Първите български коли на "Грейт Уол" ще бъдат произведени през лятото

През април част от работещите в завода края Ловеч минаха обучение в китайската фабрика на "Грейт уол"



Първите сглобени в България автомобила на китайската компания "Грейт Уол" ще бъдат произведени през втората половина на годината. Това става ясно от разпространено до медиите интервю на рекламния мениджър на "Литекс моторс" Кирил Георгиев. Той уточнява, че до края на този месец се очаква да бъдат монтирани и инсталирани поточните линии на завода край ловешкото село Баховица.


Фабриката е разположена на площ близо 500 декара, като капацитетът й е 50 000 автомобила годишно при две работни смени. "В процеса на стартиране и развитието на завода през годините очакваме в него да работят близо 2000 души", уточнява Георгиев. На първо време край Баховица ще се сглобяват три модела на китайската компания.


Най-достъпният от тях ще е компактният "Волекс", който попада в B-сегмента, където сега лидер е "Форд Фиеста". Високопроходимият "Ховър" (Hover) е вторият модел, а гамата се допълва от пикапа "Стийд", който ще се предлага с двойна и единична кабина. През годините гамата ще се разширява паралелно с представянето на нови продукти от "Грейт Уол".




От "Литекс моторс" не скриват, че планират да станат лидер по продажби в сегментите, в които имат модели. Кирил Георгиев уточнява, че произвежданите в Баховица автомобили ще са предназначени за пазарите в Европа, в това число и за страните от ЕС, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания.


В отговор на въпрос дали "Литекс моторс" ще разчитат на български поддоставчици, Георгиев казва, че ще се търсят доставчици от страната и Европейската общност. "На тях ще предложим изграждане на цехове непосредствено до завода, което допълнително ще стимулира развитието на региона и местната икономика", пояснява рекламният мениджър на компанията. Той добавя, че компанията се надява държавата да подкрепи по някакъв начин проекта.


Официалното представяне на моделите на "Грейт Уол" ще е на автосалона в София, който ще е достъпен за широката публика между 11 и 19 юни. Тогава ще станат ясни и цените на моделите. Към момента обаче се знае, че сглобените край Баховица автомобили ще се предлагат с пет години гаранция.


Освен серийните модели на софийския автосалон ще бъдат показани няколко концептуални разработки, сред които електрическа версия на "Волекс" и следващата генерация на SUV модела "Ховър".



Кои са "Грейт Уол"
"Грейт Уол" e основана през 1976 година, като до началото на новия век произвежда основно камиони. В момента това е най-големият производител на SUV автомобили в Китай. "Грейт Уол" оперира основно в Китай, като през миналата година са били изнесени около 50 000 автомобила.


"Грейт Уол" в момента разполага с три завода, в които произвежда около 500 хил. коли годишно, но през миналата година е продала около 400 000. През май тази година компанията планира да пусне в експлоатация още един завод с капацитет от 1 млн. автомобила годишно. В строеж също така е и друг завод с капацитет 500 хил. коли.

   
Очаквайте утре представяне на гамата на "Грейт Уол", която ще се продава у нас

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на west7
    west7
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Нищо няма да се получи. Имаше китайски опит навремето в Англия скоро със СААБ и не се получи. С китайско мислене от 17 век в ЕС - не получается !

  2. 2 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Тия ако ми излязат с една четирицифрена цена за Волокс, що да не си купя един за градска кола?!?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  3. 3 Профил на vlad_m1
    vlad_m1
    Рейтинг: 521 Неутрално
  4. 4 Профил на vlad_m1
    vlad_m1
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#1] от "west7":

    Ами ако вземе, 4е се получи?

  5. 5 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Пет години гаранция?

    Уау...а дано.

    Ако е така понятието "китайска кола" ще придобие съвсем друго значение.

    Между другото едно време и японските коли са имали проблеми с качеството, и японците са копирали 1:1 американски и европейски автомобили...ама в един момент палачинката се е обърнала.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  6. 6 Профил на Тодор Ангелов
    Тодор Ангелов
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Мисля, че с тези пет години гаранция и една прилична цена, много фирми ще си сменят служебните автомобили!!!

    „До 9 септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст! След девети той направи съдбоносната крачка напред!“
  7. 7 Профил на dudo
    dudo
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#1] от "west7":

    Не бъди толкова сигурен. Тия китайци строят в момента над 10 000 км жп линии за влакове стрела. Даже и повече. Строят и 145 ядрени реактора. На мен ми се струва, че те мислят вече за 22-ри век, а ЕС още е в 20-ти по мъдруване и моткане. Тях, китайците, Конфуций и Лао Дзъ са ги научили да гледат поне 500 години напред и да бързат бавно.

    Мойта баба и тя все казва: Дудо, бързай винаги бавно, никога бързо!

    Дудо ви обича!
  8. 8 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "Athanatos":

    Ми май така ще стане...ама в евро.

    Иначе ето един форум със снимки на строителната площадка:

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=826216&page=32

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  9. 9 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#1] от "west7":

    Таман, и нащо е в 17 век, така че няма проблем.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  10. 10 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    До коментар [#5] от "NPaine"
    Именно!
    Южно Корейските също помним какви бяха -> Хюндай Пони и Деу Тико, а сега са сред лидерите по продажби.

  11. 11 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#5] от "NPaine":

    Обърнала се е...на 360 градуса. Европейските производители са технологични и иновативни лидери и до ден днешен. Разбира се, има по някой японски проблясък, но на фона на европейските си конкуренти това не се забелязва.

  12. 12 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1410 Любопитно

    *От "Литекс моторс" не скриват, че планират да станат лидер по продажби в сегментите, в които имат модели.

    Някой има нужда от незабавно премерване на температурата!

    *Той добавя, че компанията се надява държавата да подкрепи по някакъв начин проекта.

    Не се и съмнявам че парите на данъкоплатците 6те бъдат профукани по "целесъобразност" и потънат в джобовете на "правилните" другарчета.
    Справка - на времето МВР и други институции добре "подкрепиха" едни други напъни на мутации на Ровър да се установят у нас...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  13. 13 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1379 Любопитно

    Браво! Похвално...

    Както се казва - все от някъде се тръгва.

    Жената е покана за щастие
  14. 14
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:24 на 19/05/2011 от неговия автор.

  15. 15 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#12] от "B52":

    Нека има ефтини коли бе, нивата и датчията отдавна доказаха че пазар има... ако пикапа на китайците им е читав що да не стане лидер по продажби като работна кола? То амарока и наварата може да са хубави ама на тия цени са мутренско удоволствие в момента...

  16. 16 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 726 Весело

    В интерес на истината,колите са повече от прилични.
    В Африка ги карат,е не колкото Тойота но ги има .
    Джипките са здрави,пикапите са много здрави,е не колкото Тойота,но все пак.....
    При една прилична цена,имат 100% успех!

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  17. 17 Профил на west7
    west7
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#4] от "vlad_m1":
    Практиката и живота показват, че не получается! Другото са соц. мечти които се сринаха миналият век сами го знаете , на Ваш гръб се случи .
    /и контрабандни цигари с контейнерите от Китай да идват/

  18. 18 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    Няма свястна икономика без автомобилостроене. Успех, въпреки Гришата и китайците, успех....

  19. 19 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#11] от "gvaley":

    Това което казваш е вярно, но очевидно няма голяма тежест в реалноста.

    Най-големият производител на коли в света е Тойота.

    Най-много коли в света, а и най-вероятно в следващите 500 години, се произвеждат в Китай. На второ място е Япония.

    Аз също предпочитам немска кола...но времето на западните автомобилопроизводители отмина.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  20. 20 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1379 Весело

    До коментар [#11] от "gvaley":

    Ако съумеят да извадят продукция по-добра като качество и като цена от Дачиа ще бъде напълно достатъчно. Тук никой не ти прави паралели с БМВ, Мерседес и прочее.

    Повечето таралясници които се карат и то такива в най-ниския сегмент са: Рено Клио - Симбол или Талия или Форд Фиеста, заедно с Дачията. Първите се произвеждат в Турция, а вторите в Румъния. Има шанс да измъкнем малко пазар и за подобна родна продукция та било то под китайски бранд.

    Жената е покана за щастие
  21. 21 Профил на vlad_m1
    vlad_m1
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#17] от "west7":какво предлагатее?

  22. 22 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#20] от "bgpainter":

    И аз много се радвам, и съм приятно изненадан от петгодишната гаранция.

  23. 23 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 367 Неутрално

    "През май тази година компанията планира да пусне в експлоатация още един завод с капацитет от 1 млн. автомобила годишно"

    Е за първи път чувам за автомобилен завод с такъв капацитет, тва сигурно е колкото Младост и Дружба заедно по площ, като знам на БМВ заводът в Мюнхен колко е голям, а е за 300 000 коли годишно.

  24. 24 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#12] от "B52":

    Е това ни съсипва като икономика, а и като държава - сакън некой българин да не успее, да не би да си напълни гушата. Не че Гриша Ганчев е цвете за мирисане, ама такъв ни е матряла, такива са ни бизнесмените. Важното е, че се опитва да прави нещо, което другите бизнесмени не правят - не строи поредното голфигрище със спа комплекс, а строи автомобилен завод. Това е високоинтелигентно производство, което дърпа цялата икономика. Хи-хи по-горе правилно отбеляза, че без автомобилно производство няма свестна икономика. И съвсем нормално е българската държава да подпомага местното производство, като купува продуктите му. Смяташ ли, че е по-удачно да изнасяме капитал, като купуваме румънски или чешки коли?

    Gunter glieben glauchen globen
  25. 25 Профил на ahorra
    ahorra
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Малко се съмнявам защото в ЕС и САЩ е забранено да се движат автомобили от Чина тъй като дават много дефекти и са опасни както за пасажерите така и за околните спрямо изискванията за надежност и сигорност.

    ahorra
  26. 26 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Целия свят си изнася производството в Китай, че е по- евтино, а Китай си изнася производството в България. Ма иначе сме по- добре от маса държави в Европа

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  27. 27 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Екстра бе . Ще има и електромобили . Ако са на разумна цена, защо да не ги пробваме за в града ? Хем ще сме еко, хом ще бръмчим по-тънко .

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  28. 28 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1379 Весело

    До коментар [#22] от "gvaley":

    Тук е много важно да се отбележи какво ще влиза в тази гаранция.
    Автомобилчетата които споменах горе са най-вече на база Рено... изключвам Фиестата разбира се. Та понеже нямат кой знае какви екстри каквото и да им се счупи е все по горе-долу 5 лева. Интересно ми е само какви двигатели ще им вграждат на тези и ходовата част каква ще е като конструктивно изпълнение.

    Каквото и да си говорим 5 години да изкара подобна калинка ще си е направо подвиг.

    Жената е покана за щастие
  29. 29 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1379 Весело

    До коментар [#25] от "aorra":

    Гледай сега - Деу Тико и Дамас са забранени да се търкалят и из Европата, но в България ги има и то не малко. Пазар само в ЕС и САЩ ли има?
    Турците си произвеждат Тата на цена близка до подарък, но да си видял някъде тук да се кара такава, или в ЕС или в САЩ, па не знам да са тръгнали да затварят завода? Свят голям - пазари много. Достатъчно е тези колички да се продават на Балканите и малко по на север в прибалтийските републики примерно... както се казва - според джоба.

    Жената е покана за щастие
  30. 30 Профил на pachino
    pachino
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Успех на Ганчев и проекта! Китай имат толкова свободни пари в момента, че ако този проект се получи, България само може да спечели.

  31. 31 Профил на да защитим животните
    да защитим животните
    Рейтинг: 521 Любопитно

    http://www.reportingproject.net/underground/images/stories/over_Marlbor_yogurt.jpg
    http://www.reportingproject.net/underground/images/stories/Cigs_hidden_610.jpg
    40-футов контейнер с цигари (съдържащ 10 милиона пръчки) могат да се произвеждат в Китай само за $ 100,000, на улицата стойността на такъв контейнер контрабандно в САЩ е до 2 милиона долара. И въпреки че наркотрафикант може доживотна присъда, ако бъдат заловен, цигара фалшификатор получава шамар на китката - няколко години в затвора, или евентуално глоба.
    "Ставаме свидетели на гърчове през цялото време", казва PMI на Робинсън. През май властите на Обединеното кралство иззети над 20 милиона фалшиви Regals (на стойност $ 8.6 милиона), внесени от Китай в Саутхемптън. Също така този месец, испанските власти грабна 20 милиона фалшиви Marlboros - лъжливо описан като дюшеци - внос от страна на китайските пристанища на Chiwan и Shekou.
    http://www.reportingproject.net/underground/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=22
    В Китай, местни връзки и протекционизма си позволи известна степен на контрол: приятелска $ 10.000 почит, един митнически служител споделя, е действащо ставка за даване на подкуп на контейнер на пристанището Ксиамен през последните години. (И дори без заплащане, проверка цени в пристанища на Китай са с ниско 1-2 процента) Отвъд границите на Китай, въпреки че, контейнери са по-уязвими за откриване на външно прилагане на закона, много от тях са бдителни срещу фалшиви търговия.

    Да защитим животнитe !
  32. 32 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    И аз бях голям скептик, докато не се наложи наскоро да ползвам цяла седмица една дачия логан. Дърво! Още не мога да се отърся от шока. Никой не работи за без пари, даже румънците. Всяка екср

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  33. 33 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#4] от "vlad_m1":

    ДА ДА бе, ама НЕ !

    От години китайците се опитват да продават подобни боклуци в Германия, и всичките се оказаха тотален Флоп.

    ДА си чувал нещо за Euro NCAP - Тест ?

    http://www.euroncap.com/home.aspx

    Търси там "Грейт Уол", ако намериш ми се обади !


    http://www.bild.de/auto/2010/auto/china-auto-floppt-im-crashtest-14769074.bild.html

    Никоя от китайските "Марки-Плагиати" не получи (поне до сега) повече от 2 - * !

    "От "Литекс моторс" не скриват, че планират да станат лидер по продажби в сегментите, в които имат модели. Кирил Георгиев уточнява, че произвежданите в Баховица автомобила ще са предназначени за пазарите в Европа, в това число и за страните от ЕС и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания."

    Това твърдение е един грандиозен виц !

    тези жалки китайски боклуци са пълни с техниката от 70- години на миналия век, ако ги продават са жълти стотинки, може някой и да се прилъже !

    Renault / Dacia е моят фаворит !

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  34. 34 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#29] от "bgpainter":

    "Турците си произвеждат Тата ..."

    хаиде бе, Турците ли ?

    Не са ли индийците ?

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  35. 35 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 742 Неутрално

    и аз много се чудя как ще направят тази работа китайцит тук, че да е по-евтина и изгодна.
    значи частите ще ги товарят в китай, ще минават може би до солун на кораб и оттам до ловеч с влак, а до село баховица с камион?
    и след това готовите коли за износ пак на камиони до европа? поне на дунава да беше тая баховица...
    е не е ли по-лесно да ги сглобят в китай, където заплатите са по $200-300 (надявам се тук дават повече на тези момчета на снимката) и след това на кораба направо до ротердам?

  36. 36 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1379 Весело

    До коментар [#34] от "detchopora":

    Сори колега, мислех си за Тофас.
    Точно така Тата-та си е индийска

    Извинете за грешката

    Жената е покана за щастие
  37. 37 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 501 Весело

    до №29 явно не си много наясно какво представляват 3 те балтийски републики за които говориш, къде се намират и какво се продава и купува там....

  38. 38 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    За мен важното в тази новина е друго - за пръв път някоя по-голяма и сериозна компания отваря завод в България за автомобили (не броим москвичите и роувърското фиаско), което е много добро начало за страната. Което, ако тръгне сравнително добре от наша страна (тоест нашите техници и т.н. се справят добре) ще е супер база за навлизането на вече по-големи и сериозни компании, които да се комбинират с местните производители на части и накрая да имаме едно хубаво производство в България.

  39. 39 Профил на nemoest
    nemoest
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#33] от "detchopora":
    в Италия скъсват пазара с цени и 5 години гаранция джипове и пикапи на цени между 12000-20000 евро http://www.greatwall.it

    Maxime crudelis of Dominus castigati peccatum est stultitia. Res sacra est miser stultus
  40. 40 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Хора, не разбрахте ли, че една икономика без производство е пълна нула. Ако се пресегментират и от следващата година започнат и разработят производството на електромобили, било то и китайски, смятам, че можем да излезнем много бързо с едно гърди напред...

    АЗ
  41. 41 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#39] от "nemoest":

    "в Италия скъсват пазара с цени и 5 години гаранция джипове и пикапи на цени между 12000-20000 евро "...

    да да бе, скъсват го ама друг път ...

    1. колко продават годишно в Италия ?

    2. ако ги пуснат на тези цени при нас, колко мислиш че ще пласират ?

    3. Коли не се купуват само са това, че се дават 5 години гаранция.

    Hyundai дава в Германия също 5 години,
    и знаещ ли колко продават за година ?
    ~30.000

    VW дава 2 години гаранция, и продава над
    ~1.000.000


    Image е вълшебната думичка !


    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  42. 42 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#24] от "g_t":
    *Важното е, че се опитва да прави нещо, което другите бизнесмени не правят - не строи поредното голфигрище със спа комплекс, а строи автомобилен завод. Това е високоинтелигентно производство, което дърпа цялата икономика.

    Напълно съм съгласен ПО ПРИНЦИП!
    Попрочети доколко "интелигентно" производство планира въпросната мутра от Ловеч и тогава да викаме Ура!

    *Хи-хи по-горе правилно отбеляза, че без автомобилно производство няма свестна икономика.

    Така дем една алпийска държава в центъра на Европа хем няма автомобилостроене, хем има доста високотехнологични компании. Но да не "разводняваме", нал тъй?

    * И съвсем нормално е българската държава да подпомага местното производство, като купува продуктите му.

    Нормално е да има об6тествена поръчка (ако си чувал какво е) и СЛЕД ТОВА да се харчат парите на данъкоплатците!

    Нейсе, явно не се разбираме...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  43. 43 Профил на bulgarbulgar
    bulgarbulgar
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#1] от "west7":

    много ти разбира главата какво е китайското мислене. Сигурно много се чудиш как може толкова изостаналия китайски народ да си сглабя колите тук, а не ние нашите автомобили там. То май ние като високо интелигентни хора, живеещи с мислене от 21 век, нямаме автомобилостроене. Нищо. По други показатели ще ги бием китайците. Сега точно не знам кои са, но ... като се сетя ще ти кажа.

    А! Сетих се! Мързел и голямата уста

  44. 44 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#35] от "Камен":

    Не се чуди, "Made"- те in Bulgaria !
    Това е така да се каже, трикът на китайката, със български ма(ъ)де, че да видиж как ще ги лапат европейците !

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  45. 45 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#42] от "B52":

    "Попрочети доколко "интелигентно" производство планира въпросната мутра от Ловеч и тогава да викаме Ура! "

    Ами попрочел съм доста, вкл. и репортажи за първите пътни тестове на колите и отзивите са положителни. Хувърът го видях на живо в София и въобще не стои зле в общия поток автомобили, даже напротив. Е, по принцип по-доволен щях да бъда, ако Ролс-Ройс си пренесат производството тук, ама явно засега това е невъзможно.

    "Така дем една алпийска държава в центъра на Европа хем няма автомобилостроене, хем има доста високотехнологични компании. Но да не "разводняваме", нал тъй? "
    Тая алпийска държава случайно да не се слави с шоколадите си ? Или с часовниците, които прави от няклкостотин години? Дане би да се казва Швейцария? Щото ако нея имаш предвид, много ми напомняш на пенсионираните фатмаци, които дават същата Швейцария като пример, но за неутралитет и нечленуване в НАТО. Надявам се сам разбираш колко е нелепо сравнението между най-богатата и най-бедната държава в Европа.

    "Нормално е да има об6тествена поръчка (ако си чувал какво е) и СЛЕД ТОВА да се харчат парите на данъкоплатците! "

    Ами по една случайност съм чувал какво е обществена поръчка, участвал съм и съм печелил. Ако са верни ценовите параметри, които съм чувал, българският Грейт Уол не би трябвало да има проблеми да печели търгове с цената си.

    Gunter glieben glauchen globen
  46. 46 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#45] от "g_t":
    *Надявам се сам разбираш колко е нелепо сравнението между най-богатата и най-бедната държава в Европа.

    Разбирам, понеже живея в тази, другата най-...
    Колкото до фатмаците - пусто не успях да направя кариера в БНА и се уволних като прост войник...

    Примерът бе за да покаже че обоб6тения не могат да се правят, така, на едро.

    Нито Ролс, нито Ройс, нито друг идва... Аз започвам да вЕрвам на идването когато видя не6то повече от едно хале в село недалеч от Ловеч, в което се сглобява на и6леме стока 100% ПРОИЗВЕДЕНА извън БГ!

    *българският Грейт Уол не би трябвало да има проблеми да печели търгове с цената си.

    Цената е само малка част от разходите покрай притежаването на един автомобил. Това застраховки, това сервизно обслужване, това мрежа от дилъри...

    Не виждам смисъл; аз съм 100% за БГ автомобилостроене. Но не пореден мутренски проект. Преди ДаруКарс, сега...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  47. 47 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#46] от "B52":

    "Разбирам, понеже живея в тази, другата най-..."

    Радвам се за теб, че живееш в Швейцария. Жесток си направо. Аз пък живея в България и следя нещата по-отблизо и затова съм по-добре информиран.

    "Колкото до фатмаците - пусто не успях да направя кариера в БНА и се уволних като прост войник..."
    Примерът с фатмаците беше даден не с цел да те обидя, а защото наистина прогресивните сили във форума непрекъснато дават Швейцария за пример колко е хубаво една държава да е неутрална (разбирай - и България да е неутрална и ако може, да излезе от гадното НАТО). Е, малко има разлика, че Швейцария е неутрална от няколкостотин години и там се държат парите на света. И че неутралитета се поддържа с пари, много пари. Та същото е и с високотехнологичните продукти на Швейцария. Тя ги произвежда от няколкостотин години и няма нужда тепърва да се утвърждава като производител. А България има нужда от автомобилостроене, което да дръпне още една дузина отрасли в промишлеността.

    "Примерът бе за да покаже че обоб6тения не могат да се правят, така, на едро. "

    Ами точно ти правиш обобщения. Аз твърдя, че в случая Гриша Ганчев прави нещо, заслужаващо подкрепа и уважение. Нищо, че по принцип не ме кефи. Може нищо да не излезе в крайна сметка от целия проект, но за момента дава надежди.

    "Цената е само малка част от разходите покрай притежаването на един автомобил. Това застраховки, това сервизно обслужване, това..."

    Благодаря, че ме светна и по тоя въпрос. Това вече си е заяждане на дребно. Ти прочете ли, че ще има и 5 г. гаранция?
    Изобщо, аман от черногледство, особено дразнещо, когато идва от поредния преуспял на Запад бизнесмен, дето се опитва да каже "вие там в България нищо не правите и нищо не разбирате".
    Пожелавам ти да бъдеш здрав и да постигнеш още по-големи успехи в Швейцария!

    Gunter glieben glauchen globen
  48. 48 Профил на Cacafuego
    Cacafuego
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Стана ми любопитно що за коли правят китайчетата и се поразрових по форумите. Общо взето мнението е ,че ниската им цена си е съвсем основателна. Направи ми впечатление, че много от собствениците на такива коли се оплакват от съединителят, който се скапвал още през първата година.
    Не се надявайте на гаранционен сервиз - според гаранционните условия, износването на съединителя се влияе от стила на шофиране, поради което не се покрива от гаранцията.
    Цената им навсякъде е непостижима за конкурентите, но повечето настоящи собственици казват, че не биха си купили втори пъттакъв автомобил.
    повечето твърдения за лошо качество са преувеличени или дови вече са отстранени напълно. Освен това се ползват компоненти на други производители, двигателите на джиповете са Мицубиши, имат шасита на Тойота (не помня кой модел беше), електрониката им се прави от Бош.
    Моето мнение е, че автомобилът е китайска класика - чужди технологии (повечето от края на 1980-те), непретенциозна изработка и най-ниските цени (постигнати с типично китайски методи като тоя със съединителя). Може да имат пазарен успех, но ще им е трудно.

    Едно съобщение е новина, само ако някой не иска то да бъде публикувано. Всичко останало е реклама!
  49. 49 Профил на Мухльо
    Мухльо
    Рейтинг: 488 Неутрално

    На тия не им ли пречат монополите???

  50. 50 Профил на johnnyk
    johnnyk
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Държавата може много лесно да подпомогне завода. И това ще е от полза за всички. Всички правителствени коли да се купуват от завода и не да се внасят.

  51. 51 Профил на johnnyk
    johnnyk
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е най-хубавото нещо което може да се случи в БГ. Дай-боже повече такива начинания. Респект за хората които са готови да рискуват толкова много пари в дупка като нашата.

  52. 52 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#48] от "Cacafuego":

    Съдейки по силуета и дизайна „Волекс“ е с шаси на Тойота „Ярис“ и промените са основно в предната част и стоповете са леко изменени, разбира се към по-лошо. Тази огромна радиаторна решетка с хромирани елементи по никакъв начин не кореспондира с характера на автомобила, а дразни с грубите си форми и натрапчиви отблясъци.
    Аз също не мисля, че китайските производители в момента може да са конкурентни, заради все още твърде ниското си качество. Само че се влагат много пари и малко по малко се движат напред. Наемат и добри дизайнери и на последните автоизложения, особено това в Шанхай, се забелязват и интересни концепции.
    Така че както Хюндай преди години беше посмешище, а сега се превърна в сериозен конкурент на големите производители, така и от Китайските автомобили поне една-две от марките, според мен, ще успеят да пробият след време.

  53. 53 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1410 Весело

    До коментар [#47] от "g_t": Изобщо, аман от черногледство, особено дразнещо, когато идва от поредния преуспял на Запад бизнесмен...

    Бизнесмен?


    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK