Договорени са 90% от европарите за железниците

Договорени са 90% от европарите за железниците

© Красимир Юскеселиев



Днес беше подписан договорът за модернизация на жп участъка от Септември до Пловдив, с което вече са договорени на 90% евросредствата за железопътната инфраструктура, предаде агенция "Фокус".


Бюджетът за развитие на жп инфраструктурата по оперативна програма "Транспорт" е договорен изцяло и дори преизпълнен, показват данните в информационната система за еврофондовете ИСУН. При бюджет от 1.1 млрд. лв. са договорени 1.4 млрд. лв. към 15 юни 2011 г., сочи ИСУН. В същото време разплатените средства възлизат на 113 млн. лв.


Проектът за модернизация на жп линията Септември - Пловдив е на стойност 200 млн. лева и се финансира със средства от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет.  Обектът е разделен на три позиции. Първата е модернизация на жп отсечката Септември – Пазарджик, включително и на гарите Септември и Пазарджик. Изпълнител е консорциум "Свителски – РВП Кьоне", който спечели търга с цена от 57 млн. лв. без ДДС. Втората позиция е за модернизация на жп отсечката Пазарджик – Стамболийски, като са включени и гарите Огняново и Стамболийски. Изпълнител на проекта е дружеството "Ай Джи Ей железопътна инфраструктура", което спечели поръчката с цена от близо 50 млн. лв. без ДДС. Третата позиция е за модернизация на жп отсечката Стамболийски - Пловдив и на гара Тодор Каблешков. Изпълнител е "Порр Бау". Австрийската компания спечели търга с цена от близо 51 млн. лв. без ДДС.




След изграждането на железопътната инфраструктура трасето ще позволява скорост на движение на пътническите влакове от 160 км/ч, а на товарните влакове – 120 км/ч. При необходимост скоростта може да достигне и 200 км/ч, ако се използват влакове с накланящи се кошове.


Изграждането на жп участъка от София до Септември ще стане през следващия програмен период на ЕС 2014 - 2020 г. 


С реализирането на модернизацията на жп участъка Септември – Пловдив България ще изпълни още един от ангажиментите си за развитие на жп инфраструктура и постигане на европейските стандарти, каза Милчо Ламбрев, генерален директор на държавното предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура", след подписването на днешните договори с изпълнителите. 

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK