КЗК одобри придобиването на контролния дял в "Труд" и "24 часа" от Огнян Донев и Любомир Павлов

Любомир Павлов (вляво) и Огнян Донев получиха пълното одобрение на КЗК за контрол върху "Труд", "24 часа" и "168 часа"

© Георги Кожухаров

Любомир Павлов (вляво) и Огнян Донев получиха пълното одобрение на КЗК за контрол върху "Труд", "24 часа" и "168 часа"



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е разрешила на Огнян Донев и Любомир Павлов да придобият пряко контрола в "Медийна група България-холдинг" - компанията, издател на вестниците "Труд", "24 часа" и "168 часа". Това съобщиха от антимонополния орган.


Решението му идва само десет дни след като Донев и Павлов поискаха от КЗК становище за придобиването на съвместен контрол върху издателското дружество. На практика в Търговския регистър промяната в акционерното участие в холдинга беше вписана още на 9 април, ден след подаването на заявлението.


С това Павлов придоби пряко 43% от "Медийна група България", а Донев 40% от капитала. Останалите 17% в холдинга са собственост на дружеството "БГ Принтмедия", в което акционери са отново Павлов (47%) и австрийското "БГ Приватинвест" (собственост на Христо Грозев и Карл фон Хабсбург). Преди това "БГ Приватинвест" държеше 53% от издателската компания.




Проверката на комисията е установила, че досегашната стопанска дейност на Донев и Павлов не е свързана с издателска дейност и затова промяна в пазарното положение на страните по сделката няма да се промени. От КЗК посочват, че предприятия, свързани с "БГ Принтмедия", имат незначително присъствие на рекламния пазар и няма да повлияят на конкуренцията в бранша. 


Срокът за произнасяване на КЗК беше два месеца. Макар и без становище, юристи обясниха, че няма пречка придобиването да се впише, като досега има и други такива случаи. Освен в "Медийна група България" Донев и Павлов нямат участие в други медии.


Днес Огнян Донев потвърди пред журналисти и инвеститори, че планират да направят издателската компания публична и акциите й да се търгуват свободно на Българската фондова борса. Той съобщи за тези намерения на собствениците още когато беше обявена сделката за покупка на "Труд" и "24 часа" от Westdeutsche Algemeine Zeitung. 

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 442 Весело

    Огромен подарък, евала.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  2. 2 Профил на Song
    Song
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Каква пародия! Символите на продажната журналистика през т.н. преход, които манипулираха години наред обществото и бяха фактически монополизирали вестникарския пазар са "одобрени" от т.н. КЗК за някакви дялове на някакви си Донев и Павлов. На кой му пука за това освен на самите участници в далаверата?! Къде е ДС -агента Тошо Тошев, или ПР- ката на Доган ,Валерия Велева - символите на слугинажната журналистика?! И въобще някой купува ли ги тия вестници?!

    Чудото - това е събитие,описано от хора,чули за него от други,които не са го видели.
  3. 3 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 559 Неутрално

    досега не бях виждал толкова бързо да се произнасят... няма и седмица ???????????
    подозрително

  4. 4 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 497 Неутрално

    това смехотворно бързо решение на КЗК, обикновено за концентрации срокът е поне месец и половина - два , а това стана за 10 дена при толкова фрагментарен пазар и нужда да се попитат една купчина лица.

    продажници!

  5. 5 Профил на Hristo'o
    Hristo'o
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Кои са купувачите? Какви са?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK