"Тойота" ще бъде изместена от "Фолксваген" и GM като най-голям производител на автомобили

Снимка на поточната линия, на която се сглобява хибридния модел "Приус" на "Тойота"

© Rеuters

Снимка на поточната линия, на която се сглобява хибридния модел "Приус" на "Тойота"



Японският производител на автомобили "Тойота Мотор корпорейшън" очаква ръст от 20% на продажбите през следваща година до рекордните 8.48 млн. бройки, предаде "Ройтерс". От 2008 г. насам компанията е с най-голямо годишно производство в сектора, но земетресенията в Япония и наводненията в Тайланд доведоха до спиране на заводи и проблем с доставките на различни компоненти.


В резултат тази година "Тойота" ще продаде около 7.90 млн. коли, което ще и отреди трето място след "Дженерал мотърс" и "Фолксваген". Японците обаче могат да се върнат на върха още през 2012 г., след като разширят капацитета на заводите си в Китай и Бразилия.


"Причината за ниските продажби тази година е невъзможността да се произвеждат коли в един период. Това вече е минало и те вероятно ще се върнат на върха", прогнозира анализаторът в базираната в Токио консултантска компания T.I.W Сатору Такада. Той все пак добавя, че зависи в кой регион ще има ръст на продажбите през 2012.




"Тойота" имат силни позиции в Близкия Изток и Югозападна Азия, но все още среща сериозни трудности на пазарите в Китай и Южна Америка. До момента рекордна в историята на компанията е 2007 година, когато бяха продадени 8.43 млн. автомобила от марките на групата – "Тойота", "Дайхацу" и "Хино мотърс".


Според анализатора в базираната в Сеул Kiwoom Securities Лий Хюн-со догодина "Тойта", "Дженерал мотърс" и "Фолксваген" "ще се хванат гуша за гуша" в битката за първото място сред производителите на автомобили.


Любопитна подробност е, че президентът на "Тойота" Акио Тойода напоследък казва, че за него не е толкова важно на кое място ще е компанията по отношение на производството. В същото време ръководителите на "Фолксваген" обявиха, че са се прицелили в 10 млн. продадени коли през 2018 година, което би им осигурило първото място за години напред.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на laundromat
    laundromat
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Чувал съм, че "80% от произведените преди 30 години тойоти се движат по пътищата"!

  2. 2 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#1] от "laundromat":

    Всички сме чували за прословутата здравина на японските автомобили, та и даже сме я виждали. Но според мен в последните години, водени от желанието за увеличаване на произведеното количество коли, японските автомобилостроители занижиха качеството.

  3. 3 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 522 Весело

    Напълно вярно. Доста изгнили хонди гледам по пътищата. Виждал съм и доста изгнили субарута. Тойота като че ли крепят повече положението, но очевидно японските коли не са това което бяха преди 5 - 10 години.

  4. 4 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 605 Неутрално

    По принцип повечето нови коли са със занижено качество на проектиране и производство, поради краткия цикъл на съществуване на даден модел/двигател/купе и пр.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  5. 5 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 497 Весело

    В днешния свят на стоки и продукти с фабрично вграден саморазпад, Тойота все още произвежда автомобили със старомодната философия на качество, което привлича клиенти. Дженерал Моторс от доста време са точно в другата крайност.

  6. 6 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Аз пък съм чувал, че много тойоти от преди 10 и повече години не са останали...

    Не бъдете късогледи и надаващи ухо на гаражни експерти и любители-конспиратори.

    Днешните автомобили са далеч по- качествени, надеждни и сигурни, сравнено с тези преди 15 или 25 години.
    Помислете си само колко повече технологии, системи и ноу-хау, следящо качеството са вложени днес.

    А качеството на Тойота е такова като качеството на повечето други марки - за справка J.D.Powers и сие. Старите лаври потънаха в непрестанни проблеми псоелдните години.

  7. 7 Профил на tivoli
    tivoli
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#1] от "laundromat":

    Абе то има и много Жигули, Лади, ЗАЗ и Москвичи на 30+ години, но те едва ли могат да се нарекат "качествени"!

    Истината е, че всичко зависи от начина на употреба и поддръжката на автомобила.

  8. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4375 Неутрално

    Много интересна надпревара се очертава и който победи ще е с малка разлика!Да си номер едно сред световните автопроизводители е отлична реклама в съзнанието на редовите потребители!

  9. 9 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#1] от "laundromat":

    Иди на ушен доктор, да чуваш по-добре. Обикновенни боклуци като останалите са тойотите.

    икономист - неграмотник с диплома
  10. 10 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#2] от "simo87":

    Абсолютно си прав.Имам една Тойота Корола Версо,произведена е през 2002,купих я 2007 и досега съм минал с нея над 100 хиляди километра,за което време едиственото,което и е сменено,като изключим консумативите,е едно ремъче..

  11. 11 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#6:"ial"]Помислете си само колко повече технологии, системи и ноу-хау, следящо качеството са вложени днес.[/quote]
    В колите слез 1996, и особено след 2000 има много електроника - тя значително подобрява работата на двигателите и сигурността на самите автомобили, но и оскъпява стряскащо подръжката им. Тези коли спират изненадващо, и нищо не можеш да направиш за да се прибереш, освен с помощта на "Пътна помощ", за разлика от старите ветерани които с трещене и давене на машинаа криво-ляво те закарваха до в къщи.

  12. 12 Профил на Barionas
    Barionas
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#2] от "simo87":

    Те всички намалиха качеството , не е само тойота . Общо взето ширпотребата владее пазара не зависимо от марката.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK