Компания на Васил Божков и австрийско дружество ще строят 34 км от "Марица" (обновена в 16.50)

Компания на Васил Божков и австрийско дружество ще строят 34 км от "Марица" (обновена в 16.50)

© Юлия Лазарова



Сдружението "Марица Хайлей" - между "Пътностроителна техника", в която акции има Васил Божков, и австрийската "Порр Техновал" даде най-ниската цена за строителството на участъка от Димитровград до Харманли на магистрала "Марица". Офертата на консорциума от 122.137 млн. лв. без ДДС при прогнозна цена от 200 млн. лв. счупи рекорда за най-евтино строителстгво на магистрала в България - 1.83 млн. евро/км. За сравнение най-ниската постигана до момента цена е 1.9 млн. евро/км от "Актор" за отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала "Марица". Най-висока цена даде гръцката "Терна" - 171.5 млн. лв.



Пътната агенция може да направи допълнителен одит на рекодно ниската цена за километър магистрала

Търгът за втория лот на "Марица" подобри няколко рекорда - за брой подадени оферти 14, за отворени цени - 10, и за цена на километър, коментира министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. По думите му "състезанието е било изключително оспорвано между участниците в надпреварата", като цените за километър са се движили от 1.83 млн. евро до 2.5 млн. евро.


Друга фирма на Васил Божков получава допълнително още 9 км от магистралата по право




"Няма да коментирам дали може да се строи магистрала на тази изключително изпилена цена", каза министър Плевнелиев. По думите му обаче практиката на "Актор" с "Тракия" показвала, че "гърците се справят перфектно в момента". "Това, което виждаме на място може да ни радва очите", каза Плевнелиев. За първи път обаче той допусна, че може да се наложи пътната агенция да направи допълнителна експертиза на цената, въпреки че няма 30% разлика от останалите цени. Винаги и по-вяско време възложителят може да поиска допълнителна обосновка, каза Плевнелиев.


До седмица комисията ще определи победителя, след това решението трябва да бъде потвърдено от управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" и накрая утвърдено от управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура". Така се прави тройна застраховка, че всичко е наред, обясни министър Плевнелиев.


Ниската цена на консорциума не е изненада за участници в търга. Причината е, че компании от "Холдинг Пътища" на Васил Божков има кариери по трасето на магистралата. Друга фирма част от холдинга "Пътни строежи" Пловдив години наред строеше 31-км участък от Харманли до Любимец на магистрала "Марица". Днес от думите на министър Плевнелиев стана ясно, че освен 34-км участък от търга, "Пътни строежи" ще вземе и доизграждането на още 9 км недостроен участък по право от километър 99 до километър 108. За целта правителството вече отпусна 11.6 млн. лв. още в средата на март, като в момента се водят преговори с холдинга, казаха от агенция "Пътна инфраструктура". Други 3 км от магистралата в момента се строят от "Пътни строежи", а за последните 3 км преди ГКПП "Капитан Андреево" тече търг, организиран от Министерството на финансите.


За 32 км отсечка от Оризово до Димитровград на "Марица" най-ниска цена даде италианската "Кооператива Муратория Чеметисти - Чи Ем Чи ди Равена" (CMC груп) - 133 млн. лв. (2.12 млн. евро/км). С тях все още не е сключен договор, като се очаква това да се случи до няколко дни. Ако няма обжалване на процедурата от някой от отстранените участници, в края на юни може да се направи първа копка, каза министър Плевнелиев. По думите му дори да се обжалва, положението "не е драматично, защото строителството ще закъснее най-много с месец". Копката заа втория лот на "Марица" е планирана за юли - август.


Ефектът от двата изиграни търга за строителството на "Марица" е "драматични и много високи икономии", по думите на министър Плевнелиев. Той отчете, че при 409 млн. лв. бюджет, са спестени 150 млн. лв. каато икономисаните средства ще отидат за строителството на магистрала "Струма", която ще се строи цялата до 2015 г. По план магистрала "Марица" трябва да бъде готова до 27 месеца след сключването на договорите с изпълнителите, което означава есента на 2013 г.



Пътната агенция може да направи допълнителен одит на рекодно ниската цена за километър магистрала


Ключови думи към статията:

Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Естествено.. А не сте ли забелязали, че някак си последните години само за спонсорите на Герб - ТИМ, Божков, Софарма, Лукойл...се чува да се развиват, да се разрастват и правят добър бизнес... Супер случайно..хаха..Всъщност не е никак случайно, защото те са част от групировката "Герб"..е, някой ден ще го осъзнаете и това...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  2. 2 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Като са дали най-ниска цена ще строят. Въпросът е защо другите не са били по-конкуретни. Аз се надявах Трейс да спечели или Актор! Но трейс в последно време дават адски лоши оферти.

    пс Кои са тези Порр Техновал?

  3. 3 Профил на Дива селянка
    Дива селянка
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Английския гражданин Божков и австрийците...мЕришеееее

  4. 4 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#1] от "ostin22":

    Тези които си ги изброил са държавата . А парцалесите(политиците) имат за задача да ги обгрижват и да им създават добър климат са бизнес . Е тва трябва да проумем всички , а не да се заблуждаваме , че парцалесите обслужват нацията .

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  5. 5 Профил на koqn
    koqn
    Рейтинг: 8 Неутрално

    между контролираната от Васил Божков "Пътностроителна техника" контролирана от Васил Божков и австрийската

  6. 6 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    БРУТАЛЕН УСПЕХ!
    80 милиона лева спесетни от лот 2 на марица а мисля че от лот 1 където спечелихаиталианците спестените са 100 милиона лева! Общо приблизително 200 милиона лева спестени само от АМ МАРИЦА! Още толкова от АМ СТРУМА двата лота и още в тоя програмен период ще могат да започнат АМ София-Калотина или Хемус зависи коя от двете е по-готова. Дано някой от дневник или пари или от другите икономически издания се есетил да пита някой от шефовете на АПИ дали спестените наиситна огромни суми ще позмолят именно подобно гъвкаво пренасочване защото няма смисъл да ги връщаме на Брюксел така или инак те са ти ги редоставили за Транспорт!

  7. 7 Профил на jetchev
    jetchev
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#1] от "ostin22":

    забелязал съм само 4е си глупак и лъжец , който и да си тикво цървена

  8. 8 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Сдружението "Марица Хайлей"...

    Това като пернишко "Л" ли се чете, вероятно идва от "highway"?

  9. 9 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#4] от "ARRI":

    Абсолютно.. Но преди не бяха чак такъв "октопод" както са сега.. Сега така хубаво на национално ниво са се сляли групировки и държава, че няма измъкване Когато говори Герб-говори все едно Златев, Ганев или Божков..и обратното, когато говори Божков, Златев...все едно, че чуваш Боко или Герб... Лошо ни се пише...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  10. 10 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Отново брутална конкуренция! Е не екато лот 1 където наистина беше рекорд и невиждано 4 фирми в рамките на 1 милион лева това едва ли някога ще се повтори но и тука е било брутално меле-

    Най-ниска цена за изпълнение на договора предложи сдружение „Марица Хайлей” - 122 137 000 лв. без ДДС.
    Ценовата оферта на „Кооператива Муратория Чеминтисти – Чи. Ем. Чи. Ди Равенна” е 133 056 630 лв. без ДДС.
    Ценовата оферта на „Терна „ АД, Гърция е171 500 000 лв. без ДДС.
    Третият участник Консорциум „Рубай- Софстрой” предлага цена за изпълнение на договора 147 740 000 лв. без ДДС.
    Ценовата оферта на Консорциум „Марица 2”е 146 064 105 лв. без ДДС.
    Фирмата „Актор” АСД, Гърция - 134 737 911,83 без ДДС.
    Шестият участник „Джей енд Пи – Авакс” С.А.. Гърция не е допуснат до отварянето на ценова оферта.
    Сдружение „Салваторе Матарезе АД – инж. Клаудио Салини Гранди Лавори” АД - 144 144 144 лв. без ДДС.
    Консорциум „Марица – СК 13 – Алпине” е с ценова оферта 159 777 777 лв. без ДДС.
    Обединение „Марица 2” ДЗЗД предлага цена за изпълнение на договора 129 500 000 лв. без ДДС.
    Цената, която предлага „ИСА 2000” ЕООД е 127 509 638, 70 лв. без ДДС.


    ИСА 2000 са били само на 5 милиона лева!!!! Марица 2 ДЗЗД на 7 милиона!

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#6] от "merkel":

    Кое е спестено бе? 3.6 млн лева на километър ли ти се струва спестено? При това по път, по който няма да има тунели или сложни пътни възли?
    Ми дай утре да направим прогнозна цена50 млн на километър, и да се хвалим със спестеното, както едно време всичко завършваше предсрочно петилетката...


    Всъщност като си спомним, че Боко построи 4км Околовръстно за 80млн ЕВРО, то си е спестяване

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    ИСА 2000 - които и да са те са били само на 5 милиона лева!!!!
    127 509 638, 70 лв. без ДДС.

    Марица 2 ДЗЗД пак които и да са само на 7 милиона!
    129 500 000 лв. без ДДС.

    пс Отново призозвавам дневник да се сетят да попитат дали със спестените средства ще може по-рано да стартират процедурите по София-Калотина или евентулано дори Хемус?

    Защото само от търговете за мариза спестиха 200 милиона по ОП Транспорт! Поне толкова ще спестят и то АМ СТРУМА! А в момента също върви и Кърджали-Подкова и софийски околовръстен път гара яна откъдето също ще спестят някой лев при тая конкуренция!

  13. 13 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#1] от "ostin22":

    защото те са част от групировката "Герб"..е, някой ден ще го осъзнаете и това...
    -------------------------------------
    Брей,човек нищо не може да скрие от вас,форумните иди.ти!А и осъзнати!

  14. 14 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#11] от "Тони!":

    ТИ ДОРИ НЕ МОЖЕШ ДА ЧЕТЕШ! АПРОПО ОТ ТРАКИЯ СПЕСТИХА ПОЛОВИН МИЛИАРД ЛЕВА! СЕГА ОТ МАРИЦА 200милиона лева! Ще видим колко ще спестя от СТРУМА! ПРи брутална конкуренция компаниите се надпреварват да дава тниски оферти. Никога не ебило това. Само си спомнете в НКЖИ офертите бяха над предвидените от Брюксел параметри и търга беше отменен щото никой не предложи под параметрите. При магистралите всеки път сме МИНИМУМ 50 милиона под първоначалните параметри зададени предварително! МИНИМУМ!
    Офертата на консорциума е да построи 34-километровия участък за 122.137 млн. лв. без ДДС при прогнозна цена от 200 млн. лв.

  15. 15 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#11] от "Тони!":

    Пич ти си неадекватен ГАСИ КОМПА И СИ ЛЯГАЙ

  16. 16 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    КОРЕКТНОТО ЗАГЛАВИЕ Е ДЪРЖАВАТА СПЕСТИ 200 милиона и от АМ МАРИЦА! С тях и тези които спести от АМ СТРУМА СТАРТИРА ХЕМУС ИЛИ СОФИЯ-КАЛОТИНА по ОП Транспорт още в този програмен период. Защото по принцип за тях нямаше предвидени средства в този програмен период!

  17. 17 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1223 Весело

    До коментар [#12] от "merkel":
    Не може. Няма готови проекти (освен за част от Струма) - т.е. тепърва трябва да се проектира. Хемус пък ще може от следващия програмен период чак - т.е. от 2014 г.

  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#1] от "ostin22":

    А вие забелязали ли сте че напълно логично печелят фирмите които дават най-ниски цени и досега никой, ама съвсем никой не е успял да осъди търг проведен от Плевенлиев ?.
    И забелязали ли сте че всички проекти ръководени от Плевенлиев се работи по договор и в срокове, дори по проектите наследени от триглавата змия като Люлин.
    И забелязали ли сте че договир сключени от Плевенлиев няма анекси и допълнителни милиони ?!?
    Е при такава работа по договор - за срок, цена и качество хич ама хич не ме вълнува кой ще ги строи тия пътища, ако ще самия Божков да хваща лопатата !!!

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#14] от "merkel":

    Спестени пари може да има след като има първоначална цена от кандидат, и после тя бъде намалена. Това са спестени пари. Разликата между прогнозна стойност и реална стойност означава единствено грешна прогноза.
    А пари от Брюксел за магистралите все още не са дошли, та няма какво да ги пренасочваш. Нека правителството си свърши работата, която твърди, че е свършило и тогава да ги броим като успехи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на ekip
    ekip
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Разликата между парцалесите и печелещите напоследък всичо е в нивото в иерархията на тайните служби, както и в националността на същите. Разлика има и в количеството откраднати от България пари и изнесени в Австрия, Лихтенщайн, Кипър и ......

  21. 21 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#11] от "Тони!":

    4км Околовръстно за 80млн ЕВРО,
    ---------------------------
    Казваш,че евро,лева,няма значение!А отчуждаването?От 9м разширение на 46м?А бетона,надлезите?А бе само си лаете и се чудите какви простотии да измислите!

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#18] от "m17":

    Що, има ли търг, който не е сключен на най-ниска цена? То шашмата се прави по съвсем друг начин.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    СПЕЦИАЛНО ЗА НЕДОРАЗУМЕНИЕТО ТОНИ И ДНЕВНИК



    АМ „Марица” – от км 5 до км 72

    Наименование на проекта: АМ „Марица" - от км 5 до км 72

    Включва следните дейности по проекта: Проектът включва 67 км магистрален участък, започващ от края на вече завършената част от автомагистрала Марица при км 5+000 и завършващ в началото на магистрален участък Харманли-Любимец, при км 72+000.

    Индикативна стойност на проекта: 208 587 362 евро

    Източници на финансиране:
    Кохезионен фонд : 166 869 890 евро
    Национално съфинансиране: 41 717 472 евро

    Проектът се финансира по Приоритетна ос II

    http://www.optransport.bg/page.php?c=35

    ПЛЕВНЕЛИЕВ РАЗДЕЛИ МАРИЦА НА ДВА ЛОТА
    Италианците спечелиха с 133 219 678 лева без ДДС
    Австрийците спечелиха с 122.137 млн. лв. без ДДС

    СПЕСТЕНИТЕ ПАРИ СА НАД 100 милиона лева!!!

    Ако спестетя поне толкова и от АМ СТРУМА и заедно със спестените от АМ Тракия - 500 милиона лева ЕТО ТИ ЦЯЛАТА СОФИЯ-КАЛОТИНА!!! Или два лота на Хемус което е по-готово и проектирано вече! УНИКАЛЕН УСПЕХ! Благодарение на зверската конкуренция и кризата вероятно има някакво влияние все пак!

  24. 24 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#22] от "Тони!":

    То шашмата се прави по съвсем друг начин.
    -----------------------------
    Сподели с нас.

  25. 25 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#17] от "Гогич":

    Ти се шегуваш значи от всеки търг за лотовете на магистралите сме на плюс със стотици милиони и не можем да ги използваме така ли?
    До тук
    АМ ТРАКИЯ 500 милиона под индикативната стойност на Брюксел - те мисля ВЕЧЕ бяха пренасочени за софийското метро!
    АМ МАРИЦА - 100 милиона лева под индикативната стойност зададена от Брюксел!
    Сега ще видим АМ Струма но при тази конкуренция няма шанс да не е на плюс и то много.

    КОНКУРЕНЦИЯ ПИЧОВЕ! Това се оказва ключа - конкуренция му е майката! За лот 2 на марица дето спечелиха италианците поставиха рекорд като 4 фирми бяха в рамките на 1 милион лева УНИКАЛНО!

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#24] от "kento":

    Не е ли прекалено тъпо да се измести и избере кандидат с по-висока цена, от този с по-ниска? Това ще се види на всеки одит после. Шашмата се прави, като с помоща на организатора на процедурата имаш достъп до всички останали оферти, след което за теб е най-лесното да предложиш най-добрата ценово оферта. Ходи го хвани после с проверки и одити.
    Любимеца на Меркел, Даниел Вълчев прекрасно го беше усвоил това.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#18] от "m17":

    ?? Какво се прави в срокове при "Люлин" при Плевенлиев?? Я попровери малко.. ..А иначе... досега търг на никой не е бил "осъждан" /както го наричаш/, не само при Плевнелиев..Освен това цените на магистралите са по-ниски поради кризата, освен това всяка магистрала има особености и сравняването на Марица с Люлин е безкрайно глупаво, освен това Марица е много лесна и евтина за строене магистрала..освен това не си в час как става "честното" печелене на търгове и откъде "изтича" информацията...когато попрочетеш и понаучиш тези неща...ще спорим пак..сега не виждам смисъл!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  28. 28 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 598 Весело

    До коментар [#26] от "Тони!":

    Аха.Ясно!

  29. 29 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#26] от "Тони!":

    Ясно, значи не стига че далаверата е да се даде най-ниска цена, но и на всеки търг различен участник да печели... Ей на това му викам конспирация.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  30. 30 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1046 Любопитно

    Какво значи "Хайлей"? Явно не е хайуей.
    Възможно предположения "Ха налей"?

  31. 31 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Плевнелиев спести още 100млн. лева и от АМ МАРИЦА!

    След като минаха търговете за АМ Тракия спестените средства под индикативната стойност зададена от Брюксел беше в размер на 500 милиона лева! Половин милиард спестени които моментално бяха пренасочени за софийското метро!

    Сега след звата търга за АМ МАРИЦА можем да кажем че отново имаме брутален успех 100 милиона лева под индикативната стойност на ОП Транспорт! Или иначе казано 100 милиона спестени.

    Наименование на проекта: АМ „Марица" - от км 5 до км 72
    Индикативна стойност на проекта: 208 587 362 евро
    Източници на финансиране:
    Кохезионен фонд : 166 869 890 евро
    Национално съфинансиране: 41 717 472 евро
    http://www.optransport.bg/page.php?c=35

    ПЛЕВНЕЛИЕВ РАЗДЕЛИ МАРИЦА НА ДВА ЛОТА
    Италианците спечелиха с 133.219 лева без ДДС
    Австрийците спечелиха с 122.137 лева без ДДС


    Плюс още един малък успех рекорд при лот 2 конкурнцията беше толкова убийствена че за първи път в исторята 4 компании бяха в рамките на 1милион лева което наисита е уникално като резултат!

  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#29] от "mrvip":

    Ако печели един и същи участник не е ли прекалено рисковано?
    Конспирация викаш.. тогава да приемем, че всички търгове в последните 20 години са чисти и прозрачни. Иначе е конспирация.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#6] от "merkel":

    Ти имаш ли представа за какво говориш?!?! От къде мислиш че "спестяват" пари от строителството, щото в заплатите едва ли имат разлика, всичко е за сметка на качеството, знам го от фирми, които строят по магистралата сега. За да се вместят в обявените им от главния изпълнител нива на разходи, пестят от арматура, от асфалт... Най-големият "успех" на този кабинет според апологетите им, всъщност е най-големият им провал и това ще го видим само след няколко години, като почнат всички участъци да пропадат!!!

  34. 34 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#32] от "Тони!":

    В повечето търгове от последните 20 години е имало условия, елиминиращи неудобни фирми, или директно ограничаващи избора до една. Имало е е фалшиви критерии за запазване на работни места. Имало е възможности за безкрайни анекси, искане на още пари и удължаване на срокове. Имало е безкрайни обжалвания на резултати от въпросните търгове. Нищо подобно не виждам в търговете за магистралите, провеждани от Плевнелиев. "Люлин" и "Тракия" са примери как нещата могат от самото начало да бъдат поставени на грешна или правилна основа.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  35. 35 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#9] от "ostin22":

    Абсолютно винаги е било така . Това че ти сега си го забелязал , не означава че не го е имало . Нали ''бизнесмените'' и парцалесите са от едно котило .

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  36. 36 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#31] от "merkel":

    Един сериозен въпрос към тебе: Ти да не си секретарката на Плевнелиев отговаряща за Пи Ара му??

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  37. 37 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#35] от "ARRI":

    ..И ти си прав.. Но става много очевадно вече..Щом и аз го "прозрях"... най-накрая..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#34] от "mrvip":

    Разбира се. Ти виждал ли си документацията, за да знаеш, дали не е ограничавала участниците до предварително избрани? На всичкитъргове досега отпадаха голям брой участници. Наближил ли е края на строежа, за да си убеден, че анекси няма да има?

    Че Люлин е връх в крадливоста на две поредни правителства спор няма. За Тракия все още не може да се каже нищо, за Марица и за Струма пък съвсем, дето ония бот Меркел врещи какво са ни спестили.
    Истината е ,че за Тракия не сме получили все още една стотинка от Брюксел.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на Boncho Bonev
    Boncho Bonev
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Вие май не разбирате че това не е добре! Ниските цени убиват икономиката, сега ще карат хората да работят за 450-500 лева, ще искат от подизпълнителите да работят на нулева стойност и по този начин ще компенсират ниската цена. Тези пари са европейски и могат да се налеят в икономиката, но тези условия с най-ниски цени са недопустими. Трябвада бъде оценката на средна цена!

    bboneff
  40. 40 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Гневно

    До коментар [#14] от "merkel":

    Кой спестил бе, сега консорциума изнудва държавата да плаща по-висока цена. Ако те обявят нов търг могат да загубят финасирането от ЕС. Затова т. нар. правителство е се съгласява да довърши строителството със средства от Бюджета

  41. 41 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    http://stroitelstvo.info/infrastructure/2011/04/26/1080153_cena_183_mln_evro_na_km_dade_bulgaro-avstriisko/

    122 137 000 лева предложи сдружението "Марица Хайуей", съставено от българската "Пътностроителна техника" (от групата на Холдинг Пътища) и австрийската "Порр Технобау".

    Това според изчисленията на министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев прави 1.83 млн. евро за километър, което е по-ниско дори от цената на "Актор" за лот 3 на "Тракия", която възлиза на 1.9 милиона евро за километър.
    На няколко пъти министър Плевневиев подчерта, че дори възложителите са изненадани от цената на "Марица Хайуей".

    Той допусна, че пътната агенция може да направи допълнително проучване, както при лот 2 на магистрала "Тракия", където допълнителното изследване беше направено заради 30% по-ниската от средната на останалите участници цена.
    В случая не става дума за подобно нещо, но това не е пречка да се поиска допълнително разяснение, отбеляза министър Плевнелиев.

    Той оповести също, че ако договорите за "Марица" бъдат скрючени на най-ниските цени, от общия фонд за магистралата, възлизащ на 400 милиона лева, ще бъдат спестени 150 милиона лева. Те ще отидат за магистрала "Струма", каза регионалният министър, като потвърди, че този кабинет е решен да стартира проекта за магистрала "Струма4.

    Министърът припомни също, че спестените от магистрала "Тракия" 200 милиона лева бяха предоставени на метрото.

    Той също така каза, че апликационната форма на "Марица" вече е в Джаспърс и обяви, че тази седмица пътната агенция ще съобщи официално решението си за спечелилия лот 1 изпълнител. Припомняме, компанията, която даде най-ниска цена там, е "Кооператива Муратория Чементисти - Чи.Ем.Чи ди Равена".

    Ниски цени за този лот предлагат също ИСА 2000 в обединение с "Лена", Португалия, а също и "Марица 2" ДЗЗД, съставено от "Пи Ес Ай", България, и "Конструктор" Хърватия.
    Най-висока е цената на гръцката "Терна".

    За този лот офертите варират от 1.83 млн. евро за километър до 2.56 милиона евро, според изчисленията на министър Плевнелиев.

  42. 42 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#39] от "Boncho Bonev":

    Абсолютно си прав, но никой не мисли трезво. Вместо да заложат някакво минимално качество и съответните за него разходи, и да вземат парите от ЕС, те се бият в гърдите, че било на най-ниска цена, а качеството никакво го няма. Строителния надзор е вътре в играта, не очаквайте да ви следи за нещо.

  43. 43 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 507 Весело

    Пичове/дами от Дневник, колко хора трябва да ви се присмеят за това "Хайлей", за да го смените най-накрая? Едно "л" с "у" само трябва, не е кой знае какво. Като в една друга статия - Куинс парТ Рейнджърс. Поне Фарт да го бяхте писали

  44. 44 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#39] от "Boncho Bonev":

    Принципно съм съгласен, обаче не отчиташ факта, че в момента почти сичкото БГ работодател ("сичкото" не е случайно сложено, иначе се ползва в израза "сичкото циган" вика: "Криза е, намалявам ти заплатата". Така че и на средната цена да беше спечелен търга, заплатите нямаше да са по-високи, просто некои хора щяха да усвоят некой друг лев отгоре.
    Подпизпълнителите никой не ги кара да работят с нулева ставка печалба, просто и те ще си надвият малко на масрафа и така. Крайно време е селските тарикати, каквито у нас са 90% от т.н. "предприемачи" (без разлика в мащабите) да почнат да си залагат 20-25% норма на печалбата вместо 50% и повече. А тия в бързоооборотните стоки - 10-15. Толко батка е икономически оправданото в тая опоскана държавица с още по-опоскани хорица.

  45. 45 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    122 137 000 лева предложи сдружението "Марица Хайуей", съставено от българската "Пътностроителна техника" и австрийската "Порр Технобау".

    Това според изчисленията на министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев прави 1.83 млн. евро за километър, което е по-ниско дори от цената на "Актор" за лот 3 на "Тракия", която възлиза на 1.9 милиона евро за километър.
    На няколко пъти министър Плевневиев подчерта, че дори възложителите са изненадани от цената на "Марица Хайуей".

    Той оповести също, че ако договорите за "Марица" бъдат скрючени на най-ниските цени, от общия фонд за магистралата, възлизащ на 400 милиона лева, ще бъдат спестени 150 милиона лева. Те ще отидат за магистрала "Струма", каза регионалният министър, като потвърди, че този кабинет е решен да стартира проекта за магистрала "Струма.

    Министърът припомни също, че спестените от магистрала "Тракия" 200 милиона лева бяха предоставени на метрото.

    Той също така каза, че апликационната форма на "Марица" вече е в Джаспърс и обяви, че тази седмица пътната агенция ще съобщи официално решението си за спечелилия лот 1 изпълнител. Припомняме, компанията, която даде най-ниска цена там, е "Кооператива Муратория Чементисти - Чи.Ем.Чи ди Равена".

  46. 46 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#36] от "ostin22":

    Най-вероятно е самия Плевнялиев или някой влюбен в него Гербер

  47. 47 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#39] от "Boncho Bonev":

    Икономиката затова се нарича икономика - как да свършиш максимум работа с ограничени ресурси. Тези пари, които се "наливат" са от нашите данъци (съфинансиране) и тези на европейците (еврофондове). Ако ти лично смяташ, че твърде малко са ти взели от джоба, за да ги "налеят" на фирмите, строящи магистралите, тичай до първата банка и им преведи още някой лев, за да се "задвижи икономиката". А по отношение на "европейските" пари, нашата вноска в евробюджета е около 1000000000 на година. Би ли искал в Румъния примерно да строят магистрали на раздути цени, защото са с "европейски" пари.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  48. 48 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#42] от "Плам":

    Качеството зависи основно от заложените изисквания и надзора на изпълнението. Как очакваш по-високата цена сама по себе си да ти даде качество? Нали ако няма контрол и при нея горницата ще отиде само за вили, коли и курви...

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  49. 49 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#46] от "stenli1":

    Ти си гениален и заедно с Тони ме разкрихте. Ето признавам си АЗ СЪМ ПЛЕВНЕЛИЕВ! И тъй като по цял ден си нямам друга работа седя да споря с келеши като вас. Хванахте ме.

  50. 50 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1223 Весело

    До коментар [#25] от "merkel":

    Не разбра. Конкуренцията е най-хубавото нещо. Заслугата на Плевнелиев е, че организира прозрачни търгове с ясни правила, което доведе до конкуренция при участниците и ниски цени.

    Проблемът е другаде и Плевелиев много добре го знае. Досега се работеше по изготвени проекти, готови ОВОС и пр. неща, които отнемат повече време от самия строеж. Сега има проекти само за два лота за Струма по 30ина км. Всичко друго трябва да се проектира, да му се прави ОВОС (а Хемус пък ще разчита на еврофинасиране едва от 2014) . Това не може да стане от днес за утре. Трябва си време. А мандатът е преполовен, времето на ГЕРБ все повече намалява. Жалко е, че като си отиде Боко, си тръгва и Плевнелиев. Следващите едва ли ще го запазят, а и не знам ще запазят стила на работа на Плевнелиев. В БГ няма приемственост.

  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#49] от "merkel":

    Не си плевнелиев, а Бареков. Откато те разкараха от всякакви телевизии и ти остана жалкия блок в анонимката, явно ти остава време за форуми. Иначе май ти е време да се връщаш да пееш по кръчмите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на smej
    smej
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Този участък от пътя е в земята на одрисите. Всички тракийски находки, ообено златните, ще отидат директно в колекцията на Божков. А и няма какво толкова да се радваме - черепа ще си вземе колкото е решил от сумата, а с остътъка балъците ще построят магистрала за другите балъци.

  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#48] от "mrvip":

    По принцип, в във всяка тръжна процедура има схема на оценяване. Там е въпрос на избор на организатора, на кое колко тежест ще даде - в случая се дава над 70% тежест на цената. Дали това е правилно - един господ знае. Но близката история сочи, че е грешка. Да видим - магистрала Марица, от Свиленград към Харманли беше построена, работи няколко месеца, и поради липса на качество се наложи да бъде напълно разрушена и изградена отново. Дали е излезнало по-евтино?
    Магистрала Тракия около Стара Загора, поради ниско качество стана на коловози преди две години и това наложи ремонт на дясната лента. Ма бяха евтини.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#49] от "merkel":

    Ами няма такъв глупак да се хвърля като Раймонда Диен на барикадата да защитава някакъв. Освен това си неуморим в агитацията си. Ако ти плащат по- мога да те разбера.

  55. 55 Профил на user11
    user11
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#12] от "merkel":

    merkel, парите в този период въобще не са проблем. програма транспорт е с няколко милиарда бюджет, а досега са усвоени няколко стотин милиона. проблема е в липсата на проекти и корупцията в апи досега (помним батко, нали). хубавото на "спестените" пари е, че показваме на брюксел, че може да правим добри търгове и се грижим за парите на европейските данъкоплатци. като по този начин се надяваме да ни отпуснат достатъчно пари за следващия период, когато ще искаме да стрим скъпите (участъци от) струма, хемус...

  56. 56 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#50] от "Гогич":

    Дам. Разбрах те добре. Поне за АМ София-Калотина няма ли да успеят да стартират? Там софийска община активно правеше овоз и проекти??? Да пренасочат парите към София-Калотина.

    Апропо двата лота на Струма май вече стартираха а Плевнелиев е казал че ще пренасочат парите именно към АМ СТРУМА! Тоест вероятно освен двата лота за които има осигурено финансиране по ОП Транспорт и другите два ще почнат още в този програмен период и щом от сега знаят че натам ще насочат спестените пари има надежда да ги стартират скоро нали така?

    АМ СТрума е общо 4 лота като единия лот наиситан е зверски струваше 1 милиард мисля като минимум. Всяко правителство го избягваше тоя лот! Знаете за кво иде реч предполагам!

    пс Заслугата за прозрачните търгове наиситна е на Плевнелиев. Но без конкуренция прозрачните търгове биха били излишни. Виж че за първи път се включват австрийски италиански унгарски фирми които никога не са участвали. Само не знам защо като немски възпитаник не е успял да убеди и някоя немска фирма да участва? Вероятно заради ниските цени не желаят да участват немците?!?

  57. 57 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#55] от "user11":

    Тука мисля не си прав! Дори съм убеден че не си. Парите по ОП транспорт за пътища с Тракия-цялата, Марица- 2 лота, Струма 2-та лота, Кърджали-Подкова и софийски околовръстен път-гара яна СЕ ИЗЧЕРПВАТ! Няма повече за пътища! Не случайно Плевнеливе е споменал че спесетните 200 милиона от Ам Тракия са били пренасочени за софийското метро.
    Метрото също си погълна всичките пари дори от пътищата и желзницата взе допълнително.

    пс предоставям доказателството
    http://www.optransport.bg/page.php?c=35

    разширеният списък е само от спестените пари.

  58. 58 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#56] от "merkel":

    За Калотина може и да тръгне търгът до края на мандата, ако се справят с проекирането. Тази магистрала е супер важна, защото включва и т.нар. Северна тангента. На практика това ще е новото околовръстно на София поне още 20-30 години и ще извежда транзитния трафик.

  59. 59 Профил на user11
    user11
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#57] от "merkel":

    не съм 100% сигурен, защото не помня точните цифри, но едно е сигурно - забавянето е много голямо и парите трудно ще се усвоят на 100%. имаше доста статии на тема.
    забележи, че оп транспорт не е само пътища, а и жп, където забавянето е още по-голямо.
    важното е обаче, че плевнелиев работи къртовски и носи страшно много дивиденти, и монетарни и особено не монетарни, за държавата; и само платени драскачи като тони, остин и прочие имат комуняшката наглост да плюят срещу най-добрия министър в българия за последните 70 години.

  60. 60 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 497 Неутрално

    И Българското и Австрийското дружество са много сериозни, а достигнатата цена и голямата конкуренция на търга са голям успех за Бойко Борисов и Плевнелиев.

    http://www.ptu.at/ptu/ptu/German/home.asp

    treasurer
  61. 61 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#48] от "mrvip":

    Така е, двете неща вървят заедно, но със сигурност при тези цени няма как да се постигне качество, каквото и да прави надзорът, той е втори етап. Ако дойде изпълнител при някой подизпълнител и му каже давам ти 500лв. за нещо което ти е на себестойност 500лв., пак ще има някои дето може да поспести нещо, но не колкото сега - давам ти 300лв., за нещо което ти е на себестойност 500лв. (ако го направиш съгласно всички изисквания). А точно това е положението сега. Аз говоря, че ако някой седне и изчисли себестойността на минимално необходимото качество, няма как да се постигне тази цена, пак ти казвам, това е според фирми от бранша

  62. 62 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#58] от "Гогич":

    Какъв край на мандага Плевнелиев натискаше софийска община и архитекта Диков да дадат готовност още тази година да стартира първия лот! Много си прав това е най-важната магистрала защото ще отпуши трафика и заедно с втория метродиаметър на метрото коренно променят мача в София!

    Но ето я новината от днес
    Икономиите от строителството на магистралите „Марица” и „Тракия”, ще отидат за изграждането на АМ „Струма”, защото правителството е категорично решено да форсира „Струма” по цялото й протежение.
    http://www.focus-news.net/?id=n1517584

  63. 63 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#60] от "Брадвата":

    Бате тоя сайт дето си го дал няма инглиш версия а аз немски не вдявам.(нищо че тони и стенли ме мислят за плевнелиев)

    Единствено ме интересува строили ли са магистрали в Австрия или Германия?

  64. 64 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#47] от "mrvip":

    А ти от къде разбра, че са раздути? Всеки път крайната цена е под прогнозната от Министерството. Как така в Гърция Актор строиха на 9-10 млн.евро на км., едва ли такава голяма разлика се дължи на разлика в заплащането, в терена или в цените на материалите?

  65. 65 Профил на user11
    user11
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#63] от "merkel":

    в списъка на акруалните им проекти има, магистрали, тунели, мостове в австрия, германия, унгария

  66. 66 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3004 Любопитно

    До коментар [#58] от "Гогич":

    Някой знае ли дали в търговете за Марица влизат и връзките към турската магистрала до границата както и къде се връзва Марица към Тракия?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  67. 67 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тони!":

    Спестени пари може да има след като има първоначална цена от кандидат, и после тя бъде намалена. Това са спестени пари. Разликата между прогнозна стойност и реална стойност означава единствено грешна прогноза.
    А пари от Брюксел за магистралите все още не са дошли, та няма какво да ги пренасочваш.
    --------------------------------------------
    Ето какво казва Плевнелиев,ама е гербер и сигурно лъже:

    Икономиите от строителството на магистралите „Марица” и „Тракия”, ще отидат за изграждането на АМ „Струма”, защото правителството е категорично решено да форсира „Струма” по цялото й протежение. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, след отварянето на ценовите оферти за Лот 2 на АМ „Марица” в Агенция „Пътна инфраструктура”

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#67] от "kento":

    Ако има пари, преведени от ЕС за Тракия, и строежа излезе по-малко, и тогава се пренасочат тези пари - тогава са спестени. Към ден днешен нямаме получени пари от ЕС за магистралите. Кое не е ясно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#21] от "kento":

    Отчужедение на върнатите от кой? И подарените (реституираните) на кои точно хора ?
    'Що не им раздадоха компенсаторки или да вземат да ги осъдят тези предишни областни управители, кметове, общински съветници .....
    Тези милиони в този случай, а иначе милиарди не са само мои. Те са наши !
    Във всеки горен абзац има изключения.

  70. 70 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#66] от "Пешката":

    подробно обяснено тук
    http://stroitelstvo.info/infrastructure/2011/04/26/1080153_cena_183_mln_evro_na_km_dade_bulgaro-avstriisko/


    на практика цялата АМ МАРИЦА започва да се строи тази година и до края на мандата трябва да е завършена!

    Само това за АМ Струма не виждам как ще стане без проекти очуждения и овос ит.н.

  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#66] от "Пешката":

    Отклонението на Марица към Тракия е готово отдавна - малко след Оризово, преди Чирпан - на 3-4 километра.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на Лодка в гората
    Лодка в гората
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Браво на Плевналиев!Коя е фирмата няма голямо значение,важното е колкото може по-скоро да имаме пътища!А това са и работни места,дори и на по ниски заплати!

  73. 73 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#70] от "merkel":

    Продължаваш с лъжите. 32 километра от общо 117 са готови.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  74. 74 Профил на hehe
    hehe
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Плевнелиев изглежда свестен, но парен каша духа.
    До всичко до което се е докоснало това правителство е ос*ано тотално. Вопиюща некъдарност отвсякъде. Освен ако не броим фишеците за нещо свършено - там умора нямат...
    Та за АМ - на герберските ченгесари може и да кажа браво, след като получим парите от Брюксел и не се налагат ремонти за периода на гаранцията.
    Само че след хилядите лобистки актове, след откритото толериране на престъпни групировки и чужди интереси (мога да изброявам още много), някой въобразява ли си, че иначе кадърен човек като Плевнелиев, ще бъде оставен да работи?

  75. 75 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#68] от "Тони!":

    Ако има пари, преведени от ЕС за Тракия, и строежа излезе по-малко, и тогава се пренасочат тези пари - тогава са спестени.
    --------------------------------------------
    Е ако няма преведени от ЕС,а са от държавния бюджет,не са ли спестени?От предвидените 200млн са спестени близо 80 само за този лот,повтарям предвидени!Не знам откъде имаш инфо за парите от ЕС за Тракия,но дори и да е така,след одобрението на апликационната форма със сигурност ще дойдат.Както и другите две магистрали,ЕК най-вече ги интересува(особено при нас)за какво и как се харчат,и най-много тръжната процедура!Ако мине всичко и за тях както Плевнелиев го е намислил няма да имаме проблеми с тези пари.

  76. 76 Профил на Boncho Bonev
    Boncho Bonev
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#47] от "mrvip":

    Доста общини направиха търговете по средна цена и в момента там строителните фирми имат работа и ще имат поне до края на годината, пример Сатовча, Гърмен, Гоце Делчев, Хаджидимово и Велинград - може да има и други общини. Но тези пари като се спестят ще ги вземе Румъния за някакъв проект за магистрала или друг път, а ние ще се свиваме. Икономиката има нужда от шоково възстановяване, а не от свиване.

    bboneff
  77. 77 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#75] от "kento":

    Какво значи предвидени? Пак казвам - това, че цената е значително по-евтина от прогнозната, означава единствено грешна прогноза. Това е пълен аналог с петилетките - правим си дълъг срок и после преизпълняваме петилетката за три години. Резултата го виждаме.

    А парите от ЕС най-вероятно наистина ще дойдат, дай боже. Но до тогава успех няма, а се товари бюджета.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  78. 78 Профил на kento
    kento
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#77] от "Тони!":

    Е нали затова ти го повторих бе,пич!ПРЕДВИДЕНИ!Ти питаш какво значи!Отделяш 5000 лв за автомобил,разгледал си обяви и си преценил парите,вървиш 3-4 км на пазара в Горубляне и намираш същата за 4000.Ако не беше одобрена формата за Тракия,да не би да я строяха на вересия!Не ми отговаряй,че стана цирк.

  79. 79 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4139 Неутрално

    До коментар [#78] от "kento":

    И не допускаш грешка в предвиждането? Браво, браво... Значи, предвижаш 5 000 за кола, отиваш на Горубляне и се оказва, че те не били по 5 000, а по 4 000. Това го броиш за спестяване?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  80. 80 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 995 Неутрално

    е тая работа с търговете не можаха ли да я свършат Деди или Серьожа? досега да имаме всички магистрали построени и да сме забравили. ама не - да дадат на техните си хора, батко и братко. загубихме 8 години и караме по двулентов път до морето и до гърция.

  81. 81 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#76] от "Boncho Bonev":

    Значи правилната стратегия за икономически порсперитет според теб е всички европейски държави да се цакаме взаимно със надути цени на търгове по европрограми и накрая всички сметката да я плащаме през надути вноски в бюджета на ЕС, които излизат от джобовете ни под формата на надути данъци.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  82. 82 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 550 Неутрално

    При един подобен търг, на въпрос как ще се справи с тази ниска цена, спечелилият строител отговаря - " Да му мислят под изпълнителите..." ХА,ХА

  83. 83 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Форсират Струма, защото ги натиснаха от ЕС. Гърците искат да имат добра магистрална връзка през България за останалите страни от ЕС. Само със СТрума, обаче няма да се мине. Пътят Видин - Ботевград е може би най-належащия в момента, защото другата година ще отворят Дунав мост 2. И как ще минават тези камиони през него, след като този път е много лош в някои участъци? Хайде, обещаха до края на тази година да тръгне търгът за отсечката Мездра - Ботевград от този път. Но там има един участък Димово-Бела-Ружинци, който е включен в ОП Транспорт, а проект все още няма. А пътят там ужасен. Да не говорим за отбивката за Лом, защото нали това е целта - да се върже пристанището в Солун с това в Лом. И от там нагоре по Дунава към вътрешната част на ЕС. Ей на този път също трябва да се сложи фокуса!

  84. 84 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#2] от "merkel":

    Абе после ще се доплаща колкото каже изпълнителя не Ви ли станаха ясни номерата на Плевнелиев и сие .

  85. 85 Профил на treasury
    treasury
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Високата инвестиционна активност ще доведе до покачване на производителността на труда, която е три пъти по малка
    от индустрията и услугите.Окрупняването инвестициите в основен капитал,ще доведе до по висока ефективност-30% в реално изражение.

  86. 86 Профил на treasury
    treasury
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Финитизъм-концепция,
    обекти и методи на разсъждения обезпечаваща абсолютна надеждност на логико-математическите доказателства

  87. 87
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:11 на 26/04/2011 от неговия автор.

  88. 88 Профил на treasury
    treasury
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Интуиционизъм-концепция съгласно която критерий за утвърждаване на Истината се явява интуитивната убеденост.

  89. 89 Профил на treasury
    treasury
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Всичко възможно не винаги се осъществява и затова му е присъщо отрицанието както е възможно да не се вижда видимото.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  92. 92 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 544 Неутрално

    ЕВТИНИТЕ БЪЛГАРСКИ МАГИСТРАЛИ ТИП ПЛЕВНЕЛИЕВ ПАРДОН ПЛЯМПАЛИЕВ
    Как не му омръзна на Плевнелиев да се хвали само с бъдещи успехи,само с бъдещи спестявания, само с бъдещи магистрали, само с бъдещо светло бъдеще?
    И стига с това гордеене за ниска цена на линеен километър! В Германия един линеен километър струва 10 милиона евро у нас 1 милион евро!!! Как да повярваме,че нашите магистрали са 10 пъти по-евтини без да се влоши КАЧЕСТВОТО ПОНЕ ПЕТ ПЪТИ!
    Плевнелиев наистина ли си останал без мозък и готвиш през месец май екшън план ""Багери и за незаконните остъклени балкони"?????
    Кога ще видим публичният регистър на незаконните ДЪРЖАВНИ И ОБЩИНСКИ ОБЕКТИ?
    Кога ще ремонтираш пътят убиец Симеоновград-Гълъбове където загинаха 6 деца? малко поне се засрами за това положение в РЕАЛНА ДНЕШНА БЪЛГАРИЯ? Какво ще стане след 20-30 години нас не ни интересува!

  93. 93 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Фирмите свързани с Черепа трябва да бъдат гледани под лупа. Иначе пътя ще е по-тънък, по-къс, по-каменист, по-тесен,... Убеден съм че този път ще е опасен за живота. Ще пътуваме по отсечката и ще си мислим, че това е построено от Черепа. Каква светла мисъл!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  94. 94 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 489 Неутрално
  95. 95 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 768 Гневно

    ехехее, тая сделка не им писва вече 40 години... топлата връзка между далаверата на Източният блок и Западните другари...
    що не вземете да разкарате най-накрая скапаната хавстрия и миризливото ви пране на пари от там...
    да де нали трябваше да ни продадете нас мат'ряла на западните другаре и да делите печалбата...
    продажници ((((

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  96. 96 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#2] от "merkel": Porr е една от най-големите австрийски строителни фирми.

    heruvim
  97. 97 Профил на treasury
    treasury
    Рейтинг: 61 Неутрално

    На дъното
    Изобщо всяко нещо на дъното си има отсянка.Почвата не е нито черна нито сива.Блестяща е,дали от влагата или от безброй тунели на подземните.Ако е глинеста се образува локва и може да се види Слънцето. Светлината му се пречупва тежко като в петно от нефт само блясъкът издава.

  98. 98 Профил на Брадвата
    Брадвата
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#63] от "merkel":

    Да строили са ! Спокойно, когато не се краде както правеше триглавата ламя и се правят честни търгове всичко е ОК! Защо изобщо някои се учудват на ниските цени?Ами в тях от 1,5 г. вече не са калкулират комисионни за корумпирани политици.Браво на Плевнелиев и Бойко и успех на строителите!Стъпка по стъпка нещата се получават!

    http://www.ptu.at/ptu/ptu/German/projects.asp?menus_id=232

    treasurer
  99. 99 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 768 Гневно

    До коментар [#96] от "херувим":
    драги тя и Щрабагбеше голяма ама видяхме какво стана....
    писна ми от шибаната хавстрия, всичките престъпници членове и без партиен билет си препраха парите в хавстрия сдейното участие на гнусните и лицемерни политици, тяхните гнусни банки и смесени фирми - само не ми казвайте, че хавстрийските мошенници не знаят за какви пари става въпрос - просто си взимат комисионните...
    лицемерието им е съизмеримо с това на реднеците... вместо генерал-губернатора от ОО да ми защитава правата на не знам си кой боклук в нашата държава да ми каже как боклука павлов протежето на американските интереси и дребен бандит на служба при доган и метресата му заедно със всички продажници от типа на стоян ганев и проститутките в правителствата на луканов и костов веднага взеха 10-годишни визи и гражданства - боклуци?!?


    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  100. 100 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    До коментар [#66] от "Пешката":
    http://goo.gl/maps/PWJ2

    Мисля, че това е връзката.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK