Китайците от "Янгмен" са успели да купят най-модерната платформа на "Сааб"

Saab PhoenIX Concept



Китайската компания "Янгмен Лотус аутомобайл", която заедно със сънадорниците си от "Панг Да" така и не успя да спаси "Сааб" заради ината на "Джеерал мотърс", все пак успя да извлече полза от кратките преговори. Фирмата е купила най-новата и високотехнологична платформа на шведите - "Феникс". Тя е универсална, здрава и лека, накратко - точно това, което се цени в автоиндустрията.


Плановете бяха върху нея да се изгради следващото поколение на "Сааб" - 9-3, и още няколко компактни модела. Заради нежеланието на бившия собственик GM да осигури достъп на китайците до своите технологии вместо към развитие шведската компания пое към фалита.


Платформата "Феникс" обаче не е част от интелектуалната собственост на американския гигант, така че няма пречка тя да бъде продадена. Нещо повече, според говорителката на "Янгмен" Рейчъл Панг, цитирана от сайта Automotive News China, вече са предприети стъпки за създаването на компания в Швеция, която да започне производството на автомобили върху новата платформа.


Големият въпрос е дали фирмата ще може да използва името "Сааб". За момента за самата платформа се знае малко. На нейна основа беше разработен прототипът PhoenIX концепт, който беше показан на изложението в Женева през миналата година.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 485 Разстроено

    Смотаните хАмериканци, съсипаха куп Европейски компании. Особено в автомобилостроенето. ВОЛВО и СААБ бяха икони, преди да ги купят ФОРД и GM Така става, когато от 90-те години насам, компаниите се управляват от счетоводители, а не от инженери.

  2. 2 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Тц, така става когато компаниите се управляват от борсата, а не от реални акционери. Всеки СЕО обещава майка си и баща си, за да го харесват "инвеститорите" и заплатката да хвърчи... Купилите акции на борсата пък се интересуват само от печалбата. Искат всяка година все повече. Резултатът е пред очите ни. Качествените продукти нямат шанс на пазара. Остават боклуците произвеждани евтино в някоя затътнтена китайста провинция

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2828 Весело

    "вече са предприети стъпки за създаването на компания в Швеция, която да започне производството на автомобили върху новата платформа. "
    А швеците ще се навият ли на китайски заплати ?
    Щото като се сметнат и шведските налози сметките започват да куцат!
    В кой сегмент ще се състезава Сааба ? С на чичко Гриша колите ли или с Мерцедес?

  4. 4 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#1] от "john_law":

    Не само ги съсипваха докато ги имаха.

    Ако си спомнqтe Koenigsegg осигуриха финансиране, а дори подкрепа от държавата и подписа предварително обвързващо споразумение за купуването на SAAB.
    Беше обявено дори, че SAAB са продадени.
    В карйна сметка американците бавeха окончателното посписване и поставяха нови и нови парични искания, докато сделката се провали.

    Вместо да помислят първо за фирмата, за хората в нея и почитетелите на марката от GM предпочетоха да притискат Koenigsegg докато ги откажат.

    За мен това е типична демонстрация на корпоративна алчност, така типична за големите многонационални компании.
    За жалост, крайният резултат - фалита на SAAB бе по-скоро очакван, отколкото изненада.

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  5. 5 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Абе те /ФОРД/ съсипаха ЯГУАР, че някой друг ще им се опъне
    Проблемът е, освен всичко друго, че се държат като слон в стъкларски магазин ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  6. 6 Профил на samir
    samir
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Браво..
    едрите бизнесмени си гледат бизнеса и си играят с компании, а средните и бедни прослойки в Европа минават бавно под китайски контрол.
    Цялата Европа е тръгнала по пътя на България ми се струва - продава производствата на по-силни играчи и накрая простолюдието остава силно изненадано, че пари нЕма.

  7. 7 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#2] от "znayko84":

    Прав си, но тук донякъде коментирах политиката да се пести от всичко. Мерцедес, които до 124-ката бяха пример за надеждност, минаха в спестителен режим и резултатите не закъсняха. Що се отнася до надеждност японците подминаха всички европейци, но и те ще го закъсат и ще тръгнат по същият път.

  8. 8 Профил на Иво Мирчев
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 532 Неутрално

    The news about youngman buying the phoenix platform is one of the news that are NOT true, so if there are any news out there, check SaabsUntied first, we might have written about it several days before you see it, if not, send us an e-mail because we are probably the only media in the world right now who are able to confirm in news are true or not!

    http://www.ivomirchev.com




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK