Българска компания поема развитието на веригата "Сабуей" в Румъния

Българска компания поема развитието на веригата "Сабуей" в Румъния

© Цветелина Белутова



Регистрираната във Варна компанията "Сабуей Румъния", поема развитието на веригата за бързо хранене в северната ни съседка. Това съобщи съуправителят й Иван Тодоров. Неговото дружество "Сабуей България", също със седалище във Варна, държи правата за развитие на веригата у нас. Вторият съдружник и съуправител на "Сабуей Румъния" е Румен Радев. "Съвсем скоро, след окончателното структуриране на стратегията ни за работа, той ще оглави офиса на компанията в Букурещ, за да следи от близо оперативната дейност на ресторантите в Румъния", обясни Тодоров.


Според съуправителя на "Сабуей Румъния" през първата година ще бъдат развивани само ресторанти в Букурещ. "Там планираме да отворим 40 обекта за първите 4 години. В момента се наблюдава огромен интерес от страна на румънски инвеститори, каза още Тодоров. Забелязваме, че познаваемоста на бранда и очакванията на клиентите са на много по-високо ниво в сравнение с други източноевропейски страни. На 20 юли сме организирани семинар в Букурещ, който има за цел да ги запознае в детайли с изискванията на марката и стъпките по получаване на лиценз".


По думите на Тодоров целта на фирмата е да подбере надеждни франчайз партньори които живеят в града в който желаят да отворят ресторант. "Не е изключено да одобрим български инвеститори за работа в Румъния, но те трябва да имат румънски партньор на когото да поверят мениджмънта на ресторанта", каза още той.




През март т.г. "Уолстрийт джърнъл" съобщи, че "Сабуей" (Subway) са изпреварили "Макдоналдс" (McDonald's) по броя на ресторантите си и вече са най-голямата верига за бързо хранене по този показател в света. В края на 2010 г. компанията е имала 33 749 обекта в целия свят , докато основният и конкурент разполага с 32 737 ресторанта.


Според информация на "Уолстрийт джърнъл" "Сабуей" е отворил хилядния си ресторант в Азия като очаква силен растеж, генериран именно от международните си обекти. В момента веригата за сандвичи има повече от 24 хил. ресторанта в САЩ.


Компанията използва силна рекламна кампания заедно с отварянето на нови обекти по франчайзингов модел, което й позволи да генерира силен растеж. Освен това обектите им могат да бъдат и по-малки по-размер от тези на своите американски конкуренти.


В момента в България оперират 17 ресторанта с марката "Сабуей"- в София, Бургас и Варна, както и 2 сезонни обекта в Сл. Бряг. Скоро се очаква да бъде открит и първия обект от веригата в Пловдив. "От началото на юни започнахме да подбираме франчайз партньори и за по-малките градове, каза Иван Тодоров. Очакванията са до края на 2012 година да имаме 40 ресторанта в цялата страна".


Според Иван Тодоров, процедурата по поемане на франчайзингови парва е проста. Кандидатстването става онлайн или с писмо, заявяващо интерес към партньорство с компанията. Веднага след това "Сабуей" изпраща подробен пакет с информация за договорите и всичко, което трябва да се знае за начина, по който действа системата.


Следва задължителен 10-дневен период преди подписването на договорите. "Тази разлика във времето между получаването на договорите и тяхното подписване е условие, което трябва да гарантира, че франчайзингополучателят е имал достатъчно време да се запознае с всички условия и да се информира за бъдещата си работа", обяснява Иван Тодоров.


След подписването на договора се организира обучение. Ако във франчайзинговия договор има повече от един човек, през обучението трябва да минат всички. При доставката на оборудването за ресторантите фанчйзингополучателите получават отстъпка. За цялата система на "Сабуей" по света то се изработва от компанията "Дюк" (DUKE), която работи и за друга голяма верига за бързо хранене - "Бъргър кинг" (Burger King). "Сабуей" предлага и разсрочено плащане на оборудване при откриването на всеки следващ ресторант след първия. "Този вариант обаче не е особено изгоден, тъй като лихвата при разсрочване е висока в сравнение с това което можем да получил от местна банка", казва Тодоров.


Минималната инвестиция във всеки обект е 100 хил. долара, а максималната - 210 хил., като сумата зависи от квадратурата на помещението. Първоначалната такса за франчайза е 7500 хил. евро за нов ресторант и 3750 евро за всеки следващ обект. При компанията майка отиват още по 8% от седмичния оборот на всеки от ресторантите.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    браво, позитивна вест

    Времето е наркотик, много от него убива.
  2. 2 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Всеки който инвестира в бизнес свързан с ресторанти в Румъния ще спечели. Техните са на по ниско ниво като интериор и потдръжка, а и кухнята им не е добра...

  3. 3 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    леко съм изненадан , повечето световни компании оперират у нас през Румъния а това точно обратното

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  4. 4 Профил на All in your head
    All in your head
    Рейтинг: 8 Неутрално
  5. 5 Профил на legalize_it
    legalize_it
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Браво.. веднъж и ние да сме по-първи ... вместо всичко да идва в у нас от Гърция и Румъния ... УСПЕХ





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK