Промишленото производство намалява през декември

В производството на хартия и картон спадът е най-голям - с 31.6% за месеца и 45.7% спрямо същия период на миналата година.

© Георги Кожухаров

В производството на хартия и картон спадът е най-голям - с 31.6% за месеца и 45.7% спрямо същия период на миналата година.



През декември 2011 г. промишленото производство е намаляло с 1.3% спрямо ноември и с 0.6% спрямо същия месец на 2010 г. , сочат предварителните данни на Националния статистически институт. Те са сезонно и календарно изгладени, което означава, че е елиминирано влиянието на климатичните фактори и различията в броя на работните и почивните дни в отделните месеци.


За година в преработващата промишленост увеличението е с 3.0%, в добивната промишленост - с 20.4%,  докато производството и разпределението на електрическа и топлоенергия и газ остава без изменение.


От декември 2010 г. до декември 2011 г. производството на хартия и картон е намаляло с 45.7%,  на напитки - с 14.7%, на каучук и пластмаси - с 12.9%, на храни - със 7.5%.




По-значително увеличение през последния месеца на годината е регистрирано в добива на въглища - с 18% и на метални руди - с 28.6%. В текстилната индустрия ръстът е с с 12.1%, в химията - с 16.8%, във фармацията . - с 29.7%.


Спрямо ноември най-много е намаляло производството в преработващата промишленост - с 13.8%, в енергетиката спадът е с с 6.0%, а в добивната промишленост е отчетено увеличение от 17.3%.


С най-големи спадове за месец са целулозно-хартиената индустрия - 31.6% , производството на метални изделия без машини -  с 22.7%, при производството на основни метали - с 13.9%, на машини и оборудване, с общо и специално предназначение - с 10.3%. Ръст за месеца е регистриран при производството на химични продукти - с 9.2%, при производството на дървен материал и изделия от него, без мебели - със 7.6% и във фармацията - с 1.3%.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    нали като цяло е на +,а това е важното в тая криза

  2. 2 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Това е съвсем естествено, декември не е месец за производство, а за разпродажба на всички складови наличности.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  3. 3 Профил на jetchev
    jetchev
    Рейтинг: 367 Неутрално

    това е зле , идва нова рецесия, стягайте се да работите

  4. 4 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1028 Весело

    [quote#3:"jetchev"]Отговор


    това е зле , идва нова рецесия, стягайте се да работите
    [/quote]
    То хубаво да работим, ама нито има пари да ни плащат, нито има какво да се работи, пък тия дето имат пари не искат да плащат... Въобще стана една прекрасна усуканица...
    Само с лозунги не става вече, даже и в Лидъл искат кеш

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  5. 5 Профил на jetchev
    jetchev
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#4] от "traveler1":

    след 22.00 дават без пари

  6. 6 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Какво производство да очакваш в тая люта зима, като дори не
    можеш да отидеш на работа

  7. 7 Профил на Martin Donkov
    Martin Donkov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#5] от "jetchev":

    Бе те не дават, но найстина е без пари.

  8. 8 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 634 Весело

    Промишленото производство намалява, строителството рухва, търговията на дребно изтънява, безработицата хвърчи....ама иначе сме извън всякаква криза...на хартия и според безмозъчни изказвания..Вервайте им!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  9. 9 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Хартията и картона - основният продукт на българската икономика, след като бетонирането спря.

  10. 10 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Правителството и лайдянков са на друго мнение. Според тях сме отличници и стабилни. Търговията процъфтява. Даже нямаме достъчно производство за да си задоволяваме вътрешните нужди.......Бонуси си раздадоха .......... Абе у нас е пей сърце. Е и на мен от 3-4 места ми предлагат работа, ама АЗ се надувам.......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3512 Неутрално

    [quote#9:"anonimen"]Хартията и картона - основният продукт на българската икономика, след като бетонирането спря. [/quote]

    Смей се ти, ама те нещата са прости. Като милиционер са прости.

    Хартията и картона са опаковки. За стоки.
    Когато няма продукция освен "насипната" като руди, въглища, химикали, които се ползват с вагони и цистерни - няма нужда и от опаковки.

    Като гледам закъсацията - и нуждата от тоалетна хартия за мат'ряла е намаляла. Спад при храните - 7,5%.

  12. 12 Профил на Musashi
    Musashi
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "В производството на хартия и картон спадът е най-голям - с 31.6% за месеца и 45.7% спрямо същия период на миналата година."

    Ами за да има ръст, трябва да се пакетира нещо, а като няма какво, не само спад ще има, а съвсем ще секне "производството"!

  13. 13 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 744 Неутрално

    [quote#1:"bta"]нали като цяло е на +,а това е важното в тая криза[/quote]

    Е, докога кризата, която мутренската банда натресе на България, ще е оправданието за некадърното им управление? В наколко европейски страни има финансова криза. Но световната икономика расте още от 2009 г. За последните 2 г. светът направи 10% растеж. Тези 0.2% на мутренското правителство поставиха България на 184 място в света по ръст на GDP. Нали мутрата щеше да ни прави средно развити европейци. С тези темпове ще му трябват 300 г. да стигнем сегашното ниво на фалирала Гърция.

    Никога повече мутри начело на България.
  14. 14 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Истината е, че държавата трябва да създаде условия да се печели от производство. Тук говорим най-вече за достъп до по-евтини горива и природни ресурси, а така също и до тотален контрол върху залелите ни вече 10г. китайски ментета продавани на дъмпингови цени.

  15. 15 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 974 Неутрално

    На пазара трябва да се конкурират производители и вносители, а не кухи посредници, които извиват ръцете и на производители и на крайни потребители. Монопола трябва да бъде само държавен. Влиянието на тържищата и борсите трябва да се засили. Основните стратегически стоки задължително да се търгуват през този прозрачен тръжен механизъм. Търговската надценка трябва да бъде лимитирана, а търговската отстъпка да стане основната търговска печалба. Трябва да се подпомагат производителите на крайни изделия, които използват местни ресурси и подизпълнители. Нашите полезни изкопаеми не бива да напускат България необработени, или слабообработени, а основно като крайни продукти. Машиностроенето трябва да бъде вазстановено и подпомагано от държавата.

  16. 16 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 974 Неутрално

    В образованието трябва да се върнат кръжоците и се въведат повече приложни дисциплини и часове, в които децата със своите ръце и глави да изработват различни неща. Трябва да се организират ежегодни състезания, за стимулиране на творчеството сред учащите се. Изобщо това има страшно много неща, които държавата трябва да свърши, а не просто да губим времето на децата ни с неща, които никога няма да им послужат за нищо в живота, или да свеждаме образованието до научаване на няколко чужди езици и компютър.

  17. 17 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Изобщо трябва да спрат да ни управляват бандитите и милиционерите, а да дойдат инженери и архитекти - хора, които знаят как се гради, а не как се краде и разрушава. Това е реформата, която ще върне и децата ни от чужбина.

  18. 18 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Нормално като се има предвид, че януари и февруари са най-слабите от покупателна гл.т. месеци в годината...не виждам никаква драма, още повече, че разликата отпреди година е само -0.6%. Все пак общият растеж за 2011 е между 2 и 3%, което разбира се, не е достатъчно, за да догоним изоставането от ЕЗ, но в условия между 2 кризи е добре.

  19. 19 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 634 Весело

    До коментар [#18] от "Владимиров":

    И ти си от отборът на тиквите-личи си Става дума за декември! Ама отбора на мутрите е спец по приказки за каквото им изнася, виновни които им изнася....Всяко търсене на истината е забравено..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  20. 20 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2266 Весело

    До коментар [#18] от "Владимиров": Хеле пък ако отчетеш, че и населението е намаляло поне с 0,6% , излиза, че всичко в Бойкария е цъфнало и вързало!

  21. 21 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#19] от "ostin22":

    Първо, очевидно не четеш коментарите ми, иначе щеше да разбереш колко е нелепо изказването ти...
    Второ, аз сега какво, трябва да те нарека мръсно комуне ли?
    Еднакво (не) харесвам и едните и другите, но просто не понасям лумпени, които търсят и под вола теле, за да плюят...ако имаше и малка представа от потребление, щеше да знаеш, че е нормално производството през декември да намалее, защото произведената стока трябва да се пласира януари и февруари, когато хората са с изпразнени портфейли от празниците през декември и по-високите сметки вкъщи...искаш ли сега да видиш как през февруари-март ще има ръст? Познай защо!

  22. 22 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#20] от "patsis":

    Вж коментар 21, отнася се и за теб...

  23. 23 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 634 Любопитно

    До коментар [#21] от "Владимиров":

    Владимиров, Владимиров...признавам че не съм следил предишни твои коментари...но тези и двата ме водят на мисъл, че нищо не съм изпуснал! Не знам ти дали си икономист, но аз съм! Ако и ти си е срамно за твоите професори! Много ясно е посочено, че производството спада СРАВНЕНО С ПРОИЗВОДСТВОТО НА СЪЩИЯТ МЕСЕЦ ДЕКЕМВРИ 2010-ТА!!! Хмм..може ако искаш да не се спираш дотам, а да се върнеш до 2008,2009-та...За безработицата, коефициента на заетост, търговията, строителството...трябва ли пак да ти го обяснявам?? Поразрови нета има много хубави графики и таблици за последните "успешни години"...та чакам пак да ми обясниш кое е нормално...и къде сме излязли от кризата? И защо след като казваш и мразиш, да те цитирам "просто не понасям лумпени, които търсят и под вола теле, за да плюят" защо аз пък да не мразя " лумпени, които търсят и под вола теле, за да представят грешни тълкувания на грешни сравнения"....Според теб това което правиш ти по-малко "лумпенско" ли е?? Не се заяждам-просто те питам откровено!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  24. 24 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2266 Весело

    До коментар [#21] от "Владимиров": В статията е отбелязано, че данните са изгладени, за да се избегне влиянието на месеца и сезона! Производството е паднало и в сравнение с миналата година през декември! Може би след миналогодишния декември не са следвали януари и февруари! ?

  25. 25 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#17] от "proizvoditel":

    Всичко това е добре,но накарай така наречения НОК/в общи линии комунистическите айдуци обрали държавата т.е. нас след преврата организаран от тях на10,11/ да инвестират в нещо ново с което да създадат нови работни места за инженери и друг подготвен технически персонал.Нанайси !
    Ако нещо мърда в машиностроенето ,то е много малко и изнемогва от липса на инженерен персонал.
    Но като погледнем и каква е най-търсената работна ръка се вижда какви са ни капиталистите
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/02/02/1758319_bezrabotnite_bez_kvalifikaciia_sa_nai-mnogobroini_no_i/

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  26. 26 Профил на doncorleone
    doncorleone
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "Промишленото производство в Германия през декември 2011 г. отбеляза спад от 2.9% спрямо предходния месец"

  27. 27 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#23] от "ostin22":


    [quote#23:"ostin22"]Много ясно е посочено, че производството спада СРАВНЕНО С ПРОИЗВОДСТВОТО НА СЪЩИЯТ МЕСЕЦ ДЕКЕМВРИ 2010-ТА!!![/quote]
    Така, а ето какво написах аз:
    [quote#18:"Владимиров"]още повече, че разликата отпреди година е само -0.6%. Все пак общият растеж за 2011 е между 2 и 3%, което разбира се, не е достатъчно, за да догоним изоставането от ЕЗ, но в условия между 2 кризи е добре. [/quote]
    Очевидно не си чел/а не само предишни, а и дори коментара, по който вземаш отношение...


    [quote#23:"ostin22"]Хмм..може ако искаш да не се спираш дотам, а да се върнеш до 2008,2009-та...[/quote]
    2008 - БВП +6% при среден за ЕС +2%
    2009 - БВП -6% при среден за ЕС -4.2%
    2010 - БВП +0,2% при среден за ЕС +1%
    2011 - БВП +2.8% при среден за ЕС +1%
    Ето виждаш ли защо написах, че не виждам никаква драма, а и дори подчертах:
    [quote#18:"Владимиров"]Все пак общият растеж за 2011 е между 2 и 3%, което разбира се, не е достатъчно, за да догоним изоставането от ЕЗ, но в условия между 2 кризи е добре. [/quote]
    Дали ако бях фен на ГЕРБ щях да го напиша? Проблемът ти е, че типично за всяка крайна, без значение дали е "про" или "анти" позиция, виждаш враг във всеки, който не споделя мнението ти. Точно както и лумпените от ГЕРБ живееш на принципа: "който не е с нас, е против нас". За вас не съществува нещо като баланс, като център, като мислене извън някоя партия...


    [quote#23:"ostin22"]За безработицата, коефициента на заетост, търговията, строителството...[/quote]
    Първото и второто са тясно свързани с третото и четвъртото, а да споменавам ли кои правителства между 2001 и 2009 превърнаха българската икономика в търговски и строително-имотен балон с изкуствено напомпаната покупателна способност на населението благодарение на кредитния бум, докато в същото време добре управляваните държави инвестираха в производство?Пък нека да е:
    [quote#23:"ostin22"]Ако и ти си е срамно за твоите професори![/quote]
    те поне ме учеха на икономика, а не на политикономика както очевидно теб твоите...




    [quote#23:"ostin22"]и къде сме излязли от кризата[/quote]
    Аааа, такова нещо не съм казал...казах:
    [quote#18:"Владимиров"]в условия между 2 кризи е добре.[/quote]
    Макар че , нали си икономист/ка, би трябвало да ти е ясно, че когато една държава постигне икономически ръст, то статистически е излязла от криза...макар че аз предпочитам "реалното" излизане, което означава достигане на предкризисни нива на икономиката и покупателната способност....та затова и не съм споменавал подобно нещо, макар че натеб очевидно много ти се иска да съм го направил, за да ме оплюеш като...как го каза:
    [quote#19:"ostin22"]И ти си от отборът на тиквите-личи си[/quote]



    [quote#23:"ostin22"]И защо след като казваш и мразиш, да те цитирам "просто не понасям лумпени, които търсят и под вола теле, за да плюят" защо аз пък да не мразя " лумпени, които търсят и под вола теле, за да представят грешни тълкувания на грешни сравнения"....Според теб това което правиш ти по-малко "лумпенско" ли е?? Не се заяждам-просто те питам откровено! [/quote]
    Ами елементарно - ти нарече
    [quote#19:"ostin22"]тиква[/quote]
    човек, когото дори не познаваш!!! Какво очакваш? Да ти закича медал ли? Или може би орден "Стара планина"?

  28. 28 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#24] от "patsis":


    [quote#24:"patsis"]В статията е отбелязано, че данните са изгладени, за да се избегне влиянието на месеца и сезона! Производството е паднало и в сравнение с миналата година през декември! Може би след миналогодишния декември не са следвали януари и февруари! ? [/quote]
    Грешиш! Пише:
    "...данните са сезонно и календарно изгладени, което означава, че е елиминирано влиянието на климатичните фактори и различията в броя на работните и почивните дни в отделните месеци..."
    Никъде не пише месеца и сезона, има се предвид броя на работните дни през декември миналата година и евентуално дни с лоши климатични условия, влияещи на производството, но САМО СПРЯМО МИНАЛИЯ ДЕКЕМВРИ..
    Това, което аз исках да кажа е, че всеки декември има спад на производството в сравнение с предходния месец поради спад на поръчки и ваканционни дни. След това сравних с миналия декември и заявих, че разлика от -0.6% е нищо при положение, че цялата година е на +2.8% спрямо миналата...
    Намери данни за декември 2010 спрямо ноември 2010 и ще видиш същата картина.

  29. 29
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  30. 30 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#25] от "navy":

    Абсолютно съм съгласен с теб приятелю. Тези червени ченгета, които заграбиха цялата ни икономика и инфраструктура не желаят производство, защото на него не са му ясни нито приходите, нито разходите. Кадрите трябва да се обучават, а и не можеш да ги сменяш на по 3 месеца - затова ще трябва и да им плащаш. Да не говорим за нелоялната конкуренция на дъмпингуващи турци и китайци. Виж туризма си е лесна работа - краднеш едни пари от държавата. Замениш с нея кон за кокошка и хоп - няколко хотелски комплексчети или голфигрища в планината и край морето. Приходите трудно могат да ти откраднат, защото са ясни няколко месеца преди сезона и не зависят от персонала. Виж при разходите могат да си оближат пръстите, но бълха те ухапала. Жалко, че хотелчетата работят само по 3 месеца. Ти си стой на Бахамите и си проверявай сметките. И хич да не ти пука за ония бармани, сервитьори, готвачи, пикола, проститутки..., кво ще работят през останалите 9 месеца. Виж МОЛ-а си е даже по-сладка работа - почти като ВЕЦ-а. Но най-сладката работа си остават лекарствата каквато печалба си поискаш - такава ти дава държавата. Това умеят тъпите ченгета - това и правят. Това правят, защото ние им гласуваме за протежетата.

  31. 31 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 974 Неутрално

    И хич да не ти пука за ония бармани, сервитьори, готвачи, пикола, проститутки..., кво ще работят през останалите 9 месеца. Виж МОЛ-а си е даже по-сладка работа - почти като ВЕЦ-а. Но най-сладката работа си остават лекарствата каквато печалба си поискаш - такава ти дава държавата. За съжаление за творчески и мислещи хора в България работа няма. Това умеят тъпите ченгета - това и правят. Това правят, защото ние им гласуваме за протежетата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK