България няма да може да плати на Германия заема за мотрисите "Сименс"

България няма да може да плати на Германия заема за мотрисите "Сименс"

© Надежда Чипева, Капитал



България няма да може да се разплати с кредиторите от германската  банка KfW по заема, с който през 2005 г. бяха купени мотрисите "Сименс Дезиро" за българските железници. Това се разбра от думите на премиера Бойко Борисов в интервю за Би Ти Ви тази сутрин.

Премиерът подчерта, че министърът на транспорта Ивайло Московски е пратен в Германия "днес, утре, вдругиден" да се договори с кредиторите за разсрочване на задължението. На въпрос какво ще се случи, ако не се договори конкретно, Борисов отговори: "Ами, 150 милиона евро, или 300 милиона лева, директно канцлерът Меркел трябва да ги предвиди в бюджета на германското правителство, защото ние няма да можем да ги платим".


Германското правителство е гарант по част от българския дълг.


На последващ въпрос "сега как ще се покрие, ако кредиторът поиска", Борисов отговори: " Не знам, не знам. Нека да кажат тези, които излизат на стачка."


Заемът не се обслужва от 2010 г. и има опасност германската банка да си прибере петдесетте влака.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (159)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално
  2. 2 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Ми то правителството на ББ се харктеризира най- вече с "Не мога". Все "не може" нещо... бати и некадърниците

  3. 3 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Ама за тъпата зала наби 100 милиона и за още куп глупости. Направо не знам какво да му кажа на тия ръмбел.

  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2487 Любопитно

    "днес, утре, вдругиден" да се договори с кредиторите - кой ли кредитор може да се договори ТАКА?!?

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  5. 5 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Държавата или държавната фирма БДЖ не може да плати?

  6. 6 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Заемът не се покрива от 2010 година? Ами... Явно не са от вчера нещата и не е виновна "новата криза", ами е по времето когато бяхме излезли от кризата.
    Или не бяхме излезли, ами излизахме.
    Обърках се от толкова информация. Дали наистина бяхме излезли от кризата преди изборите преди месец.

    Ще изчакам следващото интервю. То ще е по случай футболист на годината. Та може би тогава ще има яснота.

  7. 7 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 533 Любопитно

    [quote#3:"lol"]Ама за тъпата зала наби 100 милиона и за още куп глупости[/quote]
    То тука не бюджета, а БДЖ трябва да ги плати.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  8. 8 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Хранилката БДЖ се разпада.

  9. 9 Профил на Alexander Lazarov
    Alexander Lazarov
    Рейтинг: 488 Гневно

    Хаха, и стачкуващите му виновни за некадърното управление на БДЖ...

    rm -rf /bin/laden
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    Хехехе, стачниците са виновни, иначе щеше да има пари за заема

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 861 Весело

    При такава 'стабилност' и толкова 'строителни' успехи - що така бре г-н Премиер?

    а номерът,че за УСПЕХИТЕ отговаряте Вие,а за провалите е виновен Станишев - тази песен пред Цветанов и Цацева пред нас не върви

    а за мотрисите, резни на Цвъки 300 милиона, харчът ще е по смислен отколкото на милиционери да ги даваме.

    и най-умният си е малко прост....
  12. 12 Профил на angel04
    angel04
    Рейтинг: 221 Неутрално

    След като БДЖ си е купило влаковете, не е ли редно да печелят от тях и да си обслужват кредита? От къде накъде ние (бюджета) ще плащаме, питам те лолчо?

  13. 13 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Интересно, много интересно. България няма да може да плати на Германия заема за мотрисите "Сименс". Но за хеликоптери, самолети и корвети МОЖЕ ?!?!?

  14. 14 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 544 Неутрално

    ми да си вземат, още един ''+'' за ББ, да му се трупат така.....

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  15. 15 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1358 Разстроено

    жалко за единствените сносни влакове, които имаме

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  16. 16 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 648 Весело

    Да ги прибира влаковете барабар с държавата. По добре германска колония, отколкото руска !

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  17. 17 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#11] от "kardinalat":

    Май няма да може да плати и влоговете на хорат в банките ,,, Стабилната държава май потъна за 2 години Боко за това чака някой да му иска оставката и да изчезва ,,

  18. 18 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Боко, вади парните локомотиви и въглищата. А БДЖ-то да търси огняри. Не са дорасли още за съвременни европейски влакове.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  19. 19 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#12] от "angel04":

    БДЖ не е частна фирма доколкото знам а държавна. Ръководстово се назначава от държавата. И освент това влаковете не бяха купени щото някой в БДЖ е решил а си бяха с знанието, разрешението и позоволението на министерски съвет и парламента.

  20. 20 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    от как Боко е премиерин бедна България е платила на Русия за гьола Белене над 300 млн евро. Това за 2г и половина. А дълговете на БДЖ се трупат от много време.
    Иоще един въпрос-Планът за съкращения в БДЖ е бил на бюрото на Борисов преди година и половина. Защо тогава не го е приел? И защо го приема сега?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  21. 21 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Гневно

    Некадърната от години управа на БДЖ да ги плаща, не стачниците!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  22. 22 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Проблемът на България и българите е че акцептират неточни данни (изказвания), неизпипана работа...

    Не става дума за държавта България, а за държавната БДЖ.

    Не става дума за Германия, а за държавната KfW (най-големият кредитор в света - никой друг не е в състояние на финансира огромни проекти)...

    В Германия ако Меркел се изкаже малко неточно - направо я линчуват...

    Ако тя направи такова изказване - направо я свалят...

  23. 23 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 640 Весело

    И ся ко праи'м?

    Не може, а?

    А приза за Футболист на годината може да го вземаш..

    Ех , пуста неокастрена...

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  24. 24 Профил на ec
    ec
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Защо така? Няма ли герберския премиер-слънце да се бръкне и да изкара нужното, както според него изкарва от джоба си, за да раздава пенсии?

  25. 25 Профил на f.s.m.
    f.s.m.
    Рейтинг: 541 Весело

    Спокойно бе, ще измисли. Той за стадиона измисли, за Левски измисли, за магистралите даде, сега за едни 150 М.
    Само защо не е пратил и Стоичков с Московски ???

  26. 26 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1349 Весело

    "Заемът не се обслужва от 2010 г. и има опасност германската банка да си прибере петдесетте влака."
    ..................
    Е, те значи още тогава са теглили чертата и са пуснали БДЖ в киреча.
    За какво да обслужват заем, след като са решили да фалират БДЖ - то, изкушиха се все пак да направят добре познатият стар пирует, пък няйои хора ми разправяха, че преходът бил вече свършил, а !
    Прехода може и да е свършил за теб и мен, ама за предходните настринки ходжи, братчеди и хитри володйовци с каксет и потури - не е .

    nemo malus felix, minime corruptor.
  27. 27 Профил на rumenvl
    rumenvl
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Я колко удобно извинение стана стачката за Министерството на Транспорта, Управлението на БДЖ и Премиера на тема защо вече една година (забележете една астрономическа година както излиза от статията) БДЖ не обслужва своя кредит.
    Разбира се виновни са работниците не управлението.

  28. 28 Профил на Barionas
    Barionas
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#25] от "f.s.m.":

    Да де само , че не зная къде са тия магистрали . Прибра си кинтите и толкоз . За залата също .

  29. 29 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Щом "Заемът не се обслужва от 2010 г...", значи не "тези, които излизат на стачка" трябва да казват". През 2010 Тиквата вече осмърдяваше държавата от премиерския пост.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  30. 30 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 854 Весело

    Синдромът Симеон II се проявява с пълна сила - след мен и потоп. А дали кредиторите няма да пожелаят да са изкъсо запознавани с оздравителния план, или направо ще си вземат мотрисите и ще върнем БДЖ ощве 50 г. назад.

  31. 31 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#22] от "totilas":

    Меркел не е кукла на конци и се съобразява единствено с германските икономически приоритети и цели.
    Борисов е "избран" от манипулирана нация, на която и е забранено да назопве своите си икономически и политически приоритети и цели.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1349 Любопитно


    Тия се оляха обаче. 2-и мандат ли? Трънки.И ако немците си вземат с право собствеността ( 50 влака), а в Сърбия 2000 вагона дето се били изгубили ужким се нарежат на скрап,
    и " нашите" ще направят не Голям шлем, ами Бол проблем. Проблем за матряла , де, не за тях и автопревозвачите, нали се сещаш.
    Едно време на всеки площад имаше лозунги, като нпр. :
    "България - безядрена зона". Днес ще е по - актуално:
    "България - транзитна зона".
    Рашките си строят тръби, гърците си смучат евтин петрол, Бургаският залив става развъдник на нови видове раци - мутанти, БДЖ - няма, през България само минават влакове на чужди държави, ТРАНЗИТ, като Ориент експрес, през прозорците на който ще ни наблюдават с ококорени очи любопитни хомо сапиенс,
    а българите ще се прибират само за лятото, на почивка.
    През останалото време ще се чува из цялата страна отдавана изчезнали азиатски диалекти, хрупкане и пращене на челюсти откъм Жълтите павета, и вой , глъч - старчески и писъци откъм българските гета в големите градове.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  34. 34 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#5] от "prirodata":

    БДЖ не може да плати. Щото служителите му го крадат от вътре, а сега стачкуват. Просто някои форумци отказват да приемат действителността и за всичко им е криво правителството.
    А аз не желая от данъците ми да се плащат пари на корумпираните служители в БДЖ дето на всичкото отгоре стачкуват.

  35. 35 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 808 Неутрално

    БДЖ НЕ Е БЪЛГАРИЯ!!! Много моля дневник да се поправят моментално! БДЖ е компания верно държавна не частна но не е Б-я! Ккато частни компании банкрутират и фалират така и държавна може да фалира пример кремиковци дено накрая имаше 3 милиарда дългове но БДЖ не е Б-я!

    Аз като данъкоплатец не дължа нищо нито на кредиторите на БДЖ нито на никой както и останалите данъкоплатци!

    пс АПропо Валентин Николов заяви че БДЖ дори не е отписало дълговете си от кремиковци тоес тдълговете на БДЖ нараства вече на д1 милиард лева!

  36. 36 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Стачката на синдикатите в БДЖ е БЕЗУМНА, БЕЗОТГОВОРНА и САМОУБИЙСТВЕНА, която може да има само един изход за фирма изпаднала в неплатежоспособност и губеща пари - ФАЛИТ! Закриха 160 влака с по 4-5 пътници, но благодаление на безумната стачка на синдикатите сега има нови влакове които се движат с по 4-5 пътника! Ако стачката продължи още 10 дена вместо 2хиляди ще се съкратят 5-6 хиляди души ако въобще БДЖ оцелее! Но това е демокрацията и при нея хората имат право дори на самоубийство! Синдикатите играха на всичко или нищо, но при 800 милиона лева дългове е нищо. За разлика от Гърция БДЖ НЯМА кой да я спаси.

    Стачката в БДЖ трябва да получи приза "ГЛУПОСТТА НА ГОДИНАТА" за 2011 година! Нали в края на годината раздават подобни призове!?! Една фалирала компания с нед 800 милиона лева дългове вместо 3 хиляди ще си отидат 23 хиляди души благодарение на синдикатите!


    Сега вместо 2000 уволнени ще има 20 000 на улицата! Лошото е че те идват пак на гърба на данъкоплатеца в социалното министерство на помощи от нашите данъци пак и отново. И без да съм Ванга мога да прогнозирам ФАЛИТ на БДЖ до коледа най-късно! За щастие този път няма да се повтори случая КРЕМИКОВЦИ и данъкплатеца няма да пие една студена вода тъй като много малка част от дълговете са държавно гарантирани! БДЖ няма начин да има активи за 800 милиона лева което е кофти за кредиторите! След фалита частните компании ще поемат бизнеса с товарните превози, а автобусите ще поемат пътниците уин-уин всички печелят! Включително данъкоплатеца тъй като тия 200 милиона лева които наливахме на година в БДЖ сега могат да бъдат насочени към сектори с висока добавена стойност като интернет инфраструктура зелена енергия електромобили иновации и т.н.


    пс Това което се прави в БДЖ НЕ е реформа! Те правят план за преструктуриране, който е спасителен план в условия на несъстоятелност. А са в несъстоятелност, защото не могат да плащат по задълженията, които имат и не могат да издържат една постоянно губеща компания. Те трябва да обяснят на синдикатите и на обществеността, че са принудени да приложат този план. И всъщност собственика сам отива към тази процедура, която е защитна, преди да се отиде към фалит. На практика плана е за намаляване на разходите, за намаляване на дейности, за постигане на платежоспособност.

  37. 37 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 914 Любопитно

    Ами 150 млн.евро за новите "цъфнали" стадиони на испанската фирма...за PR има пари, а за реални проблеми няма

  38. 38 Профил на totilas
    totilas
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#31] от "H2O":

    Меркел прави това, което иска населението... ако населението не иска АЕЦ - тя гаси АЕЦа... ако населенито иска да облагат свръхбогатите с данъци - и тя го прави..... чисто икомномическите интереси (на фирмите) идват след това....

  39. 39 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 808 Неутрално

    След като се коазе че дълговете на кремиковци не са отписани дълговете на БДЖ вече са над ЕДИН МИЛИАРД ЛЕВА!

    1 000 000 000 лева! Това според Валентин Николов депутат от ГЕРБ което го обяви по тв7!

  40. 40 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    "Ами, 150 милиона евро, или 300 милиона лева, директно канцлерът Меркел трябва да ги предвиди в бюджета на германското правителство, защото ние няма да можем да ги платим" - ех, душицо ограничена. Ти сигурно си мислиш, че и ти в България директно предвиждаш бюджета, а Дянков реди пасианс?

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  41. 41 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Спомням си, че имаше един транспортен министър, който искаше да събаря сградата на Централна гара в София.
    Грозна била...
    Та и тогава се понакупиха доста вагони, мисля, че бяха втора употреба, мотрисите също трябва да са купувани по това време.
    Та - не е честно за това, че преструктурирането на БДЖ не е направено по най-добрия начин да се обвинява само сегашният министър...

  42. 42 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Бойко вместо да търси cпонсори за частни фирми (ф.к. Левски например) да вземе да намери пари за държавните, което си му е работата

  43. 43 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1349 Весело

    До коментар [#34] от "Симо":
    за всичко им е криво правителството.
    ..............
    Симо, а какво ще кажеш за следната реконструирана сценка:
    Влиза Златев в кабинета на ББ, опипва си гушата, отваря уста и бърка с дебел кебабченовиден пръст в нея. Застава като пеликан с отворена човка пред премиера и изграква:" А, има още място! Абе, някои хора нещо се мотаят из страната с влакове, тия цървули кога ще се научат да карат автомобили?".
    ББ скача. "Аз на тия за кво им строя магистрали, бе..."
    Златев кротко се усмихва. " Нали някой трябва да зарежда резервоарите. От нашите ресурси...Що не го махнеш това БДЖ? И без това днес всеки има интернет. Спри да плащаш на Сименс, те имат пари, няма да фалират."
    ББ се почесва замислено. " Абе знаеш ли каква идея ми дойде". Удря си един комбъл в главата. " Ще взема да го за(т)крия това БДЖ, те хората и без това вече си имат интернет..."

    nemo malus felix, minime corruptor.
  44. 44 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#32] от "merkel":

    Вагоните са гният в Сърбия още от ембаргото, но тия от БДЖ се правят на умрели лисици, че ще излезе кой знае каква чутовна далавера.

  45. 45 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 488 Неутрално

    "Не знам, не знам. Нека да кажат тези, които излизат на стачка."

    ами да вземат те и кабинета на дондуков и правителствения самолет да ходят до пловдив

  46. 46 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Като избрахте полуграмотни мутри и невежи милиционери да ви управляват, сега ще си берете плодовете.

    Народът е казал - каквото си надробил, това ще сърбаш.

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  47. 47 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Да сди прибират влаковете или да визат в наказателна процедура че отпускат непозволена държавна помощ

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  48. 48 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#38] от "totilas":

    За населението в Германия се грижат и политика и индустрия да няма безработица и да има поне 60% средна класа, въпреки че в мналото са били по-добре.
    Индустрията реши че могат да си позволят без евтина атомна енергия и политиката затвори аец-овете. Те знаят, че технически тласък може да ги дръпне нагоре. Разчитат на техническия подем в соларната енергия. Ако индустрията нямаше пари и база, никога не би одобрила преминаването към соларен ток. Просто си имат мащабни проекти, които се финансират лесно и са реализируеми заради високото технологично ниво.

    За нас в Б-я това е невъзможно. Ние трябва те първа да си създадем индустриална база, която си я разрушихме под диктата на ЕС и САЩ. И това не никак лесно. Държавата е в примката на МВФ с борд. Пари се правят в трафик и със сива икономика. Трафикът не е в държавни ръце, Сивата икономика също. Българите са обречени заради чуждите интереси на Балканите да страдат с години.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  49. 49 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Симо, не съм убеден, че точно тези които са за гьостерица, при това неокастрена са стачкуващите.
    Какво се направи за 2 години да се стабилизира БДЖ? Нищо.
    Дай сега да приватизираме товарните превози и после какво правим? Духаме супата.
    Какво стана с галфона купил втора употреба спални вагони на бутикови цени?

  50. 50 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#34] от "Симо":

    аз не желая данъците ми да се плащат на това корумпирано правителство, но това не значи че не трябва да имаме правителсвто и държава изобщо... а несправянето с корупцията няма да казвам чия отговорност е

  51. 51 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    БДЖ е на дотации от години и е фрашкано с комунета. Не се наситиха на дотации от данъкоплатците. Стачката им е за дотациите на данъкоплатците и то от частния сектор основно.

  52. 52 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 534 Неутрално

    борисов с дериватите на лукоил строи магистрали и зарежда резервоари а европа плаща за пьтища за да си изнасиа старите коли,камиони и автобуси на изток за да не се здрьсти запада сьс стари транспортни средства и да спрат да работиат хората в автоиндустиата
    ето защо европеиците дадоха пари за метрото а не дадоха пари за нови влакове на БДЖто

  53. 53 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    До коментар [#49] от "prirodata":

    Честно е да разграничаваме Московски от Александър Цветков. Разбира се Бойко не трябваше да назначава Цветков още в началото като го знаеше, че и в София само си присвояваше чужди идеи и не вършеше нищо.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  54. 54 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#32] от "merkel": Не си съвсен прав. Горе долу преди година и нещо, правителството омекна пред синдикатите и договори оздравителен план. Тогава предложенията на правителството бяха почти същите като сега, но профсъюзита заплашиха със стачка и Боко омекна...
    Е що така? Щото тогава излизахме от кризата или щото предстояха избори?

  55. 55 Профил на dwd23378666
    dwd23378666
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Досега Бойко не е грешил и докато е жив е вечния безпогрешен.Раята да го слуша и пита за всичко което реши да прави .. !!!

  56. 56
    George Pantev
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  57. 57 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    [quote#11:"kardinalat"] за мотрисите, резни на Цвъки 300 милиона, харчът ще е по смислен отколкото на милиционери да ги даваме. [/quote]
    +++++++++++++++!!!!!!!!!

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  58. 58 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    [quote#35:"merkel"]Аз като данъкоплатец не дължа нищо нито на кредиторите на БДЖ нито на никой както и останалите данъкоплатци! [/quote]


    оди се прегледай с твоите данъци се пляща субсидията на БДЖ и съответно мотрисите ама като няма събрани данъци няма и събсидия няма и мотриси няма и държава няма и банки няма и спестявания ...

  59. 59 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 614 Неутрално

    [quote#34:"Симо"]А аз не желая от данъците ми да се плащат пари на корумпираните служители в БДЖ дето на всичкото отгоре стачкуват.[/quote]

    там е работата ,че стачкуват синдикатите , а не служителите..Аз не видях водачите на стачката да са служителите на БДЖ , а предимно синдикални цоцяри от всякакви браншове...Наредени за да оправдаят своето съществуване..... Синдикати в България няма..има групичка облечена в някаква "синдикална" власт която си усвоява тази власт....

  60. 60 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Що ми се струва ,че се води упорито политика за унищожаване на БДЖ.Щели да приватизират Товарни превози. А било печелившо. Значи , това ,дето печели ще го харижем на приятели , а за държавата ще оставим това , дето губи . После него ще го разглобим и продадем за скрап. А защо Товарни е печелившо ? Щото едно вагонче с кюмюр или дърва , примерно, няма да го прикачат и теглят , ако не си е купило билетче. Ако не си е платило. А пътнически превози отдавна е приватизирано от циганите и кондукторите. Защо все говорим за палатите на митничарите и катаджиите , а премълчаваме кондукторите ? От 100 пътника във влака от Ихтиман, само един имал билет. Но джобовете на кондуктори са като дисаги. Вместо 30-40 лв билет до Варна, минават с по 5 лева на кондуктора. Но ако фалират железниците , що желязо има за продаване !
    Няма ли чалъм да продадем спортната зала и да платим влаковете ? И без това залата е маломерна и за атлетика не става.

  61. 61 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#56] от "xymop":

    Защото не знаеха че ГЕРБ са гола вода и матряла който ги избра е глупав

  62. 62 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#50] от "lol":

    и как разбра ,че точно това правителство е корумпирано ... а да ще ти кажа ..защото това го казва станишевската бригада... и очевидно чело нямаш затова думите му са "голата" истина за тебе....Колко удобно

  63. 63 Профил на sofioter
    sofioter
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Най- добре да се "наговорят" ДБ да купи БДЖ.

  64. 64 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 614 Неутрално

    [quote#60:"ahasver"]Що ми се струва ,че се води упорито политика за унищожаване на БДЖ.Щели да приватизират Товарни превози. А било печелившо. Значи , това ,дето печели ще го харижем на приятели , а за държавата ще оставим това , дето губи . [/quote]

    когато човек се опитва да разсъждава минималното условие е да има сиво вещество , а не като тебе ... Има неща пич на този свят които са необходимост за обществото , но т.к. имат повече социална насоченост отколкото биснес се поддържат от държавата ...и за това е напълно естествено да ги има , но и е напълно естествено да няма частен интерес към тях (никой не влага пари в губещи дейности освен държавата , т.е. цялото общество ) ...Също така няма нищо лошо да се приватизират Товарни превози защото новия собственик ще оптимизира дружеството и кражбите остатък от соц.времето ще намалеят драстично ...ползата ще е и за тебе умчо ....Поразсъждавай малко...... Както грешно бе да бъде приватизирано енергоразпределението в часта към битовите абонати...поразсъждавай малко...и т.н.

  65. 65 Профил на windok
    windok
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#46] от "Temujin":

    Ми така си е! Какво само мърморят! Че ще ми и стачкуват на туй отгоре! Избрахте го - РАДВАЙТЕ МУ СЕ!

  66. 66 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#62] от "xymop":

    Абе ти от Марс ли падна че не ЗнаЕш чЕ СЕ СТРОЯТ МАГИСТРАЛИ ЗА ИЗТОчВАНЕ НА ПАРИ СПРАВКИ Люлин 2 пъти по скъпа сега се фалира БДЖ защото ще дават пари за железници от Европа . Смотания матрял не свършва ...

  67. 67 Профил на jerry68
    jerry68
    Рейтинг: 434 Неутрално

    За МВР и за магистралки кинти има, нали така. Ами има щото оттам се краде по лесно. А че БДЖ трябва да се реформира, спор няма, но това не означава да останем без тези влакчета. Щото останалите локомотиви и вагони са от Балканската война. Или може би Тиквоча ще превозва хората с ръчни дрезини.

  68. 68 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#56] от "xymop":

    Царо ги подписа влаковете, когато и ББ беше част от управляващите и не си спомням да е имало някакви огромни излишъци. Не, че и излишъците значат, че трябва да се плаща кеш като ги имаш... Освен това какво намесваш, сергейя, нали заради него Бойко беше избран за да му оправя бакиите, стига с тия оправдания. Даже по врмето не сергея очевидно заема се е обслужвал. Тия 100 милиона за залата бяха ли нужни при такава криза и такива проблеми навсякъде? Капут смачкан.

    А, че правителстовото е корумпирано ми го каза Мишо Бирата, даже цяла България го чу, пък и не че не си го знаеха...

  69. 69 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Няма ли БДЖ, няма и Държава! Селата по концепция рядко имат достъп до магистралата. Но пък изначално си имаха ЖП спирките, които сега са премахнати и вече напълно ограбени от цигани и българи. За магистрали пари се намират и ще се намират, защото спечелилите търговете си плащат за късмета на ГЕРБ. А селата ще изчезнат като категория населено место... Малките селища вместо държава получават дръжки....

  70. 70 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 541 Любопитно

    [quote#64:"xymop"]Товарни превози защото новия собственик ще оптимизира дружеството и кражбите остатък от соц.времето ще намалеят драстично[/quote]

    И къде е сивото вещество, че не разбрах?!? Защо държавата не оптимизира дружеството и не направи така, че кражбите не намалеят...поразсъждавай малко, де!!!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  71. 71 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Великия Бойко Борисов, храни пак на народа! Ето заради стачката на железничарите - 300 милиона лева. Държавата КРАЙ! БОЙКО НАЛИ ИЗЛЕЗНАХМЕ ОТ КРИЗАТА ПРЕДИ 1 ПРЕДИ 2 ГОДИНИ!???? Нали прие МЕРКИ! Нали борбата с престъпността е най-добрата кризисна мярка. Нали заради това изхарчи фискалния резерв!

    Защо Бойко Б, казва такива неща по една сделка между БДЖ и Сименс?

    Меркел какво общо има?!? Да не е директор на СИМЕНС??????

    Сименс да не са собственост на Федерална Република Германия???

  72. 72 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#70] от "forum_terrorist":

    защото трябва да се продаде без пари на правилния човек

  73. 73 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]На последващ въпрос "сега как ще се покрие, ако кредиторът поиска", Борисов отговори: " Не знам, не знам. Нека да кажат тези, които излизат на стачка." [/quote]

    След като не знае, да си ходи.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  74. 74 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 534 Неутрално

    борисов трябва да вдигне даньците 25% както беше преди цоциалитите да вьведьт 10% даньк и ще има пари и за десятьк за цьрковата и за светскиа живот на енориашите
    на запад католиците дават десятьк за цьрквата и даньци за светската власт затова има пари от бюджета за всички и частните производители се конкурират да има наи добрите стоки за енориашите

  75. 75 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 434 Гневно

    Освен 50-те влака, ще се сбогуваме и с още куп други неща заложени в договора. Браво на всички виновни за това! Бурни овации!
    [quote#0:"Статията"]Борисов отговори: " Не знам, не знам. Нека да кажат тези, които излизат на стачка."[/quote]

    Тъпак.

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  76. 76 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 541 Любопитно

    До коментар [#72] от "bokko":

    Да, благодарим, както вика баш майстора, ама що ония шебек, хумора не си представи необоримата теза?!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  77. 77 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#35] от "merkel":
    1. БДЖ не е търговско дружество и обявяването и в несъстоятелност няма как да стане по общия ред. Ако ти е известен редът, по който това може да се случи, бъди така добър и го сподели в нас.
    2. Дълговете си към Кремиковци ли не е отписало БДЖ или вземанията си?


  78. 78 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 861 Неутрално

    [quote#48:"H2O"]Ако индустрията нямаше пари и база, никога не би одобрила преминаването към соларен ток. [/quote]Индустрия със соларен ток не става.(Друг път може да поговорим и за това.)
    Просто Германците бяха минали на вариант, имитация на собствено производство (Краен монтаж, залепване на лепенките,написване на ръководството,издаване на сертификати). Изкарваха добри печалби от стоки произведени реално в Китай,Турция, България, Румъния, Чехия и опаковани в Германия. Цялото енергоемко и трудоемко производство беше изнесено извън еврозоната. Сега по-малко започнаха да осъзнават, какво са забъркали. ...

  79. 79 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    [quote#71:"hartofilax"]Сименс да не са собственост на Федерална Република Германия??? [/quote]

    На кой е ?

    Anteil Anteilseigner
    6,2 % Von Siemens-Vermögensverwaltung GmbH
    3,92 % Blackrock Financial Management, Inc.
    3,84 % UBS AG
    3,034 % Werner Siemens-Stiftung
    2,99 % Capital Research & Management Company
    2,75 % Deka International S.A.
    72,286 % Streubesitz ??????????????????????
    4,98 % Eigene Anteile

    Stand: 26. Oktober 2010[32]

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  80. 80 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#41] от "theanalyser":

    Конкретно за проблема с изплащането на кредита за тези мотриси те са си го създали точно те. От статията е видно, че плащанията са спрели през 2010г.

  81. 81 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#78] от "acb16":

    www.desertec.org/de/ ще им осигурява евтин ток от Сахара.
    Не твърдя, че Германия има съвършен бранш за соларна енергия. Но те ще изпробват на база технологични новости да дръпнат нагоре. Индустриалните общества са прогресирали винаги, когато технологично са се обновявали. Засега нямат ново откритие в тоя бранш - соларна енергия. Но ако го направят масов и са инициаторите в цяло ЕС, германските фирми ще оберат лаврите. Точно това е идеята да спарт аец-овете.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  82. 82
    George Pantev
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  83. 83 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това, другарю Х20 мисля, че значи публично предлагани ценни книжа, които във всеки един момент могат да се купуват и продават от когото на когото си искат! Освен ако нещо не бъркам и 72 процента от Сименс са собственост на Германия.

  84. 84 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#43] от "СДС":

    Ще кажа, че те правя шеф на БДЖ да им оправиш бакиите. И да не забравиш да изчистиш всички кондуктори дето не продават билети, всички механици дето крадат гориво и всички в администрацията дето правят далавери с вагони. А забравих и да намериш изчезналите 1000 вагона. Ама се съмнявам, че ще се справиш. Едно да е пишеш фейлетони, друго е да си мениджър на закъсала компания.

  85. 85 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#70] от "forum_terrorist":

    ами нали това праЯт бе ..но катилите си искат старото БДЖ ..те да си краднат , то да прилича на вмирисана торба с лайна , а ти и аз да плащаме ... А и го казват ясно и конкретно ..ИСКАМЕ ДА ОЗДРАВИМ ДРУЖЕСТВОТО за да можем да вземем необходимото финансиране за да го модернизират пътническата част , а товарни да приватизират..за това е сивото вещество..А не да леем социалистически дитирамби...

  86. 86 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 541 Неутрално
  87. 87 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#71] от "hartofilax":

    ето това е ...Когато си картфилакс няма как да разбираш от финанси и икономика...Гарант по заема към Сименс мърморко е германското правителство ..т.е. Меркел..за това говори Бойко.... А фискалния резерв не е откраднат както пее станишевата команда , а такива като тебе им припяват ..а за да се плащат пенсиите на баба ти мърморко....

  88. 88 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 861 Неутрално

    [quote#81:"H2O"]www.desertec.org/de/ ще им осигурява евтин ток от Сахара. [/quote]Това е интересно но ако може, да го оставим за друг път. Извинявай.

  89. 89 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1014 Разстроено

    [quote#84:"Симо"]Ще кажа, че те правя шеф на БДЖ да им оправиш бакиите. И да не забравиш да изчистиш всички кондуктори дето не продават билети, всички механици дето крадат гориво и всички в администрацията дето правят далавери с вагони[/quote]

    Може, може. Както го направи Костов с Лукойл. На времето всеки ден плашеха със стачка. Сега мълчат на Алекперов и наместници. Ни гък, ни мък. Иначе руска рулетка. Или битка без правила.
    А РЖД имат инвестиционна програма. За Европа!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  90. 90 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#82] от "xymop":

    понеже имаш проблем с четеното :

    сергея и бкп крадяха с гъза си и провалиха много проекти, боко и милиционерите от както са дошли на власт пордължават да го правят безогледно, но са толкова малоумни, че провалят и такива неща като сделката с влаковете, които очевидно са вървяли досега...

  91. 91
    hartofilax
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  92. 92 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Премиерът Бойко Борисов заподозря стачкуващите железничари …По думите на Борисов работещите в железниците винаги са знаели, че компанията се субсидира, че не се управлява ефективно, но никога досега не са протестирали срещу това. На последващ въпрос "сега как ще се покрие, ако кредиторът поиска", Борисов отговори: " Не знам, не знам. Нека да кажат тези, които излизат на стачка."
    МАЛЪК ПЕНЧО. Пенчо бре, чети! Пенчо не чете. Пенчо, работи! Пенчо пак не ще. Пенча го мързи, гледа да лежи, ходи, та се май, търси да играй. ...В сектора на железопътните превози винаги са били инжектирани значителни обществени средства. По данни на Европейската комисия от 2004 г. насам, всички държави от ЕС-25 са заделили общо около 17 милиарда евро за изграждане и поддръжка на железопътните инфраструктури. Що се отнася до възстановяванията за предоставяне на нерентабилни пътнически транспортни услуги, ежегодно държавите-членки превеждат на железопътните предприятия 15 милиарда евро.В тази връзка на 30 април 2008 г. Европейската Комисия одобри Ръководни насоки на Общността за държавните помощи за железопътните предприятия.Отпускането на държавни помощи за железопътния сектор не се разрешава, освен когато то допринася за създаването на интегриран европейски пазар, който е отворен за конкуренцията и е оперативно съвместим. В този контекст, Комисията следва да гарантира, че финансовото подпомагане от страна на органите на публичната власт не води до смущения в конкурентната среда, противни на общия интерес. В някои случаи тя ще може да изисква от държавите-членки при отпускането на помощи да поемат ангажименти по отношение на общностните цели.
    Съобщение на Комисията
    Ръководни насоки на Общността за държавните помощи за железопътните предприятия
    (2008/C 184/07) http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:184:0013:0031:bg:PDF
    В параграфи 87—95 от решението си от 24 юли 2003 г. по дело С-280/00 Altmark Trans GmbH Съдът на Европейските общности се произнесе, че компенсацията за обществени услуги не представлява поставяне в по-благоприятно положение по смисъла на член 87 от Договора, при условие че са спазени кумулативно четири условия. http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32011D0003:BG:NOT При неспазване на тези условия, а спазване на общите условия за прилагане на член 87, параграф 1 от Договора, компенсацията за обществена услуга представлява държавна помощ и се подчинява на режима по членове 73, 86, 87 и 88 от Договора.Компенсацията за обществени услуги може да се окаже необходима в сектора на вътрешния превоз на пътници, така че предприятията, които носят отговорност за обществените услуги, да могат да извършват дейност въз основа на принципи и при условия, които им позволяват да осъществяват задачите си. Такава компенсация може да бъде съвместима с Договора съгласно член 73 при определени условия. На първо място, тя трябва да гарантира извършването на услуги, които са от общ интерес по смисъла на Договора. На второ място, за да се избегне неоправданото нарушаване на конкуренцията, компенсацията не може да надвишава необходимото за покриване на нетните разходи, направени при изпълнението на задълженията за обществени услуги, като се отчитат съответно генерираните приходи и разумна печалба. Компенсацията, предоставена от компетентните органи в съответствие с разпоредбите на настоящия РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 1370/2007 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 октомври 2007 година относно обществените услуги за пътнически превоз с железопътен и автомобилен транспорт може да бъде освободена от изискването за предварително нотифициране по член 88, параграф 3 от Договора.

  93. 93 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#83] от "hartofilax":

    Не бъркаш!
    Просто се зачудих, с какъв механизъм управляват - но това и ти не знаеш.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  94. 94 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 661 Неутрално

    За първи път от 15 г. българското правителство не може да си плаща сметките. И то след като е първото правителство след 1997 г., което 2,5 г. не е увеличавало пенсии и заплати. И е единственото правителство, което започна работата си с фискален резерв от 8 200 000 000 лв. А също е и правителството, което наследи рекордно нисък външен публичен дълг.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  97. 97 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 701 Любопитно

    До коментар [#47] от "Десен":Да сди прибират влаковете или да визат в наказателна процедура че отпускат непозволена държавна помощ

    А за банките да може държавна помощ, кажи ми ти, нали си "Десен" ?
    Рекапитализацията от публични източници трябва да бъде съвместима с правилата на ЕС за държавните помощи. Комисията възнамерява да удължи след 2011 г. прилагането на съществуващата рамка за държавните помощи, предназначени за банките.
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0669:FIN:BG:HTML

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  99. 99 Профил на Мултикултиджендър-Ариец
    Мултикултиджендър-Ариец
    Рейтинг: 1692 Весело

    [quote#20:"~"]платила на Русия за гьола Белене над 300 млн евро.[/quote]
    Хайде де. гьола на Белене май почна от чугунените главички?

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  100. 100 Профил на dimitarcho
    dimitarcho
    Рейтинг: 383 Весело

    До коментар [#79] от "H2O":
    Streubesitz-free float





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK