
© Николай Дойчинов
Мотрисите "Сименс" бяха купени през 2005 г. със заем от KfW, който не се обслужва редовно.
БДЖ може издържи на стачка само 10 дни", съобщи пред БНТ председателят на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.
Ако протестите продължат по-дълго, компанията ще изгуби трайно своите пътници и може да фалира, прогнозира шефът на компанията.
Владимиров съобщи, че натискът на кредиторите към ръководството на компанията се е засилил заради стачката. Министърът на транспорта Ивайло Московски е извикан в Германия заради нея, тъй като част от риска по кредита за покупката на мотрисите "Сименс" е поета от Берлин. "Може да му връчат документи и да му кажат: "БДЖ Вървите към фалит, искаме си мотрисите," прогнозира Владимиров.
Фотогалерия: Стачката на БДЖ >
Освен това преди два дни е получено писмо и от облигационерите, които искат списък на всички заложени активи с документи за актуално състояние. "Знаете какво означава това, вървим с уверени крачки към фалита и стачката ни тласка в тази посока", коментира шефът на борда.
Електрическите влакове "Сименс Дезиро" бяха купени през 2005 г. със заем за 156.5 млн. евро от германската банка KfW и са залог по него заедно с хале във Варна и четири почивни бази. Още през октомври банката уведоми БДЖ, че ще търси купувач за мотрисите и активите, с които е обезпечен кредитът.