Печалбата на Coca-Cola скочи с 18% през второто тримесечие

Печалбата на Coca-Cola скочи с 18% през второто тримесечие

© Reuters



Най-големият производител на безалкохолни напитки в света Coca-Cola отчете скок на печалбата с 18% през второто тримесечие, като основният мотор за растежа са добрите продажби в Латинска Америка и Азия.


Нетната печалба на компанията се увеличи до 2.8 млрд. долара през второто тримесечие, като през същия период на предходната година тя е 2.37 млрд. долара.


Построяването на нови мощности в развиващите се страни и пакетирането в по-доходоносни размери и опаковки успяха да компенсират по-малките приходи от САЩ. Оперативните приходи се повишиха с 13% в Латинска Америка и с 15% в Евразия и Африка




"Изненадата е не, че има ръст на международните пазари, а по-скоро темпът им на растеж", коментира Филип Горам, анализатор в Morningstar, цитиран от "Блумбърг". "Coca-Cola инвестира в дистрибуцията в развиващите се пазари и печели повече продажби от това."


Общо продажбите се увеличиха с 47% до 12.7 млрд. долара. Обемът на продажби в Китай нарасна с 21%. Компанията се опитва да засили печалбата си в страната като предлага по-малки бутилки, които генерират по-големи приходи на литър и същевременно са по-достъпни за потребителите.


"Потребителите ни казват, че искат по-голямо разнообразие от продукти", заяви изпълнителният директор на компанията Мухтар Кент. "Ние успешно прилагаме тази стратегия в Латинска Америка и в части от Евразия, но не навсякъде."


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK