Маркионе обмисля създаването на нов алианс, който да конкурира "Фолксваген"

Всяка стъпка на Серджио Маркионе (вдясно) в Детройт се следи с интерес. Тук той си бъбри с държавния секретар на САЩ по енергетиката Стивън Чу на щанда на "Додж" на салона.

© Rеuters

Всяка стъпка на Серджио Маркионе (вдясно) в Детройт се следи с интерес. Тук той си бъбри с държавния секретар на САЩ по енергетиката Стивън Чу на щанда на "Додж" на салона.



Преди публичното предлагане на акции на американския производител на автомобили "Крайслер" като партньор към "Фиат" вероятно ще бъде привлечена още една компания от бранша, съобщи главният изпълнителен директор на двете фирми Серджо Маркионе в Детройт. "Възможно е създаването на алианс, преди да пуснем акциите на борсата", били думите на италианеца, цитирани от "Ройтерс".


Плановете са публичното предлагане на дялове от "Крайслер" да стане факт през 2013 година. Амбициите на групата "Фиат/Крайслер" са през 2014 година да успее да продаде 6 млн. автомобила.


Според Маркионе една подобна консолидация ще роди компания, която по обем на продажбите ще е близо до резултатите на най-големия европейски производител "Фолксваген". През 2011 г. компанията от Волфсбург продаде 8.16 млн. автомобила в световен мащаб и измести "Тойота" от второто място. Наскоро Серджо Маркионе заяви, че за да бъде един масов производител на автомобили ефективен, той трябва да продава минимум 8 млн. коли на година.




За момента шефът на "Фиат" и "Крайслер" държи в тайна името на потенциалния партньор. Маркионе отрече появилите се слухове, че за каузата е привлечен френският производител "Пежо". "Имах вечеря с главния изпълнителен директор на "Пежо" Филип Варин в Детрой в понеделник вечерта, но на нея не сме говорили за алианса", поясни той. "Опел" също не били тайнственият трети.


Слухът за алианса с "Пежо", който е вторият по големина производител в Европа, тръгна от публикация в италианския вестник "Кориере дела сера" във вторник. От френската компания отказаха коментар по темата.


Според италиански анализатор, един алианс между "Пежо" и "Фиат/Крайслер" би донесъл доста финансови ползи от намалените разходи по продукцията, но ще се приеме трудно, тъй като това ще означава закриване на заводи в Италия и Франция.


"Фиат" и консорциумът "Пежо - Ситроен" си сътрудничат от края на 70-те години на миналия век, като за този период имат редица съвместни модели, основно на ванове. В момента на пазарите се предлагат автомобили в четири различни лекотоварни класа, плод на общите усилия – от големите "Пежо Боксер", "Ситроен Джъмпер" и "Фиат Дукато" до най-компактните "Фиат Фиорино", "Пежо Бийпър" и "Ситроен Немо".

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    "като партньор към "Фиат" вероятно ще бъде привлечен още една компания от бранша, съобщи главният изпълнителен директор на двете фирми Серджио Марчионе в Детройт"

    Сигурно ще е Литекс комерц. И ще се консолидират за джиповете.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#1] от "phh":

    литекс моторс са прекалено голяма хапка за фиат!

  4. 4 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#1] от "phh":

    Абе ти се смееш, ама от няколко дни в квартала ми върти едно тестове китайче волекс и имах възможност хубаво да го огледам и само хубави неща мога да кажа за него. Направо си е учудващо добро, поне на външен вид.

  5. 5 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Фолксваген много ще се трогнат.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  6. 6 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    До коментар [#4] от "ugi":

    Не напразно китайците казват, че и Фоклсваген е китайска кола.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  7. 7 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Весело

    Май Сузуки има предвид

    и най-умният си е малко прост....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK