Apple удвои печалбата си за тримесечието до 7 млрд. долара

Apple удвои печалбата си за тримесечието до 7 млрд. долара

© Reuters



Apple отново демонстрира силни финансови резултати като отчете почти двоен ръст на печалбата и приходите си през третото фискално тримесечие. Причината е в силните продажби на смартфоните iPhone и таблетите iPad.


Печалбата на компанията от Купертино се увеличи от 3.25 млрд. долара до 7.31 млрд. долара на годишна база. Приходите скочиха с 82% до 28.57 млрд. долара. Брутният марж на печалбата също се увеличи от 39.1% на 41.7%. След обявяването на финансовите резултати акциите на Apple се увеличиха с 4.8% до 395.34 долара.


Резултатите на Apple идват независимо от факта, че доминиращата позиция на компанията на основните й пазари – тези на смартфоните и таблетите, започва да намалява, пише "Уолстрийт джърнъл". Конкуренцията в лицето на Samsung, Motorola, HTC и други устройства, които използват операционната система на Google – Android се увеличава. Това доведе и до много съдебни спорове за интелектуална собственост и патентни права.




Въпреки това Apple отчита най-силните си продажби на мобилните устройства iPhone и iPad в своята история, заяви финансовият директор на компанията Петер Опенхаймер.


Продажбите на смартфоните iPhone достигнаха 20.3 млн. броя през тримесечието като очакванията на експертите бяха от порядъка на 17-18 млн. броя. За същия период миналата година компанията е реализирала продажби от едва 8.4 млн. смартфона.


При таблетите iPad Apple отчита утрояване на продажбите от 3.3 млн. броя до 9.25 млн. устройства. По думите на Опенхаймер компанията е успяла да продаде "всеки възможен iPad".


За сметка на това е регистриран 20% спад при реализирането на музикалния плеър iPod. Компанията отчита продажби от 7.54 млн. броя през тримесечието.


Apple обяви сравнително консервативни очаквания за настоящето тримесечие, което приключва през септември. Прогнозите, че през този период ще бъде пуснат нов продукт, могат да забавят продажбите на настоящите, коментират анализаторите. Подобно е и становището на компанията, като обявиха, че планираното "преминаване към нов продукт" през четвъртото (фискално) тримесечие ще удари продажбите през септември.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK