Над 3000 строителни фирми са заличени през последните четири години

Над 3000 фирми са били заличени от регистъра на строителната камара за 4-те години на съществуването му. Най-много фирми са отписани през миналата година - 1270, докато тази те са двойно по-малко. Това съобщи доц.Георги Линков, зам.председател на Камарата на строителите.


Към момента регистрираните строителни фирми в камарата са 4489. Вписването в централния професионален регистър на камарата е задължително условие за да работи компанията легално на пазара.


"Голяма част от търговците напуснаха храма, усещайки задаващата се буря", обрисува ситуацията със заличените компании доц.Линков. По думите му усещайки идващата криза конюктурно създадените фирми в годините на строителния бум през последните две години не са подновили регистрацията си по различни причини. Въпреки, че броят им намалява почти двойно през тази година според доц.Линков не може да се каже, че "сме в състояние, в което подводницата излиза на повърхността, за да зареди батериите с кислород". Причината е, че голямата част от търговците в бранша са отпаднали в предишните години, а сега идва ред и на самите строители, каза доц.Линков. Ефектът от отпадането на компаниите в сектора е, че над 100 хил. строители са останали без работа, каза инж. Светослав Глосов, председател на камарата на строителите.




Другата тенденция, която се наблюдава в последните две години е пренасочването на строителните фирми от сградното към инфраструктурното строителство. "Независимо, че има спад през първите три месеца на обема на строителство в публичния сектор, браншът разчита на него и надеждите ни са за по-голям процент на усвояване на евросредствата за инфраструктура", коментира инж.Глосов. По думите му забелязва се и някакво раздвижване в сградното строителство. Разчитаме още и на големите енергийни проекти като АЕЦ "Белене", петролопровода Бургас - Алексндруполис и газопорвода "Набуко", каза Глосов.


Засега обаче по думите на Глосов "данните са обезпокоителни". Обемът на строителството продължава да намалява, като тази година прогнозата е за около 9.9 млрд. лв. при 11.7 млрд. лв. за 2010 г. "Очакваме спадът да спре до края на годината", каза инж. Глосов.


България е трета по намаление на новото строителство в Европа през май на годишна база, показват данните от Евростат. Страната отчита понижение 16.5% спрямо същия месец на предходната година, като с по-ниски показатели от нас са само  Испания (17.3%) и Словения (30.1%). България беше на второ място по понижение в строителния сектор през април със спад на годишна база от 22.8%. Заедно с данните за май това е шести поред месец на понижение. Сред страните, които са подали информация до Евростат, девет отчитат спад, докато в пет има регистриран растеж, като най-голям е в Полша (24.7%), Швеция (11.2%) и Германия (8%).

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Статия без смисъл. Всичко това е известно отдавна.

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  2. 2 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1494 Любопитно

    Инж. Светослав Глосов да сподели колко % от тия 11.7 млрд. за 2010 г. се падат на Главболгарстрой, Трейс, и още пет-шест любими на всички власти фирми?! Видният партиен деятел Пешов си купи първата посочена фирма за 5 лева, но сега явно добре си плаща където трябва, за да строи всички любими на Премиера обекти като Спортната зала, Южната дъга, Тракия и десетки по-малко известни, но много паралйиски обекти.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  3. 3 Профил на ostar
    ostar
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Вярно безсмислена статия.Тази форма и ръководство на Строителната камара обслужва само егото на Пешов. Около него "уморени " строителни бизнесмени или амбициозни за снимки и изяви такива. Просто за много нормални строители на пазар като нашия работа и обекти няма и няма да има при тези цени по търговете.
    Какво все пак се случи с Операция " Спокойствие " при Трейс на Тракия. Потулиха ли се вече нещата , та ди си возим спокойно претоварените камиони ?

    ostar




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK