Метрото до летището ще се строи с европари за Дунав и икономии

Метрото до летището ще се строи с европари за Дунав и икономии

© Надежда Чипева, Капитал



Част от парите по оперативната програма "Транспорт", които са предназначени за подобряване на корабоплаването по Дунав, вероятно ще бъдат пренасочени към строителството на софийското метро в отсечката между бул. "Цариградско шосе" и летището. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БТА.


Към метрото ще бъде пренасочена част от общата сума от 138 млн. лв., предназначени за укрепването на българския бряг и разчистването на реката. Средствата не може да бъдат усвоени изцяло заради забавена екооценка от румънска страна.


В същото време при строителството на участъка от ж. к. "Младост" до Цариградско шосе има икономия от 20 млн. лв., съобщи шефът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев. Комбинирането на тези средства ще е достатъчно за продължението на "лъча" до летището, прогнозира Московски. 


Участъкът е с дължина 5 км, от които над 2 км естакада, и четири спирки. Според Братоев строителството ще приключи 3 години след осигуряването на средствата.

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Неутрално


    Добра новина !

    В същото време при строителството на участъка
    от ж. к. "Младост" до Цариградско шосе
    има икономия от 20 млн. лв.

    При СерГея тези 20 ги умножаваха по 3
    и ги гепят за няма 1 месец с "протоколи" и анекси и т.н.

    ТРЯБВАШЕ ДА
    си изберем генерал за Премиер
    за да не краде от магистрали и фондове и
    да строи ударно магистрали. Мдааа !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  2. 2 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 740 Неутрално

    А така, а бреговата линия по Дунав да се разпада!

    Подпис - електронен ;)
  3. 3 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    "Участъкът е с дължина 5 км, от които над 2 км естакада". Няма ли кой да му каже на тоя идиот, че метрото се строи под земята, а не над нея. Същата история като с трасето до Младост - използва тунела, копан през 70-те, а в останалата част смени релсите на трамвайната линия и започна да се бие в гърдите, че е направил метро.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  4. 4 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Както винаги България се дели на София и останалите там.....

  5. 5 Профил на Kamen Dimitrov
    Kamen Dimitrov
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#1] от "barcelonski":

    Не се притеснявай, ще дойде следващо правителство и генерала ще бъде проснат на земята с белезници, всичко ще лъсне....барабар с Дянков. Нещата винаги се връщат, както са казали много хора, внимавай какво правиш докато се качаваш по стълбицата, щото ще дойде време да слизаш по нея.

  6. 6 Профил на vic_scic
    vic_scic
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Столицата ни е на всички българи! Нека лицето на България да не бъде толкова отблъскващо. И софиянци да не забравят да благодарят на хората от провинцията трудещи се за града в който са родени.

    Колкото по-усърдно работиш, толкова повече късмет имаш.
  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    До коментар [#3] от "bravo":

    На мнооого места по света , там където има възможност , метрото ИЗЛИЗА от Земята и се качва на естакади !

    Примерите са многобройни , особено в американските филми най-големите авто гонки стават ПОД естакадите.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  8. 8 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Като намерение да се строи с евросредства-добре.
    Но усвояването на евросредствата изисква и интелект, и квалификация, и административни умения и ред други нещица, липсата на които е повече от очевидна в управление герб. Пример- обещаното усвояване на прословутите 3.6 милиарда евросредства за селското стопанство и ефектът на кацналата върху тях премиерска калинка

    http://argumenti-bg.com/4401/apokalipsisat-za-parite-ot-evropa-idva-s-olaf/

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  9. 9 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#3] от "bravo":

    Е, що не са го направили другите, ами се правят на тарикати.
    До коментар [#4] от "exit13":

    Съгласен съм, че е по-добре парите да идат по предназначение, но ще бъде тъпо да ги изпуснем от инат

  10. 10 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Ами да строим метрто, а около Дунав хората кучета ги яли. Интересно ми е, как пари от еврофондове определени за едно ще се ползват за друго-----Е...ти и Евросъюза, е....ти еврокомисиите !!!!

  11. 11 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#9] от "ugi":

    Другите направиха метрото от центъра до Люлин - под земята.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  12. 12 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чардо":

    Така е. Реакцията ми е провокирана от наглостта на онази мутра бойко да твърди, че е направил за три-четири години онова, което другите не са успели за 20. Не е едно и също да правиш метро под земята и да слагаш покрив на трамвайна линия, в каквото се състои неговия принос.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  13. До коментар [#11] от "bravo":

    Метрото не е метро, защото минава под земята. Метрото е метро заради специфичните технически характеристики на влаковете и защото е независимо средство за придвижване, тоест линиите му нямат пресечни точки с останалия градски транспорт и инфраструктура. Дали ще е под, на или над земята е въпрос на градоустройствен избор, геоложки, ландшафтни условия и прочие. Надземни метролинии има в много метросистеми, например в Париж и Ню Йорк.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  14. 14 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#1] от "barcelonski":

    Цуни му дупето на Бойкомухобойко

  15. 15 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#6] от "vic_scic":

    Това е чиста българска работа. Дайте да покажем лицето, нищо че задника е насран. Спомняте ли си какво правеха някога когато идват гости. Тичане, чистене заради гостите. Елате вижте в нашия град белгийската фирма. Чисто, посадени дръвчета, зелена подстригана трева и няма грамче боклук или разхвърлени неща.

  16. 16 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2155 Весело

    До коментар [#8] от "mi6osp":

    "Но усвояването на евросредствата изисква и интелект, и квалификация, и административни умения и ред други нещица..."

    Тия "нещица" бяха в изобилие при БСП. Те и досега носят лъжиците в джоба.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  17. 17 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    До коментар [#1] от "barcelonski":

    Аха. Трябваше.
    Само да ми кажеш, къде отидоха 1.4 милиарда от здравни вноски и парите от частните пенсионни фондове?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  18. 18 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    До коментар [#13] от "Югозомби":

    В Берлин подземната железница (метрото) се нарича U-Bahn, а надземната железница - S-Bahn. Понякога метролинията излиза на или над повърхността на терена. Например в Киев метрото пресича Днепър над, а не под реката, понеже земята под реката е песъчлива и следователно - водопропусклива, а в Санкт Петербург метрото се спуска дълбоко под река Нева, което оскъпява много стоителството на такива линии. В цял свят подземните метролинии са и подземни бобмоубежища по време на война - Лондонското, Ленинградското и Московското.

  19. 19 Профил на treasury
    treasury
    Рейтинг: 64 Неутрално

    София не и нужно Метро за хора,а за автомобилите
    нещо като тунела под протока Ла Манш
    сами ще се убедите.

  20. 20 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    "Част от парите по оперативната програма "Транспорт", които са предназначени за подобряване на корабоплаването по Дунав, вероятно ще бъдат пренасочени към строителството на софийското метро в отсечката между бул. "Цариградско шосе" и летището. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БТА."

    Очевидно на местните милиционери не им стига, че капиталовата програма на София е три пъти по-голяма от тази на МРРБ. Очевидно е, че за макаците развитието на един от най важните пътища за България - този по река Дунав е последна грижа. Очевидно е, че стратегическите интереси на гражданите в Северна България са заменени с тактическите интереси на шайката марокански скакалци вкопчили се в общинския бюджет на столицата.
    Във форума - отново дебилното "Браво", а дежурните по гарнизон леят простотията си с размах...

    Ecrasez l’infâme
  21. 21 Профил на Георги Георгиев
    Георги Георгиев
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Този московския ОТ КОЯ ДЪРЖАВА Е??????. ЕБ.СИ Мамата тая работа!!!!

  22. 22 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 515 Гневно

    Държавата България е жертвана в името на мега идеята София. Все по-голяма разлика се наблюдава между градът-държава София и останалите слабо населени територии на някогашна България. След така създадената пропаст в стандарта и начина на живот между София и 'провинция' не мисля, че ще е необходимо много време до появата на първите сепаратистки призиви.

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  23. 23 Профил на skatelite
    skatelite
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Ехххх ... защо тези статии не ги четете първо, пък после пишете глупости .. Графа и той да не пропусне да понахрани властта ... къде видяхте нещо за занемаряване на Дунав? Ако не се усвоят сега тези пари заради неизготвена екооценка ще викнете, че правителството е зле .. ако ги пренасочат към друг проект ще викнете, че правителството е зле .. ако ги дадат на БСП като безвъзмездна помощ ми е интересно как ще реагирате?

  24. 24 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#23] от "skatelite":
    От директора на ГЗ знам, че всяка година поради ерозия на бреговата линия България губи от 100 до 120 декара територия. Така че укрепването на Дунава не е нещо, което може да се отлага. А метрото може. Всяко отлагане на борбата с ерозията по Дунава е с необратими последици за държавата. Поради въртенето на земята всички брегове подобни на нашия дунавски се "изяждат" неумолимо. Но това са тънки работи и за управляващите ни галфони представляват висша математика.

    Има ли живот след демокрацията ?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK