистак нови на по 3-4 мили ушким скъпи ... дефект след дефкт и смяна на колата, не само аз ми и сичките ми приятели имат същите проблеми с различни марки ... еле колко пъти моите асистенти ги водят да им слагат нова версия на софтуера не е истна ... да ги бех накарал моите да напишат пусти софт сигурно без да знаем кво става дума по добре щяхме да се справим ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  10. 10 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    4та година карам авенсис за110000 км съм сменил само дискове на спирачки,сега си взех и по новия модел 2009г много съм доволен ,за разлика отдругите ми коли пасат и нова зафира,които са в сервиз постоянно,единствен проблем ,че зимата ми вдига разхода на нафта над 6.5 ,перфектно изпълнение ,а и цената която постигнах при новата е почти на 55% от преди 4 години за стария модер 2-2 150 кс ,като редовен клиент на тойота ,за разлика от преди си спестявам горе долу колкото лизинга на новата ми кола от ремонти ,а и вече не желая да са ми най близки приятели разни автомонтьори,както беше последните 15 години .

  11. 11 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 409 Любопитно

    Хммм...за 14 месеца са привикали 18 милиона автомобили (а не 16, както пише тук) за подмяна на дефектни компоненти. Че то остана ли нещо неподменено на тия автомобили

    Мисля, че популярния преди време израз Toyota Quality отново излиза на мода, само че вече ще се използва в обратен смисъл и ще се пише с кавички - Toyota "Quality"...

  12. 12 Профил на gwendolin
    gwendolin
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Да не става дума за автомобили от заводите в Турция?

  13. 13 Профил на Zoom
    Zoom
    Рейтинг: 237 Весело

    Имам Акорд и 5-та година колицата е перфектна. Изобщо не съжалявам че се изръсих с 20% повече отколкото за Авенсис. Пък и на пътя не ме мислят за поредния със служебна кола (не че имам нещо против служебните коли).
    За пореден път се потвърждава, че качество и количество трудно вървят заедно.

  14. 14 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#6] от "Viper_c":

    В началото на октомври 2010 БМВ направиха рикол на 200,000 автомобили в САЩ заради голяма вероятност от теч в спирачната система и следователно загуба на по-голямата част от спирачната сила, което знам до какво води. След това рикол-а беше изнесен и извън САЩ и засяга 345,000 БМВ-та (5, 6, 7-ма серия) и 6000 Ролс Ройс Фантом-а. В края на същия този м. октомври БМВ направиха рикол на още 130,000 автомобила в САЩ заради отказ на горивната помпа в движение, което също е много опасно. Това, че когато Тойота направи рикол всички медии гръмват с новината не означава, че останалите авто производители не правят такива кампании, за да отстраняват сериозни бъгове. И докато може да се каже, че на тойотите под 20,000 долара може да им се прости да имат такива дребни проблеми, то какво може да се каже за БМВ-тата по 40,000-50,000 долара? Затова нека не правим прибързани заключения и да не си вдигаме самочувствието за 15 годишното бмв-нце, което караме, а?

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  15. 15 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#4] от "conTXT":

    Този избор да ти кажа е много, много труден. Инфинити са много по-добри в дизайна, правят страхотно красиви коли, но интериорно им липсва детайлността на Лексъс. Аз също бях затруднен коя ми харесва повече затова си запазих Лексъс-а и сега търкалям IS350 и G35. Надявам се до 2-3 годинки да мога да си взема и G37, макар че жената вече сигурно ще ме изхвърли от вкъщи...

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  16. 16 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#7] от "kensiko":

    Грешиш ама много грешиш. Само тойота от японските се дъни понеже тъпанарите решили да намаляват много цените, ама с ниски цени ниско качество. Това си личи по толкова много бройки дефектни коли. Щон е се развалят старите модели а?

    аз исках Chrysler 300C да си взимам че изглежда много ганстерска, ама като прочетох хора които са я имали от чисто нова, и че се развалят и спира да работят някои неща дори още като е в гаранция се отказах. Затова сега си карам една английска бегачка и съм си предоволен от нея.

  17. 17 Профил на vracul
    vracul
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Японците просто са перфекционисти. Като се има впредвид, че дефектът е открит при 219 от 1 700 000 коли (So far, Toyota has received 77 complaints overseas and 142 in Japan)*, т.е. при 0,0129%, аз по скоро смятам, че те използват ситуацията да покажат колко много се грижат за клиентите си на принципа "И при най-малкото съмнение за дефект ние Ви подменяме частите с нови"

    *http://abcnews.go.com/Business/toyota-recall-17-million-cars-worldwide-fuel-leakage/story?id=12764516

  18. 18 Профил на mind_twist
    mind_twist
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Очакваше се, все пак прекалена евтиния има и риск.

  19. 19 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Количествените натрупвания водят до качествени изменения.

  20. 20 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 638 Неутрално

    С риск да прозвучи като "Гроздето е кисело", бих казал, че до голяма степен проблемите с моделите, без значение марката, идват от динамизирането на смяната на моделите. Преди 20-тина години, производителите не се надпреварваха да правят по 3 модела на година, а правеха по 1 на 5-7 години. Така, след оправяне на детските болести на модела, се получаваше доста надеждна колица, които често навъртат по милион км.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  21. 21 Профил на debil
    debil
    Рейтинг: 466 Весело

    Аз пък исках да си купя ракета и да фърча в космоса за да ме видат останалите какъв съм пич !!!

  22. 22 Профил на gargara
    gargara
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "dodge_ram":

    Точно там е проблемът на дневните журналисти, че превеждат с речник, не с акъл... Щото ако имаше акъл, щеше да се сети, че макар първото значение в речника на рикол да е 'отзовавам', то трябва да се преведе като изтеглям, когато иде реч за защита на потребителите...

  23. 23 Профил на bruno
    bruno
    Рейтинг: 8 Весело

    и въпреки това, тойота са №1 в света по продажби с (почти винаги) егати грозните и бездушни коли. п-а-р-а-д-о-к-с-а-л-н-о!

    http://www.bgautoblog.com/
  24. 24 Профил на berlusca
    berlusca
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "mikereto":
    И от Искъру по-дълбоко и от Витоша по -високо нема, нали така?

  25. 25 Профил на berlusca
    berlusca
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "ivanchoLA":
    Това е, защото пращаш асистентите. Пресрами се да отидеш лично и ще видиш, че ще оправят софт-а без да караш твоите да го пишат наново

  26. 26 Профил на berlusca
    berlusca
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "Пловдивски":Напротив, с Г37 жена ти ще те харесва още повече, вервай ми! Затова не губи време

  27. 27 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#20] от "naturisten":

    А ей това е проблема. Всяка година - нов модел. Кретения. Няма как инженерите да изпипат всичко - потребителя е бета тестер.

    То така е във всичко де. Включително и бранша в който аз работя. Шефа иде и казва - до изложението да е готово за маркета. Е как бе джанъм? И после - е що се чупи? Еми ще се чупи, времето е най-скъпия фактор в 21 век.

  28. 28 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Затова аз като купувам кола, гледам да е нещо с история като модел. Колкото по малко новости - толкова по добре. Дядо ми все електроника е карал.... Така де, аз кола ли купувам или тамагочи?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK