"Фиат" се готви да увеличи дела си в "Крайслер" до 51%

"Фиат" се готви да увеличи дела си в "Крайслер" до 51%

© Ройтерс



Фиат" има достатъчно средства, за да увеличи акционерното си участие в "Крайслер груп" до 51% до края на годината, съобщи снощи главният изпълнителен директор на компанията Серджо Марчионе. Сега италианците държат 25 на сто от капитала на фалиралия американски производител.


От "Фиат" отчетоха, че са приключили миналата година с 15.9 млрд. евро свободни средства, което с 28 на сто повече от края на 2009 г. Преди няколко месеца италианците съобщиха, че вече са предвидили пари, за да увеличат акционерното си участие в "Крайслер" до 35%.


Покупката на допълнителните 16% би им струвала между 900 млн. и 4.4 млрд. долара, смятат анализаторите. Цената зависи от това дали акциите ще бъдат придобити преди компанията да листва свои книжа на борсата или след това.




По-рано този месец "Фиат" увеличи от 20 на 25 на сто своя дял в "Крайслер", след като компанията прие да започне да сглобява икономични двигатели във фабриката си в Дънди (Мичиган). Това беше едно от трите условия, които италианците поставиха пред американския производител, като ги спасиха от контролиран фалит през юни 2009 година.


Второто условие, за да продължат инвестициите в "Крайслер", е компанията да продаде извън САЩ коли за 1.5 млрд. долара, което би било рекорд в историята й. Третото и последно изискване към американския производител е да създаде компактен модел, на базата на кола на "Фиат", който да има разход на гориво от 5.9 л/100 км.


Вчера Марчионе каза, че очаква останалите две условия по сделката да бъдат изпълнение до края на годината. Ако това стане, единственото друго условие, за да може "Фиат" да придобие 51% от капитала на "Крайслер", е американската компания да върне на американското и канадското правителства отпуснатите й спасителни заеми.


Марчионе е съобщил, че вече е имал разговори с "Голдман сакс" и други банки за финансиране, което ще позволи нужните 7.5 млрд. долара да бъдат осигурени още тази година.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 524 Неутрално

    един безплатен съвет: по-добре звучи Серджо МАРКИОНЕ...

  2. 2 Профил на бат Здравко
    бат Здравко
    Рейтинг: 294 Весело

    Даже и жабарите почнаха да изкупуват закъсалата америка

    Ортодоксален комунист
  3. 3 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4542 Весело

    бат Здравко,ти стъпвал ли си в "жабарско"??Тами има няколко стотин хиляди работещи рускини-ще ти хареса....

  4. 4 Профил на sanctum
    sanctum
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#2] от "бат Здравко":

    Бай Гергии, верно е да ги ожали човек и жабарите, и хамериканците, друго си е бат Здравко со мерджана да пърпори по бг авенютата.

  5. 5 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1567 Любопитно

    До коментар [#1] от "stan":
    Недей така, то това са особености на балканската транс-литерация

    Чико например казват на детските продукти на Chico - Кико

    По темата: Както Фиат така и Крайслер минават през период на сериозно преструктуриране; за сега учудва6то успе6но.
    Да видим какво 6те се получи и дали 6те се слеят в крайна сметка...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  6. 6 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    Странно нещо е ФИАТ. От най големият производител на коли в Европа (средата и краят на 20ти век) го докара почти до банкрут началото на тоя век. Дори си спомням че ГМ мислеха да ги изкупят, а сега се случва точно обратното. Те настъпват на американският пазар, а пък последните години не си спомням някой познат или приятел да си е купил техен автомобил.

    Pure Chewing Satisfaction
  7. 7 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Ха, те ФИАТ преди няколко години яко бяха закъсали, после Крайслер, сега ФИАТ ще купуват част от Крайслер ... срува ми се, че преливат средства "от пусто в празно".

  8. 8 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4542 Неутрално

    до serpico:Забравяш,че ФИАТ не е само колата"ФИАТ",а включва Ланча,Алфа Ромео,и разбира се Ферари...Много хора си правят грешни изводи,заради някакви 15-20 годишни "Фиат"и.Но я кажете,че Ферари са "гадни жабарски" коли-като бай Здравко.И изобщо ФИАТ е огромна фирма,занимаваща се с почти всичко в Италия-та чак до банково дело..Наистина е една от огромните фирми в рамките на Европа,и Света,която работи от Мексико и Бразилия до Близкия изток,и никак не е чудно че се опитва да стъпи на американския пазар,в такъв удобен момент.

  9. 9 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4542 Весело

    до serpico:Само не казвай,че понеже някой от твоите познати не е купил Ферари,това е лоша кола...

  10. 10 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4166 Неутрално

    ФИАТ наистина беше закъсал преди няколко години. Сега обаче не е. И в статията го пише, ама явно се коментира, без да се чете. Имат свободни 15,9 млрд. евро в края на 2010 г. Гениалният Серджо Маркионе извади ФИАТ от калта, а сега ще извади и Крайслер. Подобен гениален мениджър е Карлос Гон, спасил Нисан от фалит преди няколко години. Между другото, заводът на ФИАТ в Белу Оризонте, Бразилия, в края на 2010 г. излезе на 1 място в света по брой произведени автомобили в 1 завод за 1 г. със 720 000 бр. Досега първенец беше заводът на ФВ във Волфсбург със 700 000 бр. Не случайно Бразилия е 6-та икономика в света. А ФИАТ ще отворят отново легендарния завод Мирафиори край Торино, в който ще произвеждат и някои от моделите на Крайслер / Джип за Европа.

    Gunter glieben glauchen globen
  11. 11 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1020 Весело

    До коментар [#8] от "yanne":

    много добре знам кое включва фиат. Това не променя ситуацията с колите им. И алфите и ланчите (да не говорим за ферари) са коли за определен тип хора и няма как продажбите им да дърпат компанията напред.

    А и говорим за ФИАТ, не за ферари... Ама какво да се прави ) нали трябва да се заяжда народа...

    Pure Chewing Satisfaction




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK