Идеите за бъдещето на БДЖ на правителството и синдикатите са се сближили

Идеите за бъдещето на БДЖ на правителството и синдикатите са се сближили

© Анелия Николова, Капитал



Синдикатите и правителството са доближили позициите си за развитието на БДЖ и в четвъртък следващата седмица преговарящите отново ще имат среща при премиера Бойко Борисов, за да продължат разговорите, съобщи БТА. Според синдикалистите вече се навлиза в "същинската част на преговорите" и след днешната среща.


На нея е била представена справка за дълговете на държавните железници – според думите на финансовия министър Симеон Дянков те са 771 млн. лв. Те са натрупани от 1995 до 2006 г. Покриването минимум на лихвите от старите заеми е условието, поставено на БДЖ, за да може компанията да получи заем от Световната банка. Преди няколко дни самият Дянков съобщи, че спирал подписването на договора за кредита заради огромните дългове на превозвача, които не се обслужват от 2008 г.


Покриването на задълженията означава увеличаване на приходите на дружеството, което отново постави на дневен ред съкращения на персонал и закриване на губещи линии. Това е основната причина за недоволството на синдикатите, които заплашват със стачки.




След днешната среща е станало ясно, че до средата на ноември трябва да бъде подписан договор с "Автомобилна администрация" за транспортната схема. По нея пътниците от губещи линии на влаковете трябва да бъдат превозвани с автобуси. Така например ако пътническата линия Червен бряг – Шумен е губеща, тя ще се закрие и вместо с влак БДЖ ще вози пътниците с автобуси.


До следващата среща при премиера синдикатите и представителите на БДЖ ще продължат разговорите си, "до намирането на взаимноизгодни параметри", според транспортния министър Ивайло Московски, цитиран от БТА. Той смята, че кредитирането на БДЖ може да се случи. 


Московски е потвърдил за изчезналите 1000 товарни вагона на БДЖ, за което съобщи самият той във вторник. По официалния доклад на на главната дирекция "Криминална полиция" кражбите са се случвали в продължение на седем-осем години. За изчезването на вагоните са подадени сигнали и в прокуратурата, и в Агенцията за държавна финансова инспекция.


Малко по-рано, на 30 септември беше взето решение за приватизация на "БДЖ-Товарни превози", която е част от "Холдинг Български държавни железници". Дружеството държи около 80% от пазара на товарни превози у нас и е сред малкото звена на холдинга с подобряващи се резултати. За първото полугодие загубата му е намаляла до 3.3 млн. лв. при 9.56 млн. лв. преди година. Към края на юни приходите на "Товарни превози" са се увеличили с близо 30 млн. лв. до 85.9 млн. лв. Ръст обаче има и на разходите - от 66.7 млн. на 89.3 млн. лв. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pavel1989
    pavel1989
    Рейтинг: 883 Неутрално

    И БГ имало синдикати??? Баси майтапа!!!

  2. 2 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Синдикатите по принцип са доста паразитно формирование, а за тези в БГ пък въобще да не говорим. Нещо средно аритметично между мутренска шайка, мафиотска група и алчна за пари банда....

  3. 3 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Доста механично (за де на казвам тъпо) е да се заменя жп транспорт с автобуси. Ако се променя Транспортната схема (а това трябва да се направи), трябва да се даде приоритет на железопътния транспорт пред автобуснния. Както и да се съчетават двата вида на възловите гари. В Случая Червен бряг - Шумен например, трябва да се търси по добро разписание, да се проучат потенциалните пътникопотоци, защото настоящите са изкривени заради фаворизирането на Автобусите, да се мисли за връзки между двата вида транспорт и в крайна сметка д асе получи удобен транспорт между двете населени места. Добре е също така да се мисли за локомотиви, които да с оразмерени да возят 1-2 вагона, а не като сега локомотив за товарен влаг да вози два вагона.
    Основното, което трябва да се разбере от всички е, че в момента пътникопотока не става за анализ, защото хората са изгонени от влаковете. Основните причини са:
    1. Лошо разписание, което на места е съобразявано с мастодонти като Кремиковци, но две години след фалита на предприятието нищо не е предприето за да се промени разписанието. Влаковете се ползват основно от служители на желзницата (превозвач и инфраструктура) и оставам с впечатлението, че това е причината да не се предприемат каквито и да е промени.
    2. Със силата на 1-во мизерните влакове. С малки изключения влаковете са мръсни и гадни за пътуване.
    Решението и на двата проблема е в ръцете на дружествата и на министерството на транспорта и не изисква никакви допълнителни инвестиции. Просто трябва съответните хора, по-възможност по-малко, но по-компетентни да си свършат работата. Останалото е сериозна и смислена инвестиция в подвижен състав и квалификация на персонала. Тук е нужна обаче много съвест и отговорност, с каквато се доказа, че в България никой не разполага.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  4. 4 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1196 Гневно

    "Дружеството държи около 80% от пазара на товарни превози у нас и е сред малкото звена на холдинга с подобряващи се резултати. За първото полугодие загубата му е намаляла до 3.3 млн. лв. при 9.56 млн. лв. преди година."

    Че то това дружество е с толкова подобряващи се резултати, че може да се даде за пример на световната икономика.
    Дане би в него да е влязал някой исполин на мисълта, някой нов Стив, който да предизвика глобална промяна на товарните превози у нас?!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  5. 5 Профил на jamm
    jamm
    Рейтинг: 583 Разстроено

    Предпоследния абзац е уникален. Мисля, че успешно може да се копи-пейства на всяка криминална новина.

    От него разбираме, че Московски е потвърдил това, което по-рано е съобщил. Криминална полиция пък установила, че кражбите са за 7-8 годишен период, но сигурно им трябват още 7-8 години, за да разкрият престъпните канали.
    И за гранд финале - подадени са някакви сигнали до компетентните органи, но по-скоро го разбирам като "от умрял писмо чакаме".

  6. 6 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 846 Любопитно

    Губещи линии защото инфраструктурата е НЕГОДНА !!!!!!!!! София - Плевен : 3 часа !!! СРАММММММММММММ.

    Ще ми се фука оня малоумник с магистрали,за 2 години да сме чули проектиране на нови ж.п.магистрали? Да се е сетил тоз тарикат да поръча проектиране на ж.п.тунели при Вакарел и Петрохан за да скъси и намали времетраенето и пътя до Видин и Пловдив (тоест - Инстанбул и Бургас). НЕ, НЕ ГО Е УЧИЛ В ВИПОНД !

    и най-умният си е малко прост....
  7. 7 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Какви синдикати, какви пет лева?! Банда сговорджий, хрантутени от глупаците, все още техни членове и още от не знам кой! Докато докторите ги ръководеха, все пак им се чуваше гласеца! Христов почина, лека му пръст, Тренчев бе избран насила и сега се покрива! А политиката в транспорта - българска работа! Цял свят модернизира ж.п. превозите, а в България ги заменяме с автобусни! Отново алъш-вериш за Лукойл и за мафиотчетата превозвачи!

  8. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    А какво става с изчезналите товарни вагони?Според едни медии няма 500-600,а според други цифрата е около 1000?!

  9. 9 Профил на erangelov
    erangelov
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Това е целта на всички генерални директори на БДЖ от Ангел Димитров, Вилхем Краус, Владимир Дунчев, Олег Петков... ако съм пропуснал някой моля да ме извини. Колкото до статията някой погледна ли картата на България да види къде е Червен Бряг и къде е Шумен? Все едно от Пазарджик до Бургас. За синдикатите е по-важно да съкратят влакове отколкото администрация

  10. 10 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    Е ако въврвите по пътя на приватизацията на малкото печеливши дейности в БДЖ, не се чудете че "останалият" БДЖ ще затъва все повече.....
    БДЖ очевидно трябва да си остане държавна фирма на дотации, както полицията или отбраната....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  11. 11 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    770 млн задължения досега. Кражби - огромни... Къде са спали контр. органи досега??? Да се реже месо - да се съкращава тотално и никакъв заем. Щото следващия заем ще трябва да е 1 млр....

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Синдикатите няма да имат нищо против автобуси. Условието ще е да се спазва софийският пример: автобусите да са така на около 40 години, че един откраднат бидон нафта да се разпределя на разход 100 л/100 км, а не 25 л/100 км, колкото е на новите

  13. 13 Профил на Джони Ди
    Джони Ди
    Рейтинг: 405 Гневно

    "Транспортна схема" ??? в социализма ли живеем ??? да се пуснат конкуретнти автобусни линии от София до Ихтиман, Пазарджик и други места, докъдето се ходи предимно с влак и след три месеца ще стане ясно кои линии са излишни. БДЖ отдавна е във фалит и бандитите синдикалисти и лапачите от правителството се чудят как да попилеят още милиони, взети от Световната банка.
    На Дянков пак ще му запушат устата, и още години ще гледаме кремиковски сценарии. ... най-добре е Дойче Бан да дойде





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK