
© Reuters
Очакванията за продажбите на нови автомобили в САЩ за годината достигнаха най-оптимистичните си нива от август 2009 година, когато започна програмата за финансови стимули, при подмяната на стара кола с нова (cash for clunkers), предаде "Блумбърг". Причината за това е силният за индустрията януари с ръст на сделките от 11.4%.
Актуалните очаквания са през 2012 година продажбите да са 14.2 милиона. В края на миналата година 12.8" target="_blank" >www.dnevnik.bg="> - 12.8 млн. коли.
"Вече сме на пътя към истинското възстановяване на пазара", коментира данните вицепрезидентът в LMC Automotive Джеф Шутцер. Основания за оптимизъм дава и фактът, че през миналата година средната възраст на автопарка в САЩ достигна рекордните 10.8 години.
Японските компании преодоляха кризата
Продаващите на пазара в САЩ японски компании започват годината отлично, като явно са преодолели проблемите си покрай земетресението и вълните цунами през март миналата година.
"Хонда" отчита почакване на продажбите с 8.8%, което се случва за първи път след бедствието
Успешно започна годината и за "Мазда", която също пострада от природните бедствия, но през януари продаде с 68% повече автомобили в САЩ. Търсенето на "Мазда 3" пък е скочило с цели 83 на сто.
"Тойота" също преодолява негативния ефект от земетресението и вълните цунами и отчита 7.5% ръст на продажбите до 124 540 бройки. Моделът им "Камри" пък е с цели 56% по-търсен.
"Нисан" отчита с 10% повече сделки до 79 313 коли. Тук най-търсеният и с най-голям ръст на доставките модел е "Алтима", намерил с 36 на сто повече купувачи.
"Субару" увеличават продажбите с 21%. От японските компании отстъпление през януари имат само "Мицубиши" (-18%) и "Сузуки" (-41%).
Лидерът губи позиции
"Дженерал мотърс" остава най-големият търговец в САЩ, въпреки че е загубил 3.4% от пазарния си дял. Компанията е и единствената от големите със спад на търсенето, в случая с 6.1% до 162 962 бройки. Следващите по обем на продажбите производители са "Форд" и "Тойота".
"Крайслер", който наскоро обяви първа година на печалба след влизането в процедура от защита от фалит през 2009 година, отчита 42% ръст на поръчките.
Добре започва годината и за корейците, като Хюндай е продал 42 694 коли при 37 214 година по-рано. "Киа" бележи ръст от 28% до 35 517 автомобила.
В луксозния сегмент "Мерцедес" измести БМВ
При луксозните марки на американския пазар БМВ отчита ръст от 3.1% до 16 405 доставки, но това не се оказа достатъчно, за да задържи лидерската позиция. "Мерцедес" успя да намери с 24 на сто повече клиенти през януари и с 20 306 продажби пое водачеството.
Бронзът си остава за "Лексус" с 12 274 сделки (+4.6%). Продажбите на луксозния бранд на "Дженерал мотърс" "Кадилак" спаднаха с 29 на сто до 8924 бройки.
С повишението на търсенето с 5.3% до 8381 бройки "Акура", която е дъщерна марка на "Хонда", е по петите на легендарния американски бранд.
Следващите компании в луксозния сегмент са "Инфинити", част от портфолиото на "Нисан", с 6796 продажби (-8.2%), притежаваната от "Форд" "Линкълн" с 5121 доставки (-7.9%) и "Ленд Роувър", намерила 3205 клиенти (+41% ). Списъкът на премиум марките се завършва от "Порше" с 2550 коли и ръст от 6.3% и "Ягуар" (985, +5%).
Newave
Рейтинг: 551 ВеселоАбе Лади и жигули нема ли в Хамерика бе?
Само българите, можем да направим Бългaрия велика...valkiry
Рейтинг: 442 НеутралноИ У НАС ИМАШЕ ЕДИН ПРОДАДЕН ЛИНКЪЛН - АМА ТЕ НЕЩО ГО ВРЪТНАХА !!!!