Решение на GM обрече "Сааб" на фалит

Поглед към завода на "Сааб" край Тролатан, който не произвежда коли от април

© Reuters

Поглед към завода на "Сааб" край Тролатан, който не произвежда коли от април



Шведският производител на автомобили "Сааб" ще обяви фалит, след като бившият собственик на компанията и основен доставчик - General Motors (GM), обяви, че не подкрепя плана за спасение на фирмата, предаде "Ройтерс". Той предвиждаше "Сааб" до продаде акциите си за 100 млн. евро на консорциум от китайските "Панг Да" и "Янгмен".


През уикенда от GM обявиха, че планираната сделка с китайските инвеститори "не се отличава значително от досегашните предложения" и това е причина тя да не бъде одобрена. От американската компания са категорични, че всяко пряко и косвено прехвърляне на управлението и собствеността на "Сааб" ще има негативен ефект върху GM и нейните акционери.


"Становището на GM изключва реализацията на сделката за "Сааб аутомобайл" и финансирането на реорганизацията на компанията", се казва в официално становище на собственика на шведската автомобилна фирма Swedish Automobile (Swan). В него се добавя, че ръководството на "Сааб" е стигнало до извода, че без външно финансиране компанията няма да може да разплаща задълженията и това налага да се задейства процедура по банкрут в защита на кредиторите на фирмата.




От SWAN очакват в най-скоро време съдът да назначи прокурист на дружеството и смятат, че за акциите си в "Сааб" едва ли ще получат някакви пари. Така вместо днес да бъде поискано излизане на компанията от процедура на фалит и защита от кредиторите, бяха подадени документи за контролиран банкрут-


Фалит ще обявят и дъщерните компании на "Сааб" - Saab Automobile Tools AB и Saab Powertrain AB.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1180 Весело

    Китайците и шведите изгоряха ХАХА

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Жалко за хубавата марка.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    Язък. Харесвах тези автомобили, имаха си собствено излъчване, отлично качество и много надеждни. Ще ми липсват. Дано се намери друго решение. Желая им успех.

  4. 4 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 727 Неутрално

    "не се отличава значително и досегашните предложения" и това е причина тя да не бъде одобрена. От американската компания са категорични, че всяка пряко и косвено прехвърляне на управлението и собствеността на "Сааб", ще има негативин ефект върху GM и нейните акционери"

    "От SWAN очакват в най-скоро време съдът да назначи прокурист на дружеството и смятат, че за акциите си в "Сааб" едва ли ще получат някакви пари"

    Значи от GM предпочитат да не продадат на китайците Сааб за да няма негативни ефекти върху акционерите им. Но пък след прокуриста в дружеството няма да вземат никакви пари за акциите на Сааб. Много странно решение и е интересно какво крият от GM за да ликвидират такава голяма марка и производител.

  5. 5 Профил на true
    true
    Рейтинг: 605 Любопитно

    Интересни бяха и игрите на General Motors (GM), при "продажбата" на Опел.

  6. 6 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 660 Неутрално

    ЕВАЛА! СААБ китайски... НИКОГА! По-добре да фалира

  7. 7 Профил на bai_ui
    bai_ui
    Рейтинг: 442 Весело

    Сигурна инадикация за това, че светът върви "надолу" е факта, че автомобили, като SAAB, загиват, а други подобия на каруци с мотор, като DACIA, TATA, Great WALL просперират.

  8. 8 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#4] от "A.K":

    Тука мотивите на GM са обяснени доста ясно и логично.Нищо не крият,просто на Дневник им е трудно с поднасянето на информацията по правилен начин.
    http://www.forbes.com/sites/joannmuller/2011/12/19/why-saab-couldnt-be-saved/

  9. 9 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 768 Разстроено

    Жалко,SAAB са много качествени коли.

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  10. 10 Профил на windok
    windok
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ми да почват друго производство! Например транспалетни колички...или топузи за кантари.

  11. 11 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 660 Неутрално

    СААБ си бе една екзотична марка, за която се говореха легенди, но май нси я купуваха само шведите. Отиде си и другата шведска марка - Волво, не зная доколко производството на камиони върви, но поне у нас много-много не го виждаме. Де факто потъна и авглийската автомобилна промишленост, стана едва ли не нещо като луксозен бранд на германската.
    За автомобилната промишленост са необходими много съпътстващи производства, възможни в големи държави, Швеция не е голяма държава-няма и 10 млн. Ако се позамислим, автомобилните държави в Европа останаха май само Германия, Франция и Италия, а английското, чешкото, че дори и руското автомобилостроене са филиали на автомобилната промишленост от тези държави.
    А всяко начинание цели печалба, колкото и грозно да звучи. За какво ти е да произвеждаш, след като не можеш да го продадеш?

  12. 12 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#7] от "bai_ui":
    Тепърва ще се учим, че е трудно да произвеждаш качествени неща, но още по-трудно е да ги продаваш!

  13. 13 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Сега китайците ще ги закупят за жълти стотинки и ще имат достъп до технологии, които никога сами не биха могли да разработят. И после GM и останалите умници ще се чудят защо се продават китайски коли и те работят добре, а ние клиентите ще спечелим от по-ниските цени и по-малкото "сурвакане" с екстрите. Иначе СААБ никога няма да бъде същия, жалко за марката.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  14. 14 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 497 Неутрално

    не мога да повярвам. такава голяма марка...

  15. 15 Профил на Живко Стоянов
    Живко Стоянов
    Рейтинг: 58 Неутрално

    Наистина жалко, но да произвеждаш шикозни копия на опел е глупаво.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK